Wintec

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 15:41

Graag zou ik af en toe eens endurance mee doen, maar hiervoor zou ik dan wel een ander zadel kopen, ik had gedacht aan wintec, omdat ik niet teveel geld wil uitgeven aan een nieuw zadel. Nu zeiden ze mij in de winkel dat een wintec het niet lang zal uithouden op een endurance + dat je er kapot gaat in zweten (synthetisch). Graag jullie meningen, ik wil hoogstens maar 250€ uitgeven

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:00

Ik heb ook een wintec, maar
heb geen last van zweten. Ik heb een wintec
met een gladde bovenkant dus geen suede.
Ik ben wel benieuwd waarom dat zadel niet lang
mee zal gaan. Verward

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:27

Ik heb nu ook een wintec zadel en ik heb een vreselijke hekel aan dat ding!
Ik dacht eerst dat het lekker makkelijk was enzo zo'n kunststof zadel maar het heeft 3 maanden goed gelegen en nu begint het te schuiven en die stukken die zijn overgetrokken worden al minder..
ik hoor wel van meer mensen dat het niet goed ligt etc.,.
maar het ligt er dus ook aan wat je er mee doet en op wat voorn paard je het heb liggen.
de een vind het een geweldig zadel maar de andere niet... het zit wel lekker maar ik zou er niet voor gaan
suc6 nog! OK dan!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 17:59

Wintec zadels zijn niet geschikt voor veelvuldig springen en andere disciplines waar er veel van het zadel op de rug wordt gevraagd. Er zijn wel speciale wintec endurance zadels, ga op zoek naar zo'n zadel. Maar neem geen vhzwintec voor deze sport. Het paard zweet eerder, omdat het niet door het zadel opgenomen kan worden. Een zadel van 250? Daar heb je zelfs geen (nieuw) winteczadel voor. Ik heb een wintec 500, dus zonder al die suede, omdat zoiets idd noooooit lang kan blijven zitten. dat is zelf even logisch nadenken, het zadel ligt prima al heb ik het nu ong. 2 mnd.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:31

Mijn Wintec bevalt me juist prima! Het is een oud type vz met (reeds afgesleten) equisuede. Ik vind em heel lekker en zacht zitten . Ik heb er in de zomer (ja toen het echt heet was) wel lange tochten van een paar uur mee gemaakt en ik had geen last van zweten of wat dan ook.

Verder vind ik dat de Wintecs, de nieuwprijs in aanmerking genomen, nog helemaal niet zo`n slechte kwaliteit hebben! De mijne is nu 5 jaar oud en natuurlijk kan je dat wel zien maar verder doet ie het best.
Een nadeel is wel dat er geen zadeltasringen aan gemaakt kunnen worden. Maar dat probleem kan je oplossen door een shabrak met tasjes te kopen, een rugzakje op te doen of zelf een tasje construeren wat aan de voorste ringetjes van het zadel kan.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 18:46

DeesDeBest schreef:
Wintec zadels zijn niet geschikt voor veelvuldig springen en andere disciplines waar er veel van het zadel op de rug wordt gevraagd. Er zijn wel speciale wintec endurance zadels, ga op zoek naar zo'n zadel. Maar neem geen vhzwintec voor deze sport. Het paard zweet eerder, omdat het niet door het zadel opgenomen kan worden. Een zadel van 250? Daar heb je zelfs geen (nieuw) winteczadel voor. Ik heb een wintec 500, dus zonder al die suede, omdat zoiets idd noooooit lang kan blijven zitten. dat is zelf even logisch nadenken, het zadel ligt prima al heb ik het nu ong. 2 mnd.

ik zou een tweedehandszadel kopen (ff verkeerd geformuleerd), het probleem is dat endurancezadels zeer duur in aankoop zijn, en voor af en toe het mee te doen heb ik er dat niet voor over

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:50

Maar van hoeveel kilometer (weet niet hoe ik het anders moet noemen...) wedstrijden wil je dan gaan lopen? Bij lagere klassen hoef je volgens mij niet direct een nieuw zadel aan te schaffen. Helemaal niet als je het maar af en toe wilt gaan doen.

Maar i.i.g.... ik zou gewoon nog eens rondkijken in advertenties en dergelijke. Succes.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 18:55

je begint bij het begin he Knipoog heb al eens eentje mee gedaan, en mijn zadel was er door al beschadigd, leek juist of de singelstoten door mijn zweedbladen (??) kwamen, terwijl er toch nog een bescherming over de singelstoten zit. Aangezien er nu twee deuken in mijn zadel zitten wil ik het nog niet meer beschadigen, dit is een kieffer aachen wat op zich toch sterke zadels zouden moeten zijn (volgens mijn portomonee toch Haha! )

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:57

Ja, dat is waar ja, was ik even vergeten Knipoog Was wel logisch geweest...

