Rubber op de grond in je stal positief of negatief

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:34

Ik gebruik koematten in mijn stal, ik heb helaas geen afvoer eronder, dus moet eens in de paar maanden, de matten eruit sleuren en met de hogedrukreiniger tekeer gaan. Ik gebruik dan ook zaagsel op de natte plek, zodat het meeste opgenomen wordt, en verder gebruik ik stro. Dat eet ze voor een aardig deel op, waardoor ze toch droog en zacht (ipv op kale betonvloer) ligt. Nadeel is wel dat het er een beetje tussen en onder kruipt. Als ik de matten schoonmaak, sleur ik ze naar buiten, zijn erg groot en loodzwaar, dus ik trek m'n oudste overall aan, want zelf kom je ook onder een urinesmurrie. Dan spuit ik de matten af met een hogedrukreiniger, en borstel met een bezem, om ze schoon te maken. Daarnaast ga ik met de hogedrukreiniger in stal alles schoonspuiten, en eventueel ontsmetten als het echt smerig is. Dagje drogen, en de boel er weer in zeulen...

Ik vind ze geweldig, dat ze zacht en droog ligt vind ik heel belangrijk, aangezien het een open stal is, en ze veel van haar stro opvreet.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:45

Ik heb een grote open stal die op een paddock uitmondt. Ik heb voor 2/3 de stal met matten, een stukje niet, (aardige koeienboer had niet meer liggen Haha! ) Ik doe ongeveer de helft van de stal bestrooien met stro... ik strooi niet geheel op, verbruik ik veel te veel, ze vreet er teveel van, en het kan alleen maar smerig worden. Die helft vreet ze op, dan wat er over blijft, is niet kraakhelder meer, maar nog wel netjes, dat is ong. 1/3 van de stal met stro. In de natte hoek (1/4 van de stal) strooi ik zaagsel, omdat bij mij er geen afvoer is, en zo de urine wat opgenomen wordt, omdat die doos enkel dat binnen doet, terwijl ze meer buiten mest Zo heb ik dus mijn stal Lachen
Nadeel van die matten is trouwens ook, dat als je paard de stal binnen gallopeert, en remt binnen 3 m (moet wel...) dan schieten de vonken eraf, en krijg je zo'n brandgeur Scheve mond Maar goed, dat ligt aan het paard, wat ik dat afgeleerd had, ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:48

Ophelia schreef:
En als ze gaan liggen, liggen ze dus zo op het rubber. Ik vind dat echt note done. Het is kil en hard. Als een paard in de wei gaat liggen zoeken ze ook een zacht plekje of ze woelen wat aarde om, om het zacht te maken.

Grond is toch ook hard? Waarom harder dan rubber? En als dat omgewoelde stukje land weer aangedrukt is, is het toch ook weer hard Verward Ik vind persoonlijk rubber eigenlijk zachter en meegaander...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:13

Renske zal idd wel paardenmatten hebben, ik heb koematten, die redelijk overeenkomen met wat jij beschrijft, geen gaten, en behoorlijk stevig. Maar omdat die van mij werkelijk zoveel mogelijk stro opvreet, staat hoeveel ik er ook ingooi, ze op den duur toch op een kale betonnen vloer, dan vind ik matten toch een stuk zachter, vandaar Lachen En ik kan je begrijpen hoor Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pony2024 en 119 bezoekers