is lotte te mager?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:03

Ik kan niet echt zeggen dat ik haar mager vind, maar eerder een beetje schraal. Waarom voer je haar nog veulenbrok?? Met mijn veulen(=alweer een tijdje terug Knipoog ) ben ik na ong. 3/4 jaar overgegaan op basis brok. Dit op advies van de DA.
En eerlijk gezegd denk ik dat je je brok wel op kan gaan bouwen naar een kilo ongeveer hoor. Een fries is toch best een flink paard en die hebben toch wel wat nodig om te groeien.


Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 22:30

Tja, toch heeft een paard in de groei voldoende krachtvoer nodig, naast ruwvoer natuurlijk, maar dat geef je genoeg zo te zien. Je moet niet tè bang zijn dat je paardje te druk wordt. Een basisbrok zit wat energie betreft niet zo gek veel in, maar bevat wel de vitaminen en mineralen die een opgroeiend paard nodig heeft. Misschien wordt ze iets stoerder van wat meer krachtvoer, doordat ze lekkerder in haar vel komt te zitten door de vit. en min. waardoor ze wat meer energie krijgt. Zo heel erg is dat toch niet. Je hebt tenslotte voor een jong paard gekozen en die staan er nu niet echt om bekend dat ze met alles ja en amen zeggen.
Ik zou het gewoon nog eens proberen.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:04

pjotr schreef:
en als ik nou een kwart basis geef en een kwart veulen? samen een half en dat 2 x per dag?


Om te beginnen is dat prima. Als dit goed gaat zou ik langzaam aan de veulenbrok gaan vervangen voor de basisbrok.
Kijk het bijv. eerst eens een maand aan, gaat alles goed, dan vervang je 's avonds de kwart veulenbrok door basis. Als dit goed gaat kijk je het bijv. 2 weken aan en vervang je ook 's ochtends de veulenbrok door de basis. Rustig opbouwen.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 00:11

Succes verder met haar OK dan! Je hebt er een mooi paardje aan Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 97 bezoekers