welk beroep met paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

welk beroep met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 23:39

Hai allemaal. Ik zit op de middelbare school in de 2e. Ik doe mavo. Ik weet nog niet precies wat ik wil worden maar iig iets met paarden.
Ik ga wel de zorg en welzijn in op niveau 3.
Dan ga ik naar het MBO en als ik daar voor slaag wil ik het HBO proberen te halen. Als ik dat gedaan heb ik wil een beroep gaan zoeken met paarden. Ik weet nog niet welk beroep en ik weet ook niet of ik de goeie sector heb gekozen Verdrietig ik hoop dat jullie me kunnen helpen en of jullie ervaringen hebben met paardenberoepen die aardig veel verdienen. Het beroep mag vrij veel tijd inbeslag nemen, maar ik wil nog wel tijd overhouden voor mijn paard Bloos Ik hoop dat er veel leuke reacties komen *LOL* OK dan! Groetjes, iemand die zijn beroep nog niet weet....

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:51

Ik leer voor hoefsmid in deurne...2 dagen school en 20 uren stage..Met stage kom ik maar aan de 10,maar dat vonden ze geen probleem.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 23:56

Zozo dat is wel mooi dan. Maar wil je dan je eigen kliniek oprichten ofzo? en wat voor onderwijs heb je er voor nodig?

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:57

wat wil je doen in de paarden? en onthou goed dat het een zwaar beroep zal zijn, ik heb stage gelopen op een pensionstal/hengstenhouderij en als je daar een dag bent geweest heb je niet eens zin meer om naar je eigen paard te gaan.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 00:02

Ja ik wil het liefste iets met gezondheid van een paard. Ik wou eerst de fysiotherapie ingaan, maar als ik daar mijn beroep van zou maken zou ik niet voldoende verdienen tenzij je overal je vaste klanten heb. Ik heb ook gedacht om op een handelstal ofzo te werken, en dan daar mijn paard stallen zodat ik ze allebei tegelijk kan doen, daar mijn werk en daarna mijn eigenpaard. Maar daardoor ben ik in de war geraakt en nu weet ik het niet meer!!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:17

er is in deurne nu ook een HBO-opleiding...paard en management volgens mij. Moet je anders even op hun site gaan kijken en folders aanvragen...

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 00:20

En wat leer je daar en voor welk beroep leer je?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 00:23

Assiej schreef:
Zozo dat is wel mooi dan. Maar wil je dan je eigen kliniek oprichten ofzo? en wat voor onderwijs heb je er voor nodig?


Hoefsmid is een 1-mans bedrijfje he..Wij noemen het hier geen kliniek,maar waarschijnlijk bedoelen we het zelfde Knipoog .Ja dus.
Inprinciepe als je al een aantal handelen kent, heb je geloof ik geen diploma's nodig (weet ik niet zeker, deze curcus duurt 2 jaar)

Ik doe een 3 jarige opleiding waar je een mavo/vmbo diploma voor moest hebben..In belgie noemt dat waarschijnlijk anders,maar ik weet niet hoe Knipoog

Op een handelstal werken om echt van te leven kan ik je overigens niet aanraden.
Brood verdien je er wel mee,maar waarschijnlijk niet genoeg voor een hypotheek,spullen voor je paarden etc..
Maar toch,waar een wil is, is een weg! Daar ben ik van overtuigd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 02:49

Ik raad het sowiezo niemand aan om in de paarden te gaan werken...
het verdient ove het algemeen slecht.. lange dagen..en idd veel zin voor je eigen paarden heb je daarna niet meer.
Jah of je moet ouders hebben die al in de paarden zitten, dan is het al makkelijker...dan kan ik het me voorstellen dat je op het bedrijf gaat werken en het misschien overneemt.
Maar waarom kies je niet voor een andere opleiding...(die je later wat meer vastigheid geeft) en ga je cursussen volgen?
Kun je later altijd bijv. nog parttime een "gewone" en parttime in de paarden..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:04

newforestlover schreef:
wat wil je doen in de paarden? en onthou goed dat het een zwaar beroep zal zijn, ik heb stage gelopen op een pensionstal/hengstenhouderij en als je daar een dag bent geweest heb je niet eens zin meer om naar je eigen paard te gaan.


