Prijs van deze paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Prijs van deze paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 17:36

Wat zijn deze 2 paarden waard?

Tyrano is een KWPN hengst van april ´00. Manhattan x Pion x Burggraaf x Wolfgang. Kleur is schimmel, 1.68 hoog.
Hij is B klaar. Veel springvermogen. Springt los 1.50 en onder de man 1 meter. Hoger zijn we niet gegaan, vanwege zijn leeftijd.

Tess (Unique la Comtesse) is een KWPN merrie van juli ´01. Wellington x Pion x Nimmerdor x Wolfgang. Kleur schimmel, nu 1.65 hoog, maar groeit zeker nog 10 cm.
Ze is een laatbloeier en daarom is er ook nog weinig mee gedaan op werk gebied. Totaal groen. Ze is wel veel in mensenhanden geweest en netjes opgevoed.
Goed achterbeen, toekomstig dressuurpaardje.

Ik heb helaas van beiden geen foto´s op de pc staan.
Ik ben benieuwd was jullie erover zeggen.

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:42

Dat klinkt leuk. Heb een zwak hart voor schimmels Knipoog
Van prijzen heb ik geen verstand, sorry

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 17:46

Ja, ik ook. Ik rij zelf hun moeder.
Foto´s van de moeder staan trouwens in mijn profiel. En een foto van het bhoofd van Tyrano. Maar daar heb je bij het bepalen van een prijs niet zo veel aan.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:10

Hebben beide paarden papieren?
Ik vind het moeilijk om op basis van zo'n algemene beschrijving een prijs te noemen. Exterieur en beweging spelen een grote rol, en die is niet te beoordelen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:33

Leeftijden?
Of lees ik er toch echt overheen? Verward

Zitten wel goede papieren bij!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:02

De eerst is uit 2000. De tweede uit 2001. Staat er wel Knipoog

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:06

zonder foto is een prijs idd erg moeilijk te bepalen....als die hengst ehct een springtalent is, en goed voorzichtig is,dan zal die wel prijzig zijn denk ik
de merrie mag zoveel niet kosten aangezien ze geen predikaten heeft (word iig niet vermeld? ) en ze helemaal niets kent.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 00:44

KWPN papieren zijn aanwezig. Tyrano was 1e premieveulen op de keuring. Tess 2e premie veulen.

Aciree

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 17:25

ik heb zopas een paard gekocht en mijn ervaring is dat voor paarden die voldoen aan de omschrijving die jij hier geeft zo ongeveer tussen de 4500 en 7000 euro gevraagd wordt. ik weet niet of je hier iets aan hebt?
kijk anders eens op marktplaats.nl en zoek wat men vraagt voor gelijkwaardige paardjes als de jouwe. of bel eens met wat stoeterijen?

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:05

Er staat een foto van Tyrano in haar profiel heb ik net gezien Lachen

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 10:36

Hier een aantal foto's van Tess. Ze heeft weer een groeistuip. Dus de verhoudingen kloppen niet helemaal Haha!.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 10:56

Fijn dat je er een foto bij hebt geplaatst. Papier alleen zegt zo vreselijk weinig.
Het schimmeltje vind ik geen bijzonder paard en zo te zien zitten er ook geen bijzondere bewegingen op. Omdat ze dus echt nog helemaal groen is en nog niet eens een ruiter op haar rug heeft gehad, zou ik er een E900,00 voor geven. Als ze aangereden zou zijn en het blijkt een fantastisch fijn en werkwillig paard te zijn dan stijgt de prijs absoluut. Maar nu kun je alleen maar afgaan op bouw en beweging en dat is niet super. En gezien de afstamming is de kans groot dat ze geen heel meegaand karakter heeft Lachen

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 11:00

Jippie schreef:
Fijn dat je er een foto bij hebt geplaatst. Papier alleen zegt zo vreselijk weinig.
Het schimmeltje vind ik geen bijzonder paard en zo te zien zitten er ook geen bijzondere bewegingen op. Omdat ze dus echt nog helemaal groen is en nog niet eens een ruiter op haar rug heeft gehad, zou ik er een E900,00 voor geven. Als ze aangereden zou zijn en het blijkt een fantastisch fijn en werkwillig paard te zijn dan stijgt de prijs absoluut. Maar nu kun je alleen maar afgaan op bouw en beweging en dat is niet super. En gezien de afstamming is de kans groot dat ze geen heel meegaand karakter heeft :)


Dat valt wel mee hoor! Ze is erg lief, maar nog een beetje lomp. Ze weet nog niet wat ze met haar lichaam aan moet. Za pikt alles snel op. De foto's zijn gemaakt op harde ondergron (steen). In de bak loopt ze veel mooier. Achterbeen er goed onder, echt showen. Maar ja, dat ging even niet, omdat er iemand aan het rijden was, helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 11:07

Mijn paard is op stal de grootste schat maar onder het zadel een duveltje. Dus dat zegt helemaal niets het blijft een grote gok en dat maakt wel uit voor de prijs.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 14:23

Inmiddels heb ik ook wat foto's van Tyrano gevonden. Wel wat ouder, ik denk van een half jaar geleden ongeveer.
Inmiddels is hij ingereden en heeft wat meet spieren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding