Hoe vaak in ruitersportzaak en hoeveel geef je uit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:07

Ik ben er toevallig vrijdag nog geweest. Ik had nieuwe minichaps nodig en ik ben ook alleen met nieuwe minichaps naar buiten gegaan Haha!.

Heb nog wel gekeken bij zweepjes en bij shabrakjes, maar dat bleef bij kijken Lachen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132060
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:14

Ik probeer en niet te vaak te komen.
Vorige week moest ik even voor een nieuw halster (mijn paard had het halster van z'n vriend gesloopt, dus da's wel zo netjes om even een nieuwe te kopen Knipoog) en een wormkuur.
Verder probeer ik zo weinig mogelijk spullen te kopen die ik eigenlijk niet nodig heb.
Soms lukt dat prima, en soms is het een ramp *LOL*

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 12:23

Ik geloof dat ik het niet eens wil weten.
Afgelopen vrijdag. Ik ging op pas want ik was mijn toiletteerschaar kwijt. Dus er moest een nieuwe komen. Maar... ik was ook mijn donut en parelhaarnetje een beetje kwijt. Dus... ik zou die ook wel even gaan halen.

En waarmee kom ik terug? Toiletteerschaar en zwarte elastische bandages met fleece eraan.

Sja, had niet meer geld, dus die donut en dat haarnetje, die haal ik over 2 weken wel, dan heb ik dat pas nodig!

*zucht* Ik ben echt heel erg!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:24

Afgelopen zaterdag heb ik nog geshopt Haha! Ik was 87 eurootjes kwijt. Een paar beugelriemen laten repareren, nieuwe teugels gekocht, een leren dressuursingel en zadelzeep. Maar dat doe ik in principe niet iedere maand. Ik ben ook niet zo setjes-gevoelig, dus ik kan de uitgaven redelijk binnen de perken houden. Meestal. Haha!

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:35

Ik kom ruim 1 keer per 2 weken in ruitersporzaken.

Ik geef in grote zaken (horseplaza, divoza) minder geld uit (of helemaal niet) dan in kleine gezellige zaakjes waarvan ik de medewerkers en eigenaren ken Verward

Afgelopen vrijdag heb ik een paar nieuwe laarzen besteld van petrie.

Als ik daadwerkelijk dingen koop, dan heb ik vaak minimaal 100 euro gespendeerd.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:39

Bijna nooit Haha! Áls ik al iets nieuws koop, laat ik het brengen Knipoog
Maar de aankopen zijn op 1 hand te tellen hoor. Afgelopen jaar heb ik een nieuw zadel gekocht (maar dat is ook eenmalig in de 10 jaar ofzo) en een nieuwe deken. (wat ook eenmalig in de 10 jaar is Haha! )
En een nieuwe rijbroek, maar sjee.... ook die is nog láng niet aan vervanging toe Haha!

Aankomende donderdag ben ik bij Bosgra in Hardegarijp en waarschijnlijk wippen we ook nog even bij Divoza langs.
Maar verder dan twee nieuwe halsters en evt. peesbeschermers kom ik niet hoor! (waar ik dan ook gerust weer járen mee doe Haha! )

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:43

Ik heb trouwens de laatste tijd vaak dat het allemaal net niet is wat ik precies zoek en ook nog eens de hoofdprijs kost. Als het hét is mag het best wat kosten, maar niet als 't het net niet is
Als ik m'n zinnen ergens op heb gezet, dan wil ik het ook precies zo hebben en niet anders en als je dat dan niet kunt vinden is het lekker goedkoop Haha!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:46

Is verschillen bij mij ,maar als ik er ben MOET ik wat kopen ook Haha! hihihi

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 13:52

Ik heb soms ook wel dat ik enorm WIL shoppen maar dat ik gewoon niets naar mijn zin kan vinden.
Zo dacht ik op Jumping Amsterdam even lekker in te slaan, maar viel het strodorp daar echt gigantisch tegen.
Wel goed voor mijn portemonnaie overigens.

Ik heb wel diverse hebbedingetjes op mijn lijstje staan, maar die heb ik niet echt dringend nodig.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:22

Fitzroy schreef:
Ik heb soms ook wel dat ik enorm WIL shoppen maar dat ik gewoon niets naar mijn zin kan vinden.
Zo dacht ik op Jumping Amsterdam even lekker in te slaan, maar viel het strodorp daar echt gigantisch tegen.
Wel goed voor mijn portemonnaie overigens.

Ik heb wel diverse hebbedingetjes op mijn lijstje staan, maar die heb ik niet echt dringend nodig.


Ik was express zónder pinpas naar Jumping Amsterdam gegaan, maar toen ik die stand van Teun van Riel zag .... had ik daar wel een beetje spijt van Verdrietig . Niet dat ik écht iets nodig heb, maar die verkoopt wel héle mooie spullen Vingers aflikken . Dus ik leg alvast maar wat geld opzij voor als ik naar Indoor Brabant ga, want daar staat ie weer !

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:25

gemiddelt 1x in de 2 maanden
Maar straks mag ik weer goed inslaan voor het aanstaande paard
Dus dan zal mijn portomonee ook niet blij met me zijn (najah die van me moeder Knipoog)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:26

Heel erg verschillend. Soms bijna wekelijks (of dagelijks Bloos ) andere keer duurt het weer weeeeken voordat ik er weer kom.
Vooral in de zomer (als de ponytjes mooi in de korten vacht zitten) ben ik nogal koop graag Ach gut .

De ene keer kom ik er goedkoop vanaf. Bijna altijd een wormenkuurtje. Maar om alleen naar de ruitersportzaak te rijden voor een wormenkuur is zonde he Schijnheilig . Dus meestal een halster + touwtje, een nieuw VD zweepje, een nieuwe borstel (set) of als ik een mooie deken zie dan moet ik die ook hebben (god dank hebben de meeste ruitersportzaken amper mini-pony dekens Clown ).

Mijn duurste ik-bezoek-de-ruitersportzaak-en-kan-het-weer-niet-laten-actie was denk ik vorige jaar zomer.
Ik ging voor een Bucas Fly Bust (oid) voor Pink. En ik kwam terug met:

- Bucas fly bust (jaja toch wel Haha! )
- Westernzadel (om te tricken, ik vind westen nix Scheve mond )
- Westernpad
- Zwart hoofdstel (voor Fellow)
- Zwart hoofdstel met wit onderlegd (was nodig voor wedstrijden he Bloos )
- 2 borstels (voor Fellow)
- Snoepjes
- Vd zweep
Totaal zo'n 300 euro
Katjing Geld, geld!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:28

Ik ben er te veel en geef te veel uit Bloos Maja je moet toch wat met je geld als je verder weinig koopt Tong uitsteken
De ene persoon rookt, drinkt of gaat uit en ik koop paarden spulletje Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:23

Ik ga alleen als het echt moet en kom er ook uit met de dingen die ik wilde hebben, zelden met meer. Mijn moeder rijd elke do langs divoza dus haar geef ik ook wel eens een boodschappenlijstje mee. Ook zij neemt niets extra's mee....

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:59

Fitzroy schreef:
Ik heb soms ook wel dat ik enorm WIL shoppen maar dat ik gewoon niets naar mijn zin kan vinden.
Zo dacht ik op Jumping Amsterdam even lekker in te slaan, maar viel het strodorp daar echt gigantisch tegen.
Wel goed voor mijn portemonnaie overigens.



Hum dat had ik dus ook... had echt de intensie een hoop spullen te kopen bij Jumping A'dam, maar overal waar ik keek en hoe zeer ik mijn best ook deed, ik kom maar niets leuks vinden

Gevolg... ben met lege handen naar huis gegaan, maar zoals je al zei, wel goed voor je portomonee Tong uitsteken

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:30

ik kom er ook niet giga vaak, maar ik kom eigenlijk altijd wel met iets terug. bijvoorbeeld zie ik knalrode bandages en laat ik nou net een heel mooi knalrood schabrak hebben Tong uitsteken die kon ik dus niet laten liggen.
en vaak kleine dingen zoals sporenbandjes, snoepjes, bla bla! Haha! Haha!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:32

Vorig jaar kwam ik er echt bijna iedere week en dan kocht ik ook spullen.
Dit jaar ben ik nog niet geweest en dat wil ik voorlopig zo houden ook, anders hou ik echt geen geld meer voor mezelf over! Bloos!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:38

Ik kan me de laatste tijd erg bedwingen, maar dat is ook wel anders geweest. tegenwoorden neem ik een boodschappelijstje mee met het hoogst noodzakelijke en voor de rest neem ik niets anders mee. En mijn vader zegt bij alles wat ik erg leuk vind: heb je dat wel echt nodig? En meestal (eh bijna altijd) heb ik dat dus niet nodig dus laat ik het maar liggen. Mijn grootste uitgave was ooit: 300 gulden, maar als je 16 bent is dat best heavy om in 1 keer dat uit te geven.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:49