Dan ben je gewoon niet gemotiveerd genoeg! Dat is heel persoonlijk! Ik heb bij Chris en Jeannet Hazen op stal intern stage gelopen, het was heel zwaar maar ik vond het niet erg, juist super leuk en kon niet wachten om mijn eigen paardje te doen! Dat is dus heel persoonlijk.

Je kunt eens op internet op de site van Deurne kijken oid.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 13:09

Er is juist heel veel vraag naar fysiotherapeuten voor paarden, en die vraag neemt nog steeds toe. Momenteel hebben wij een gewone fysiotherapeut bij de paarden. Het leek haar wel leuk om eens een keer een paard te behandelen. Maar ik zou verder niet weten waar ik aan een fysiotherapeut moet komen speciaal voor paarden. Het is een HBO beroep, dus ik denk niet dat het echt slecht verdiend. Je hebt vaak andere klanten, maar meestal heeft een paard wel meerdere behandelingen nodig, net als bij mensen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:49

Om paardenfysiotherapie te kunnen doen moet je eerst de opleiding voor mensen afronden (dus 4 jaar fysiotherapie studeren, alleen op mensen gericht!) en daarna is er dan een opleiding tot dierenfysio.
Die is volgens mij 2 jaar, in deeltijd.

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:01

Helemaal met je eens superlenie!
Het klinkt misschien hard maar veel werk is er niet in de paarden te vinden.. Maar in paardenfysiotherapie weet ik eerlijk gezegt niet..

Maar ik ken dus iemand die heeft de opleiding gedaan in deurne ( weet niet precies waarvoor ) en die had de opleiding dus af heeft 3 jaar niks kunnen doen in de paarden omdat ze wel ergens kon gaan werken maar alleen stallen uitmesten.. daar heb je de opleiding niet voor gedaan he?

Maar aan de andere kant ik ken ook iemand die zo ook gewoon een beetje voor de fun in de paarden begonnen is enja die krijgt onder zijn rijden betaalt..
En jaloers dat ik op hem ben Knipoog
Maar gelukkig mag ik hem wel is mee komen helpen

In iedergeval veel plezier er mee meid.. ik hoop echt voor je dat je werk kunt vinden!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:21

Assiej schreef:
ik hoop dat jullie me kunnen helpen en of jullie ervaringen hebben met paardenberoepen die aardig veel verdienen. Het beroep mag vrij veel tijd inbeslag nemen, maar ik wil nog wel tijd overhouden voor mijn paard Bloos


Sorry geen ervaringen maar ik ben bang dat je droom om veel geld te verdienen niet uit zal komen als je een paardenberoep neemt. Dat het veel tijd in beslag zal nemen dat zit er wel dik in..
Zo'n beroep moet je echt kiezen uit pure liefhebberij maar ga niet voor het grote geld..

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:45

Okkie1"]
[quote="newforestlover schreef:
wat wil je doen in de paarden? en onthou goed dat het een zwaar beroep zal zijn, ik heb stage gelopen op een pensionstal/hengstenhouderij en als je daar een dag bent geweest heb je niet eens zin meer om naar je eigen paard te gaan.


Dan ben je gewoon niet gemotiveerd genoeg! Dat is heel persoonlijk! Ik heb bij Chris en Jeannet Hazen op stal intern stage gelopen, het was heel zwaar maar ik vond het niet erg, juist super leuk en kon niet wachten om mijn eigen paardje te doen! Dat is dus heel persoonlijk.

Je kunt eens op internet op de site van Deurne kijken oid.
[/quote]

t lag ook deels aan de omgeving, chagerijnige mensen, alles wat je vroeg was eigenlijk te veel. Als ik vroeg wat nou de zadelzeep was (stonden 10 potjes zonder opdruk) was het antwoord 'ja daar recht voor je neus natuurlijk'. We werden aan verschrikkelijk zwaar werk gezet en als je dan aan het doorwerken was, was je niet gemotiveerd om naar andere dingen te kijken zoals het dekken van de hengst. Ik heb me daar kapot gewerkt ik was dood op toen ik elke dag thuis kwam.

