f

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 18:29

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 18:35

heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel

ik zou het echt nie weten!!!

gr linda Lachen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 18:36

Ik denk dat dat ook van meerdere factoren afhankelijk is.
Bv. welke percentage's heeft het dier gescoord, hoe oud is hij, wat zijn de toekomstperspectieven , heeft hij internationaal gelopen enz. enz.
Geslacht zal ook nog wel meespelen.
Ik vind voor een GP leerpaard dat al wat ouder is een ton wel mooi genoeg.

Een GP paard dat nog een aantal jaren meekan en nog niet aan de top van zijn kunnen is, die is denk ik niet te betalen of niet te koop!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 18:39

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:03

Citaat:
Op 2001-11-25 17:39, schreef janna:
tuurlijk hangt dat van meerdere dingen af, maar stel: een paard van een jaar op 9/10, en loopt nu rond de 60 procent. dus eigenlijk een gemiddeld paard. Niet slecht, maar ook (nog) niet goed.



een grand prix paard dat 60% scoort zou ik nou niet bepaald een gemiddeld paard noemen.... en zeker niet als hij of zij nog maar 9 of 10 is!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:15

Tja, eigenlijk is daar niets zinnigs over te zeggen. Er bestaat niet zoiets als een gemiddeld GP paard. Paarden waarvan wordt verwacht dat ze GP capaciteiten hebben gaan vaak voor miljoen[en] weg. Een paard van 9 dat GP loopt is niet echt gemiddeld te noemen. Een paard van 16 dat GP heeft gelopen heeft zijn carriere er al bijna op zitten. En dan hebben we het nog niet over de blessures en slijtage dat dat paard heeft opgelopen in zijn sportcarriere.
Het is toch maar wat de gek er voor geeft en wat de toekomstverwachtingen zijn. Maar mensen hebben veel geld over voor een goed paard en dan gaat het altijd over getallen met 6 nullen. Mits dat paard klinisch en rontgonologisch 200% is natuurlijk!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:51

een vriendin van mij die heeft een paard van 4 jaar en die koste een ton toen ze hem kochten hij was toen net gecasteerd en kon bijna niks.wat ik heb gehoord is dat ankie van grunsven hem voor 2 ton wilde kopen,maar die vriendin van mij was eerst dus hun ging het niet om het geld,maar dat iemand van hem kon gaan leren.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 19:59

Een ton voor een paard? weet je wat een paard werkelijk waard is? Wat de slager er schoon aan de haak voor geeft, de rest is alleen belofte en hoop. Zolang mensen een ton belofte willen kopen moeten ze dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar dan moeten ze ook niet gaan lopen zeuren als het niet uitkomt. Ik vraag me trouwens af hoe je ooit, op welke manier dan ook dat geld terug kunt krijgen, behalve door een andere gek te zoeken die bereid is nog meer geld neer te tellen voor hoop en belofte.
Om ondertussen maar niet te spreken van de verzekeringspremie en het gezeik als dat paard iets overkomt zodat ie niet meer bruikbaar is.
Mensen die dergelijke bedragen neertellen voor een paard hebben een gaatje in hun hoofd of iets te verbergen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:18

Waarom denk jij ,
ikke dat er zoveel mensen rondlopen op concoursen met een hoofddeksel op?

Om die gaatjes te verbergen *LOL* *LOL* *LOL*

Er gaat veel geld om in de top ,sponsers gevraagd!
_________________
Vrouwen ,pauwen en paarden zijn de meest trotse dieren op aarde!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gerrie op 2001-11-25 22:20 ]</font>

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:20

Ik weet niet precies hoeveel maar 1 ding weet ik wel.... HEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEL!!!!! Haha!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:26

*LOL* *LOL* *LOL* Zie je wel humor zit hem in de naam *LOL* *LOL*
Ik heb me dat inderdaad vaak afgevraagt, maar nu weet ik het *LOL*

Groeten Gery.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:30

Ben het helemaal met Gery eens, de enige waarde van een paard is slachtwaarde. De rest is emotioneel of wat de gek er voor geeft. Ik snap niet dat mensen zo veel geld voor een paard uitgeven. Maar als ze mij morgen f 10.000,- voor mijn paard geven is hij wel weg, hoe gek ik ook op hem ben Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:30

What need I say ? Lips are sealed

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:33

Goddank ik ben niet de enigste hier die z'n nuchterheid kan bewaren.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:50

Een paard kost heel ri-eel 1.50 per kilo en een hap emotie.
Dit is een uitspraak van Drs. Jan Greve. Hengstenhouder/dierenarts. Het klink raar maar als je logisch nadenkt is het waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:55

3.25 de kilo toch ongeveer? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 01:23

Ikke, je moet niet vergeten wat een verschikkelijke hoeveelheid tijd en energie er in de opleiding van een Grand Prix paard gestoken is. Als je alle man-uren als kosten erbij telt, kom je na de loop van de jaren hopelijk kostendekkend uit. Andere vraag: wat zou je er dan voor over hebben?

