Zuid Holland - ruiterroutes & Woerdense Verlaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Zuid Holland - ruiterroutes & Woerdense Verlaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 14:56

Ik heb al een beetje gezocht, maar kan eigenlijk op het internet weinig vinden over de buitenrij mogelijkheden in/bij/op/onder/tussen de Woerdense Verlaat.
Wie o wie rijdt daar wel eens en wil mij daar meer over vertellen?

Ook ben ik benieuwd of er vorige week dinsdag ook mensen van Bokt naar de vergadering in Rijnsaterwoude over de men/ruiterroutes in Zuid Holland zijn geweest. Er is wel een stalgenootje van mij geweest, maar ik wil graag nog meer informatie wat er besproken is. Het schijnt dat je per email de notulen kunt krijgen... wie o wie weet het email adres waar ik dit kan aanvragen

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:57

Stuur Eusebio eens een pb-tje. Volgens mij staat zijn in Woerden en wellicht kan ze je verder helpen.
Men/ruiterroutes: geen idee, hoe je hier achterkomt. Ben ook benieuwd. Wil je het laten weten als je meer weet?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:36

Ja, ik weet dat een paar mensen van onze vereniging heel erg bezig zijn met ruiter en menroutes. Er zijn er ook wel van de vereniging geweest.
Zelf rijd ik altijd tussen Boskoop, Alphen en Hazerswoude als ik buitenrijd. Is wel allemaal fietspad, of wegen. Maar toch wel aardig leuk rijden.
Ik ben trouwens ook well benieuwd naat het een en ander in deze buurt. Wil graag nog eens echt een dag rijden, en dan heb ik geen flauw idee hoe te rijden. Al kun je waarschijnlijk nog wel een heel stuk verder.

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:01

Nou bij ons in de buurt een hele dag kunnen rijden kan je wel vergeten.
ja gewoon over de weg.

Wat ik altijd doe is hup trailer achter de auto en naar het Amsterdamse bos gaan en daar heerlijk een paar uur rijden of naar Norrdwijkerhout rijden en daar heerlijk het strand op ga.
Het is beide ongeveer een half uurtje rijden dus dat is nog om te doen.
+ mijn paard vindt het heerlijk.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:47

Ik zie weleens mensen rijden in Woerdense Verlaat, je kan bijvoorbeeld langs de sluis van Slikkendam richting de Hollandse kade, dat is wel een mooi gebied. Aan de Milandweg zit ook nog een onoffiƫle route. Het vervelende is dat Natuurmonumenten alles alleen voor wandelaars opensteld en niet voor ruiters. Ik ken geen officiƫle routes daar. Ik kom er ook nooit, als ik buiten ga rijden doe ik zoals zomon, lekker met de trailer naar het Amsterdamse bos Haha!.

Over die bespreking kan je contact opnemen met Corrie Kroes, Voorzitter Stichting Ruiter- en Menroutes Zuid-Holland. Zij zal je hoogstewaarschijnlijk ook de notulen van die bespreking kunnen e-mailen. Ik heb haar e-mailadres, stuur maar pb-tje Lachen