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:02

Wat dacht je van deze oplossing: de Thorowgood Griffin endurance

Citaat:
Griffin Jill Thomas endurance

Jill Thomas die goud behaalde op de Europese kampioenschappen Endurance heeft dit zadel ontworpen. Haar ervaring is in dit zadel verwerkt om zo lange afstanden op een comfortabele en veilige manier af te kunnen afleggen.

zo heeft het zadel o.a.:

brede kussens om het draagvlak te vergroten
uniek single systeem om het zadel stabiel te houden
prolite vulling om drukplekken te voorkomen
comfortabele stevige kniewrongen
diepe zit met comfortabel zadel kussen



Afbeelding

Citaat:
kleuren:
zitmaat:

prijs: zwart & bruin
16", 16½", 17", 17½"

€ 498


www.thorowgood.nl of www.thorowgood.com

Is wel het dubbele van je budget maar uiteindelijk nog niet "schandalig" duur?
Er is een verkooppunt van Thorowgood bij Equipp in Kampenhout, ik moet er trouwens nog altijd eens naar toe omdat ik de dressuur modellen graag eens in het echt zou zien.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:21

Jij wilt maximaal 250 euro uitgeven aan een zadel??? Scheve mond sorry maar dat is wel heel erg weinig! Wintec is over het algemeen niet zo duur maar voor 250 euro kun je geen nieuwe wintec kopen hoor!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 01:57

De Wintec 500 vind ik het beste.
Ik kan je deze ook nieuw leveren, voordelig.
PB even voor de prijs als je interesse hebt.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:04

Margon schreef:
Jij wilt maximaal 250 euro uitgeven aan een zadel??? Scheve mond sorry maar dat is wel heel erg weinig! Wintec is over het algemeen niet zo duur maar voor 250 euro kun je geen nieuwe wintec kopen hoor!


Titsia wil een 2dehands, als ik het goed begrepen heb. En nieuwe Wintecs beginnen wel al vanaf iets van een € 250, was vorige week in een ruitersportzaak waar ik ook even bij de zadels gekeken heb, en voor die prijs kan je de goedkoopste Wintec nieuw kopen hoor...

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:38

ik heb een wintec, en ik rijd altijd vrij lang.. ( 1 tot 2 uur per dag en in het weekend langer ) Ik krijg nog eerder schuurplekken van verkeerd zittend ondergoed dan dat ik daarvan ga zweten hoor Scheve mond

[edit] Ik heb trouwens een wintec 500, die zwarte van kunststof Haha! [/edit]

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:42

Ik heb ook een wintec. Vind hem fijn rijden, ik heb trouwens een wintec 500. Ik heb er van de zomer ook lange tochten, af en toe een dagtocht, mee gemaakt, en dat ging goed. Aan het eind van de dag heb je dan wel wat last van je kont, maar dat komt vooral doordat ik het niet gewend ben Knipoog

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:27

wat is het verschil tussen een wintec 500 en 2000??

ik zoek een zadel voor een smal - medium paardje van 1.55 kwam al bij wintec uit door de verwisselbare boom. best handig Haha!

Jol1
Berichten: 1843
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:42

Wij zijn juist erg tevreden over onze Wintec. Als het zadel schuift kan het ook zijn dat je de verkeerde boommaat hebt.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:44

AaronYve schreef:
wat is het verschil tussen een wintec 500 en 2000??

ik zoek een zadel voor een smal - medium paardje van 1.55 kwam al bij wintec uit door de verwisselbare boom. best handig Haha!


De wintec 2000 is met equi-suede. De wintec 500 is lederlook.

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Re: Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:46

ik heb getemd, topic is van 04..

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:48

De vrouw die één van onze IJslanders in rijd gebruikt ook een Wintec. Ze adviseerde ons juist om een goede wintec te kopen omdat ze hier erg tevreden over is. Het ligt heel goed bij haar, zit heerlijk (ik heb er al opgezeten Vork , is lekker licht en verschuifd niet hoor?
Ze rijd met dit zadel iig heel veel en het ziet er nog top uit!

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:49

dat maakt nix uit hoor is het enige topic over wintec.
wat ik kan vinden dan

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:49

gaat lederlook dan ook sneller slijten?

xLonneke
Berichten: 898
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:16

Ik heb ook een wintec en ik vind het persoonlijk heel fijn.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:23

Ik heb mijn winec al 8 jaar, en je ziet zelfs nog geen beschadigingen van de beugelriemen. Als ik hem wilde verkopen kon ik makkelijk zeggen dat hij 8 maanden oud was, je zou het geloven. Nagelbijten / Gniffelen Zadel wordt toch regelmatig gebruikt.

Ik heb trouwens een wintec 500 vsd met cair. En rij met kunststofbeugelriemen.

Die wintec 2000 is wel echt een onding. Dat equisuede is bij een beetje intensiefgebruik zo doorgereden. Clown

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:32

Die lederlook is van een soort kunstleer en slijt niet Haha!