Verkoop is een kwestie van vraag en aanbod, het is gewoon maar net wat de gek er voor geeft. Er zijn niet zo heel veel goede GP-paarden, dus dat is een heel ander soort markt dan wanneer je bijv. een goede 4-jarige zoekt.

Wat de prijzen van die jongere paarden betreft, als je een keer een paard onder je togus hebt gehad van dát kaliber, ben je niet gauw tevreden meer met wat er verder rondloopt, en al helemáál niet bij wat je op een gemiddeld basisconcours ziet. In verhouding met het verschil in kwaliteit gezien zijn die prijzen zo gek dus nog niet.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 02:20

paard van een meisje hier op de manege is succesvol in de licht tour en gaat straks zware rijden en daar is net 350.000 voor geboden, maar ze heeft het niet gedaan.
mijn eigen paardje gaat trouwens echt niet weg voor 10.000 Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 02:29

Weet je wat trouwens zo maf is met die bedragen?

(Los van het feit dat als je alle paarden op een rijtje zet waar Anky VG volgens de verhalen 2 ton voor zou hebben geboden, je nog wel even bezig bent.)

Je hoort altijd dat er veel geld voor een paard geboden is, (dan gebeurt er trouwens altijd iets, paard word kreupel of sterft oid) en dan blijft men over dat geld zeuren. "Ja maar toen en toen hebben ze er nog dat en dat voor geboden, maar ik heb het niet gedaan" Dat vind ik dus ten eerste gewoon eigengeilen, ten tweede gewoon dom: dan had je hem moeten verkopen. Of je moet er niet over miepen.

Naar mijn mening praat je er niet te veel over, en al helemaal niet over de exacte bedragen met Jan en alleman.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 10:17

Een paard is maar net waard wat een gek ervoor geeft.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:09

Ik zou mijn instructrice eens kunnen vragen zij ,of beter haar ouders hebben pas een GP paard gekocht.Zij trainde de ruin voor Matty Marissink. Ben met haar meegeweest naar Jo Willems en die zag em ook wel zitten .Voor de handel dan .
Nee over prijzen wordt niet gepraat,dus ik laat het achterwege.
Het is een kwestie van ambitie en talent en hoe je je als ruiter verder wilt ontwikelen dmv een GP paard.
Some have all the luck!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:17

een boel, maar je zal het niet te weten komen.

de eigenaar van mijn verzorgpony's drukt mij altijd op het hart niet over de prijzen te praten als hij weer een pony heeft verkocht Lips are sealed Daar heeft toch niemand verder iets mee te maken?

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:25

dit paard waar ik het over heb is nu 5 jaar en heeft een jaar stil moeten staan vanwege een zware pees blessure die hij zelf heeft veroorzaakt door helemaal uit z'n dak te gaan in het weiland met z'n vriendjes.Zelf zou ik het er echt niet voor over hebben,maar als je het geld hebt en jezelf ook helemaal naar de top wilt werken waarom niet. Zij van wie dit paard is heeft hiervoor een paardje gehad die 13 jaar is en ZZ licht mocht lopen die heeft ze verkocht,want ze werd zelf te groot voor hem. dat was een kaisertern van 161. zij zelf is 16 jaar oud ik vind het behoorlijk knap als jij op die leeftijd dit hebt bereikt met een paard. Afgelopen jaar heeft herman windjes hem op de pavo cup gereden en toen was hij onwijs braaf voor het eerst op concour en dan al zo groot. En het is net wat hier al eerder is gezegt maar wat de gek ervoor geeft.Wat voor afstammeling het is weet ik niet eens,want dat boeit mij eigenlijk niet zo. ik heb een fjordje en als iemand zo'n X X X paard hebt ach ze blijven gelijk,voor mij dan.meer woorden ga ik hier niet aan vuil maken en is al genoeg gezegt hier over. deze paarden kosten heeeeeeeeeelllll veeeeeeel GELD!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 14:14

Citaat:
Maar als ze mij morgen f 10.000,- voor mijn paard geven is hij wel weg, hoe gek ik ook op hem ben Haha!


En daar verschillen de meningen al.
Voor zon luttig bedragje ging men paard echt niet.

Goed ik verkoop hem nooit voor mij is de emotionele waarde ook te hoog maar heb genoeg paarden gereden die wel ietsjes veel meer waard zijn. Knipoog
En verder is het idd "wat een gek er voor geeft"

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 18:39

Wat een gek er voor geeft is de waarde van een paard van elk paard op elk niveau.
Het is alleen jammer dat de prijzen zo hoog zijn, dat er maar weinig gekken zijn die zulke gekke bedragen kan neertellen.
Ik heb Bep voor echt heel weinig geld gekocht en loopt nu de sterren van de hemel. Je moet de adressen vinden waar je goede paarden voor "weinig geld" kan kopen. Ik weet wel dat een "duur paard" niet altijd goed hoeft te zijn en een "goedkoop paard" niet altijd slecht hoeft te zijn.