Het commentaar nu de stage was 'niet gemotiveerd genoeg, ik zou maar geen baan in de paarden zoeken' en het cijfer: 'een mager 6je omdat ze het banketstaaf vonden een onvoldoende te geven'.

Overigens heb ik daarna bij een handelsstal stage gelopen en daar had ik het prima naar mijn zin.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:53

Van je hobby een beroep is zeer moeilijk.

moest ik een beroep kiezen met paarden zou ik het liefst bij de bereden politie gaan of dierenarts.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:02

Laten we eerlijk zijn, 'in de paarden' valt geen droog brood te verdienen tenzij je wereld-talent hebt. Ik zelf ga voor de 'normale' baan in een veld dat me ligt, en hoop een soort werk te vinden wat ruimte en geld overlaat voor de paardenhobby. Heb ik ook minder kans om op m'n 27ste met een vernachelde rug zonder werk te komen te zitten.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:05

en wat dacht je van paardenfysiotherapie dan?

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:11

ik vind dat je het altijd kan proberen..wat wil je dan op je oude dag denken..HAD ik het toen maar gedaan...
als je het niet geprobeerd hebt weet je het ook niet.
en wat ik dus ook absoluut niet wil is om een baan te hebben waar ik veel mee verdien...maar ik er echt geen plezier in heb en na een tijd met tegenzin aar het werk ga..daar heb je dus ook absoluut niets aan.
dus waar ik voor kies isJE LEEFT MAAR EEN KEER EN GENIETE ER VAN..dus ik kies echt liever voor een (droom)baan waar ik minder mee zou verdienen,harder moet werken maar wel gelukkig mee ben..Lachen

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:14

waarom ga je niet voor veearts.
oke dan ben je met meerdere dieren bezig maar er zitten ook paarden tussen, en het verdient goed hoor

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:15

waarom ga je niet voor veearts.
oke dan ben je met meerdere dieren bezig maar er zitten ook paarden tussen, en het verdient goed hoor

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:15

Scum schreef:
Er is juist heel veel vraag naar fysiotherapeuten voor paarden, en die vraag neemt nog steeds toe. Momenteel hebben wij een gewone fysiotherapeut bij de paarden. Het leek haar wel leuk om eens een keer een paard te behandelen. Maar ik zou verder niet weten waar ik aan een fysiotherapeut moet komen speciaal voor paarden. Het is een HBO beroep, dus ik denk niet dat het echt slecht verdiend. Je hebt vaak andere klanten, maar meestal heeft een paard wel meerdere behandelingen nodig, net als bij mensen.


www.nvfd.nl site van nederlandse vereniging voor fysiotherapie bij dieren daar zijn veel fysio's bij aangesloten!!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:17

mijn droom was altij om een oud boerderijtje te kopen, met heel veel stallen, en dan 2 eigen paarden hebben 1 voor wedstrijd en 1 voor fun, en dan allemaal gepensioneerde oude paarden neer te zetten.
Dus mensen die manege geld teveel vinden om dat ze toch niks meer met hun paard kunnen doen, maar bij mij het paard rustig van hun ouwe dag kunnen laten genieten.
Dat leek me geweldig.
Ik werrk nu op een basisschool en heb zo voldoende tijd en vakantie om mijn eigen paardjes te doen, en het bevalt me prima!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:53

xxxmelody schreef:
Ik werrk nu op een basisschool en heb zo voldoende tijd en vakantie om mijn eigen paardjes te doen, en het bevalt me prima!


???? Ik heb ook in het onderwijs gezeten, en ik had totaal geen tijd meer om nog iets aan mijn paard te doen. 60 urige werkweken waren heel normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 12:39

Op mijn stage-adres, de silverlnde www.silverlinde.com geven ze ook opleidingen natuurgeneeskunde dat is allemaal met olien en zo! Heel leuk, het isw el een deeltijd hb0-opleiding en dat hebben ze dan ook alleeen voor hond en paard!
je moet maar eens op de site kijken..