Ik probeer ook niet te vaak te gaan. Ben een dekjes-freak, dus kom altijd wel thuis met de nieuwste kleur die ik gewoon moest hebben Bloos
Maar ik probeer me wel altijd in de winkel tegen te houden, door me af te vragen: Heb ik het nodig.... Meestal dus niet (behalve dan met dekjes.. Haha! )

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:16

Ik koop eigenlijk nog niet eens echt onzinnige dingen, maar ja ik heb mijn pony pas.. dus valt er nog zat zinnigs te kopen! Knipoog

Nee, ik ben een echte Hollander: voor 135,- euro kwamen we thuis met:

* een (kinder)rijbroek (voor mn zusje)
* een winterdeken (een hele goede, kreeg gewoon flink wat korting)
* een bit
* springteugels
* 2 paar sokken
* een hoefvetkwastje
* zadelzeep

Best netjes gedaan toch... en alleen maar dingen van mn boodschappenlijstje (ok, behalve dan de sokken Schijnheilig )

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:39

Sjuimpje schreef:
Ik nog maar heel weinig...
Ruitersportzaakjes zijn altijd alleen maar bedroevend; ik kom in een zaak, helemaal in de shopping-mood, en vervolgens kom je tot de conclusie dat je alles al hebt (behalve een rondgenaaide Passier maar daar heb ik het budget niet voor Haha!).


Maar dan is je "huis-ruitersportzaak" natuurlijk ook niet echt groot,...

Ik ben (gelukkig) al een tijdje niet meer geweest, maar als ik ga ben ik rond de 200 a 300 euro kwijt, soms 400 a 500. Ik ga dus liever niet te vaak, kost me een hoop geld. En wat ik dan koop? Dekjes, bandages, vestjes, jasjes, bodywarmers, rijbroeken,... Setjes dus Bloos. Ik ben zelf ook heel erg jassen/vestjes verslaafd,...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:46

Sinds ik niet meer bij Divoza werk vind ik het weer leuk, toen was het 2x per week soort van onder werktijd spul uitzoeken Knipoog En nu zie ik ook nog eens een andere zaak van binnen.
Ik denk toch wel zeker 1x per 3 weken dat ik een ruitersportzaak binnenstap, ik verzin altijd wel een reden. Maar ook dan kom ik meestal tot de conclusie dat ik (bijna) alles al heb of het is het allemaal net niet.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:49

Ik ga bijna 2 keer in de maand naar Mr. Ed in maassluis. Ik ben dan meestal alleen van plan om bijv wormenkuur e.d te kopen, maar als k me moeder bij me heb zegt ze meestal weet je zeker of je niets meer nodig heb want we zijn er nu toch... en ik denk dan meteen: rennuhhhh en dan zoek k gewoon et onzinnigste uit Tong uitsteken maarja ik geef zo rond de 45 uit per maand denk k

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:23

Ik probeer ze zo veel mogelijk te mijden.Ik koop er altijd te veel.Meestal ga ik voor vitamines of zo.Die 30 euro kosten en moet ik bij de kassa weer 100 euro neertellen.
Ik ben het verslaafst aan dekens.Die zijn gelukkig zo duur dat ik ze vaak wel kan laten hangen.
Volgende maand krijg ik een smak geld binnen,door het verkopen van me huis.Ik zit me nu al voor te bereiden.
Op mijn lijst staan;mountainhorse laarzen,een rambo of bucas deken en een leren dresuursingel.en nog wat klein spul.Dat wordt wel een rekening van 600-700 euro.
Maar dat heb ik al aan me vent verteld.
Krijgen jullie nooit homeless thuis?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:36

Anoukie"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik nog maar heel weinig...
Ruitersportzaakjes zijn altijd alleen maar bedroevend; ik kom in een zaak, helemaal in de shopping-mood, en vervolgens kom je tot de conclusie dat je alles al hebt (behalve een rondgenaaide Passier maar daar heb ik het budget niet voor Haha!).


Maar dan is je "huis-ruitersportzaak" natuurlijk ook niet echt groot,...
[/quote]
Je kent me slecht Nouk Haha!
Ik kom door het hele land, mag bijvoorbeeld graag in Harmelen shoppen (veeeeel Anky, Rambo, Sommer en al die andere luxe merken).