zucht.. mijn witte paard.. meer geel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 22:42

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.. ik heb al een jaar een heel lief trakhener schimmel ruintje van 1m63.
Hij staat overdag in de wei en snachts ( nu in de herfst/winter periode, met een deken) op stal.
Het enige probleem is dat hij zich ontzettend vies maakt.
In de stal, als in de wei.
Aangezien de paarden nu op een modderig gedeelte, en in een natte periode op de wei staan ziet hij er als ik hem uit de wei wil halen niet meer uit!! Nu zieje alleen dat zijn hals en benen onder de (meestal natte) modder zitten en er een hele super witte deken afdruk achter blijft.
Met het poetsen gaat de modder ook niet weg en blijft het een vies paard.
In de zomer is het gelukkig wel stukken minder.
En als hij de hele dag op stal staat zit hij onder de mest vlekken..
Pfff.. ik wou dat ik een zwart paard had gekocht.

Ik weet wel dat er niks aan te doen is, dan er mee te leren leven.. HE? Huilen

Afbeelding
Afbeelding

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 22:44

Dit zijn foto's, genomen wanneer hij gepoets gewassen enz is.. haha...... <b>WIT!!<b> *LOL*

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 22:47

Je geeft zelf het antwoord al, je zult ermee moeten leren leven. Maar ik heb liever een vuile, gelukkige schimmel dan een schoon sjaggie beest.
De mazzel van de OMO-pony heeft bijna niemand hoor.
Komt ie weer: join de NVVR en het leven wordt een stuk simpeler, ik spreek uit ervaring.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:38

Als je hem schoon wilt hebben moet je hem toch wassen, tja, en dat kan niet in de winter (brrr).
Dus zul je tot de zomer moeten leven met een vies paard..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:39

Ik heb ook bij een boerderij gestaan, en kreeg altijd complimentjes dat mijn pony zo wit was. Hij is een vliegenschimmel Haha! Wat ik eraan deed. Voor het poetsen even de benen drogen met een handdoek, en dan borstelen met een harde borstel. Ook na het rijden even met de harde borstel na poetsen.
Nu sta ik op een manege en mijn pony is altijd spierwit en schoon Haha! Lekke poetsen, en af en toe met een poetsblok.

Als je trouwens niet met peesbeschemers rijdt, kan je de benen, voor hij de wei op gaat, ook even inspuiten met EquiShine, dat maakt water en vuil afstotend en dan poets je het er zo af!

Even een foto van mijn witte poepie
[img]../upload/14/brahmat.galop..gif[/img]

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 10:30

Leuk paardje hoor??

Mijn vorige paard ook schimmel stond altijd vroeg met deken deken. Wat verder heel goed werkt zijn die schuurblokjes ik kreeg bijna alle vlekken weg.

In de winter namen we altijd een thermoskan met warm water mee dan haalde we de ergste vlekken met warm water en een sponsje weg. Daarna even droog maken met een handdoek en ze was weer aardig wit.

Maar ja een goed paard heeft geen kleur he Haha! .

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:55

Je kan er houtskool opsmeren en dan uitborstelen.
Hij word dan weer wit.

Ik heb ook een witte en het kan me eigenlijk niet schelen dat hij niet altijd even wit is.
In de natuur gaan witte paarden ook vaker rollen, ivm donker worden.
Witte paarden worden vaak niet geaccepteerd in de groep omdat ze wit zijn.
Daarom zijn het grote smeerkezen.

Linda

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:59

Ja die schuur/poets blokken werken super. Ook ik heb equi-shine en dat werkt ook redelijk. Hij presteerd het toch iedere keer zijn staart geel te krijgen maar met biotex krijg ik em weer helemaal wit. (de staart dan he, want El roy is gelukkig NOG NIET wit Haha! )

Greetz Merilyn

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:01

Mhh niet geaccepteerd in de groep ?? Vandaar dat Leys altijd gemeen tegen schimmel doet (hij is bruin). Met mijn schimmel had ik daar ook al lastvan.