Wat vinden jullie nou..??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet de eigenaresse de stalling betalen?

Ja
6 (85%)
Nee
Geen stemmen
Geen mening
1 (14%)

Totaal aantal stemmen: 7


Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Wat vinden jullie nou..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:10

Zoals sommige weten zou ik Sammira voor 8 maanden tot mijn beschikking hebben. De eigenaresse is vroegtijdig terug gekomen (na 5 maanden) en wou zo snel mogelijk haar pony terug. Niks aan de hand, maar de stalling was wel betaald voor de hele maand januari. Dus zou ze Sam aan het eind van januari ophalen. Omdat ze te lui was om even naar de vorige stal te gaan waar Sam stond, ging ze steeds bellen. Ze kreeg steeds een voicemail. Dus had ze besloten om maar tegen mij te zeggen dat ik Sam nog een maandje kon houden. Mijn ouders waren toen ze dit hoorden niet van plan om de maand februari te gaan betalen omdat zij toch al in nederland was en ze eigenlijk zo snel mogelijk haar pony terug wilde. En dan nu.. zondag komt dus ons eigen paardje, dus moest Sam de stal uit. Maar nu is zij dus niet in staat om de hele maand februari te gaan betalen (150 euro). Ze heeft me gen een keer bedankt voor het verzorgen van haar pony (als ik haar niet had gedaan, had ze haar moeten verkopen!) Ze heeft me dus gewoon gebruikt..!!!

Wat vinden jullie er nou van? Ik weet het echt niet meer...!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:12

Heb je een contract op gesteld?

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:15

Nee... dat is allemaal heel raar gegaan... ze zei het 2 weken voordat ze weg ging.. er is verder helemaal niks afgesproken..
Dom achteraf. Maar ik zou zelf ook niet geweten hebben dat ik zo snel me 'eigen' paardje zou krijgen!! En dat zij dus snel die stal uit moest

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:18

Wat hebben jullie gezegd toen ze zei dat je Sam nog een maandje mocht houden? Wist ze dat je eigen paard zo snel zou komen?

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:20

Wist je wel dat ze vroegtijdig terug zou komen? Want je hebt nu al die pony gekocht, maar eigenlijk een afspraak gemaakt voor 8 maanden...
Als je wist dat ze vroegtijdig terug zou komen, vind ik dat zij de stalling verder moet betalen het is wel haar pony natuurlijk! Anders zou je misschien een regeling kunnen treffen dat je de stalling voor die maand deelt ofzo...

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:21

Ik zei in eerste instantie tegen haar ja kan, maar mijn vader betaald niet... en naar aanleiding van dat 'gedonder' zei me vader dat we ons eigen paardje kregen.. Maar dat die dan al zondag kwam was toen ook niet bekend. Maar heb haar wel laten weten dat ze het kon verwachten..

miesie : ik wist niet dat ze eerder terug zou komen..
Laatst bijgewerkt door Anike op 19-02-04 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:22

Tja, als je het al toegezegd hebt, dan vind ik dat je het nu niet meer kan terugdraaien.

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:23

maar ze was wel gewaarschuwd.. ze wist ervan.. dus trugdraaien is het niet echt..

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:27

Als je niet wist dat ze eerder terug zou komen, dan zou je eigenlijk nog 3 maanden voor die pony moeten zorgen!
Als zij er niet op gerekend had, en in haar enthousiasme natuurlijk het liefst gelijk haar pony terug wil! Maar er niet bij stil heeft gestaan dat ze misschien wel niet in staat is voor haar te zorgen/haar te betalen...
Maar nu heb je een andere pony gekocht, dus moet die andere eruit..
Dat vind ik tegenover het beestje wel heel oneerlijk! Je had niet zo snel die beslissing moeten nemen om gelijk een ander te nemen...

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:52

Het maakt haar niet uit van het geld.. ze zijn rijk genoeg.
Ze wist dat ik een pony zou krijgen als zij weer terug was in nederland..

En ze had de mogelijkheid om Sam weer in der oude stal te zetten, maar zij is daar dus duidelijk te lui voor geweest om er even naar toe te gaan..!!
Tuurlijk is het oneerlijk tegen over Sam, maar die krijgt nu nog gewoon zijn dagelijkse verzorging..