Morgen voor het eerst schrijven bij de jury. Tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Morgen voor het eerst schrijven bij de jury. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 18:02

Morgenochtend ga ik voor het eerst schrijven bij de jury. Helaas wordt dan ook meteen met de Z begonnen en daarna moet ik bij de L1 schrijven. Ik hoop maar dat ik snel genoeg schrijven kan want gaat de Z niet heel erg snel Hyper! ? Enne wie heeft er nog tips (of leuke ervaringen) voor het schrijven?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:07

tip :
goed opletten bij wat je ziet en het commentaar wat de jury daarbij geeft
---> HEEL ERG LEERZAAM

verder valt het allemaal wel mee
goed je vinger bij het onderdeel houden waar je bent gebleven
veel plezier !

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:19

Hmm vind t niet zo slim om iemand te laten schrijven bij de Z die nog nooit geschreven heeft. Maarja, misschien ligt dat aan mij. Haha!

Iig heel veel succes, ik hoop voor je dat je bij een leuke jury moet schrijven. Kan erg gezellig zijn.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:19

Als jurylid wil ik daar nog even aan toevoegen dat het belangrijkste is dat je het commentaar opschrijft en dus niet teveel mee gaat zitten kijken. Ik snap best dat schrijvers mee willen kijken, maar je taak is in eerste instantie het opschrijven van het commentaar.
Pas als er tijd over is kun je mee gaan kijken.

Visitor2
Berichten: 686
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:29

en vooral veel afkortingen gebruiken........scheelt weer wat opschrijven Haha!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:45

Idd; afkortingen!
Verder gewoon schrijven; veel van de proef zal je niet zien (nou ga ik mee met een jurylid die altijd overal een opmerking/commentaar bij heeft).
Je gaat het best redden hoor! Zo heel erg veel/snel is het meestal niet; is goed bij te houden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:48

Vooral in het Z is het goed en snel schrijven geblazen. In het L1 kun je vaak nog wel iets van de proef meepikken.

Als ik schrijf, vraagt vaak de jury ook eens om de mening van de schrijfster (erg leuk en leerzaam) en is het vaak een gezellige en leerzame dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:06

Ik heb nu twee keer geschreven bij een KNHS wedstrijd en toevallig was het allebei de keren voornamelijk Z1 en Z2. Ik heb redelijk wat op moeten schrijven, eigenlijk bijna bij ieder onderdeel wel iets (jury gaf zowel positief als negatief commentaar dat allemaal op het protocol moest). Van de proeven heb ik trouwens tussen het schrijven door ook nog behoorlijk wat gezien.

Het viel me allemaal heel erg mee. Ik heb ook niet echt het idee dat het veel uitmaakt of je nu voor de B, L, M of Z schrijft. Schrijven is schrijven en punten zijn punten... Het is eigenlijk heel simpel. De jury geeft een cijfer en eventueel commentaar en vervolgens schrijf je dat op. Als je iets niet goed verstaat of een cijfer niet goed gehoord hebt, gewoon even navragen. Dan kan er bijna niets meer mis gaan.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 19:47

Leuk zeg!

Volgens mij moet je vooral een 'losse pols' meenemen, want ik had zelf behooorlijke last van een lamme schrijfhand Lachen ... Maar verder is het vaak idd heel leerzaam. Veel plezier

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:27

Bij de L1?????????? Ehm, vooral die Kim op Mirk, allemaal 8'ens geven!!! Party!! Party!! Party!!!!!

Voor de rest, niet teveel naar de proef kijken, en flink door schrijven. Ik vind schrijven erg leerzaam (ookal zie je niet veel van de proef)!

Dusse, nummer 24 erg goed op meneer de jury zijn commentaar letten!!!

Ik zie je morgen (ik lach wel even als ik binnen moet komen Pling )

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 20:53

kimmy schreef:
Bij de L1?????????? Ehm, vooral die Kim op Mirk, allemaal 8'ens geven!!! Party!! Party!! Party!!!!!

Voor de rest, niet teveel naar de proef kijken, en flink door schrijven. Ik vind schrijven erg leerzaam (ookal zie je niet veel van de proef)!

Dusse, nummer 24 erg goed op meneer de jury zijn commentaar letten!!!

Ik zie je morgen (ik lach wel even als ik binnen moet komen Pling )



Ow bedoel jij soms dat meisje met die schimmel? Ik heb mij idd laten vertellen dat dat een zeer talentvolle combinatie is Tong uitsteken .
Ik had graag ook even bij je losrijden gekeken maar toen werd ik dus voor het schrijven gevraagd. Gelukkig moet je wel vrij laat dus dan zie ik je na het schrijven nog wel en succes alvast!

Iedereen bedankt voor de reacties trouwens. Ik ga gewoon flink hard schrijven. Dan moet het wel lukken.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:57

Schrijven is echt niet moeilijk hoor, gaat alleen in een rap tempo... vooral als er commentaar bij moet!

Zo talentvol is die Kim ook weer niet hoor , paard heeft het nogal op zijn heupen. Jammer dat je niet tijdens het losrijden bent, dan loopt hij meestal top! OK dan!
Ik blijf morgen de hele dag, dus ik zie jou ook rijden Party!!