Veluwe-trail vraagjes...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Veluwe-trail vraagjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 13:30

Ik heb 2 vraagjes over de Veluwe-trail:

- Hoe kun je je paard hiervoor trainen;
- Kun je de trail ook rijden zonder ijzers?

Ik hoop op antwoorden!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:07

Zonder ijzers zou ik het niet doen, want je moet op sommige stukken ook over de/een gewone weg. Verder trainen, veel stappen en lange stukken draven, ga eens nar het strand/duinen en begin in het (zware) strand met stappen, draven en dit verder opbouwen.
Ik en m'n vriendin gaan tegen die tijd 2x per dag, dus gewoon eerst de normale les/uur en dan 's avonds op buitenritten en de buitenrit die we dan 1maal per dag maken (dus zonder de gewone les/uur) breiden we uit steeds langer. Dus bijv. 1 uur, week daarop 2 uur. enz. tot zo'n 5 uur buitenrit. de dagen ertussen gewoon 2 uur maar dan 2x op een fag. En dan steeds meer uitbreiden. Ik ga eens op zoek naar een aantal links hier, want ze zijn al eens voorbij gekomen deze vragen ivm veluwetrail.

[PP] Veluwe Trektocht: Tips gevraagd

En dan is er nog 1 met een gangenvraag maar de zoekfunctie werkt niet optimaal. titel luist gangenvraag mbt conditieverbetering (in die trant)

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:46

Ik ga van de zomer ook... en ben ook erg benieuwd. Ga jij een trektocht doen of vanuit 1 punt verschillende tochten?! (dat doen wij iig). Enneh, mochten er hier mensen zijn met hoefschoenen voor hun paard... is dat aan te raden voor zo'n lange afstand?! (Maus heeft namelijk die dingen sinds kort)
-sorry dat ik je topic zo 'verstoor' als je het erg vindt haal ik mn bericht wel weer weg!-

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 14:50

Ach, welnee joh!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:15

Zonder ijzers kom je niet rond, of je moet een paard hebben met supersonisch harde hoeven.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 18:18

Nee, hij heeft gewone... Cool

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:09

Amberto schreef:
Ik ga van de zomer ook... en ben ook erg benieuwd. Ga jij een trektocht doen of vanuit 1 punt verschillende tochten?! (dat doen wij iig). Enneh, mochten er hier mensen zijn met hoefschoenen voor hun paard... is dat aan te raden voor zo'n lange afstand?! (Maus heeft namelijk die dingen sinds kort)
-sorry dat ik je topic zo 'verstoor' als je het erg vindt haal ik mn bericht wel weer weg!-


Wij gaan van adres naar adres naar adres en vanaf het laatste adres nog een (hele) dagtocht.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:20

Hoi, vorige zomer heb ik ook een trektocht over de veluwe gemaakt. Het was echt supergaaf. Ik heb daarvoor gewoon normaal getraint. Ongeveer 1,5 uur per dag en dan voornamelijk dressuur training, maar ik deed er ook wel buitenritten bij, als afwisseling. Ze heeft de tocht goed weerstaan en dan ook nog zonder ijzers! Ze heeft dan wel super harde hoeven en ze waren niet eens zoveel afgesleten, dus het kan wel. Dit jaar ga ik weer, maar ga nou met een andere pony, maar daar doe ik wel ijzers onder. Voor meer vragen, kan je me een pb'tje sturen!

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 11:29

Tig jaar geleden heb ik ook een trail gedaan. had zelf adessen geregeld om te overnachten en ook zelf een route uitgestippeld. inmiddels heb je ook vaste trail routes op de veluwe.
Kijk heel goed hoeveel km je per dag af wil leggen en hou daarbij rekening mee dat als het eventueel 30 graden is je niet 30 km per dag af kunt leggen. Dat had ik dus, Ik ben maanden van tevoren bezig geweest met de route uit te stippelen en onderdak te regelen. en wilde tussen de 15 en de 20 km per dag rijden. jaaa zonder bordjes en compas wel leuk maar toch een aantal keren verdwaald zodat er soms tig en tig km bij kwam. calculeer dat ook dus in.
+ de eerste dag liep mijn paard zijn ijzer eraf en moesten we op zondag een smid zien te vinden. lukt je daar natuurlijk nooit.
UIteindelijk wel een smid gevonden en daar hebben we in de achtertuin onze tent op mogen zetten en heerlijk geslapen.
Maandag ochtend heeft hij het ijzer er weer onder gezet en konden we weer verder.
15 km per dag lijkt niet veel maar wij kwamen erachter dat draven met al de bagage ( tent, slaapzak, eten etc.)die wij op de paarden hadden + rugzakken niet echt fijn ging, dus hebben wij voor het grootste gedeelte alles in stap moeten afleggen, dat betekenden heel wat uurtjes stappen Verdrietig
Maar we hebben ontzettend veel postivieve reacties van mensen gekregen die ons voorbij zagen komen zo van goh wat leuk een trektocht op je paard.
Maar ijzers hadden we echt wel nodig omdat er ook behoorlijk veel gereden moest worden op de weg.

Heel veel plezier, het is echt super om een trail te maken.