Wat voor zadel..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Wat voor zadel..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 18:31

Kunnen jullie mij helpen..? Ik zoek een dressuurzadel. Maar het moet aan deze eisen kunnen voldoen:
-Makkelijk in onderhoud dus moet wel tegen een regen buitje kunnen
-Het MOET van leer zijn
-De prijs mag niet hoger dan 800 euro
-moet lekker zitten(lijkt me wel logisch)
-Het komt op een kwpn'er te liggen ze heeft best wel een hoge schoft.
-Liefst een wat diepere zit.
-Normale kniewrongen
-Het moet een nieuw zadel zijn

Wat voor zadel kan ik he beste nemen..? Weten jullie het..
Laatst bijgewerkt door Aman__ op 16-02-04 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:48

Tja, wil je een nieuwe of een 2ehands,
Diepe zit of geen diepe zit
Veel kniewrongen of niet
Wat voro soort paard moet het komen
etcetc..

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:48

Misschien een JC? Nieuw kost die ong 750 euro. Redelijk diepe zit, mooi leer. Houd er wel rekening mee dat geen enkel leren zadel er beter op wordt als je het in de regen laat liggen. Of bedoel je een buitje onder het rijden? Nou, daar kunnen alle zadels wel tegen hoor, als je het maar regelmatig onderhoud. Mijn KN ziet er ook nog prima uit en die heeft al heel wat regenbuien doorstaan.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 00:04

Rossner zit ook wel zo`n beetje in jouw prijsklasse en dat schijnen ook wel fijne zadels te zijn. Anders PB je Vippie even, die heeft er een en kan je er vast wel meer over vertellen.
Waar je in mijn ogen trouwens meer aan hebt is een tweedehands A merk. Die behouden hun waarde meer dan B merken en je kan een heel behoorlijk 2e hands zadel kopen voor jouw budget. Zo heb ik bv mijn Euroriding tweedehands maar in prima staat voor 850 euro kunnen kopen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:41

Als je echt een gebruiksvriendelijk zadel zoekt, kom je eerder uit op kunststof, maar jij hebt liever leer.
Ik denk dat je het beste gewoon eens naar de ruitersportzaak kunt gaan om te bekijken wat zij in deze prijsklasse voor je hebben. Evt. tweedehands.
Of bel een passervice. Geef door wat je zoekt en in welke prijsklasse en dan komen zij met een aantal zadels langs. Daarvoor betaal je vaak wel iets extra, maar je weet meteen of je zadel past.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:43

Makkelijk in onderhoud en moet leer Verward Dat is een rare combi haha, leer moet altijd goed onderhouden worden anders word het lelijk en stug...
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 17-02-04 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:07

ik zou ook een van de 2 eisen weg doen. voor die prijs kan je geen leer verwachten wat tegen een regenbui kan. Dus of een kunststof zadel nemen (wintec heeft geen diepe zit, dus die valt af, misschien premiere) of een lederen zadel. Lemetex heeft wel een vs zadel die tegen regen kan.
Citaat:
Der perfekte Outdoor-Sattel von Lemetex. Hinaus in die freie Natur ohne Rücksicht auf Wind und Wetter! Unser Magic ist ein robuster, schlechtwettertauglicher und pflegeleichter Ledersattel. Die griffige Oberfläche ist speziell behandelt und gibt dem Leder eine wasserabstossende Wirkung. Das lemflex-Sattelsystem® mit weich federndem Sattelbaum und dauerelastischen Kissen gewährleistet eine optimale Bewegungsfreiheit. Das ausgezeichnete Preis-/Leistungsverhältnis macht den Magic ideal als Zweit- oder Schulsattel.

www.lemetex.com

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:12

Ik heb een JC Saphir.

Voldoet aan al jouw eisen, behalve dat het uiteraard wel goed onderhouden moet worden. Haha! Maar dat is bij elk leren zadel.

Mijn paard heeft ook een hoge schoft en het past hem prima OK dan!
Ik zit er erg comfortabel in en heb er al een tijd plezier van. Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:29

Kentaur Dressuurzadel is ongeveer 750 euro! Ik ken veel mensen die zoon zadel hebben en het bevalt hun allemaal er goed! ik heb dan zelf een Kentaur spring maar dat bevalt me ook super!

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:16

Ik heb nog even gekeken. Die lemetex is zelfs goedkoper dan jouw prijsklasse.
Afbeelding
Waarschijnlijk kun je wel een dresuurversie hiervan bestellen bij lemetex zelf.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:28

Jc of rossner zijn ongeveer hetzelfde.
Daar zou ik voor gaan.
Zachte diepe zit, heerlijk.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:36

JC saphir is echt een goed zadel en pat op paarden met hoge schoft goede stevige zit en in jou prijzenklasse 5 jaar garantie op de boom.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:55

Voor die 800 euro kan je een supergoeie 2ehandse kopen. Het ligt net aan wat je wilt..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:57

Idd, ik heb nog een zadel te koop in die prijsklassen, die aan je eisen voldoet. Bloos