Wat is beter, stalling of weitje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 14:44

Hallohallo ik heb een vraagje. Ik wil heel graag een haf of een tinker en nou wil ik graag weten hoe duur dat allemaal is enzo. Nou was ik dus aan het kijken voor een stalverhuur, maar ik weet niet of het verstandiger is om een weitje te kopen/huren, of een pensionstal te zoeken, kunnen jullie me helpen?
thanxx alvast!!! *LOL* Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 14:50

Pension stal is meestal duurder omdat ze daar itmesten, voeren enzo... En vaak is er een rijbak enzo...
Weitje huren is vaak goedkoper (licht er aan hoe groot en waar...) maar het is wel fijn als er een stalletje is, en je kunt vaak swinters nog bijvoeren enzo,... op zich, moet je zelf even kijken hoe duur het allemaal bij jouw in de buurt is!
Ik heb het bij een boer weten te regelen, PENSIONstalling vppr F200 per maand, inc voer en stro en hooi, en hij mest uit, en er is veel weidegang! Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 16:29

Een weiland is in de meeste gevallen goedkoper.
Maar het licht eraan of je alles zelf wilt doen.
Als je een weitje hebt dan moet je dus wel s'morgens en s'avonds naar je paard toe om te voeren, je moet alles zelf kopen (voer hooi, ), en het land bij houden, mest weghalen, zaaien, en al dat soort dingen Lachen
Je mist een beetje het gezelschap van andere paarden mensen.....maar daar heb je dan bok weer voor hahahaha
Wij hebben zelf 2 stukken land waar onze paarden lopen en het bevalt ons heel erg goed, maar af en toe dan mis je toch een beetje de gezelligheid van andere paardenmensen om je heen, ook om eens wat te vragen of wat dan ook!!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 17:50

ligt er helemaal aan wat voor prioriteiten je stelt.
Heb je genoegaan een weitje (met stal) voor hetgeen wat jij wil doen? Dan is dat eenstuk goedkoper.
Wil je bv echt wedstrijden gaan rijden, dan denk ik dat je toch een wat luxere stalling moet gaan zoeken ivm trainen/wassen ed.

Ik voel me zelf apsolute niet thuis op een pensionstal enzal daar mijn pony dus nooit neerzetten.
Ik huur zelf 2 grote weides met stalletjes eraan + een grote loods. Op een bak na heb ik dus de zelfde voorzieningen als een pensionstal *LOL* Alleen het is er lekker rustig Lachen

kaspa
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Lissebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 14:50

ik zou kijken voor een weiland (om te huren, kopen is volgens mij heel duur), want tinkers of haflingers kunnen goed tegen koude temperaturen, dus kun je ze ook in de winter buiten zetten. wel vind ik het belangrijk dat er een schuilstal aanwezig is.
het is denk ik ook goedkoper om een huur te betalen voor een wei dan voor volledige stalling.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 14:53

Ligt eraan wat je ermee wil doen, vind ik. Als je er fanatiek mee de sport in wil zou ik voor pension gaan. Als je een beetje recreatief wil rijden voor een weitje. Het is dan meestal wel gezelliger als je met een paar een weitje huurt, zijn de pony's niet alleen en is het ook nog gezellig als jullie er allemaal zijn. kun je ook lekker met zijn alle gaan buitenrijden enzo.
Ik sta zelf liever op een pensionstal. Ook omdat de stallen uitgemest worden en er gevoerd word. Maar ook omdat ik dus fanatiek wedstrijden wil rijden en dan is een pensionstal véél fijner. Ik krijg er 1 x in de week goed les en op een weitje gaat dat niet echt goed. Het is ook veel gezelliger op een pensionstal. Je bent bijna nooit alleen en dat is gewoon gezellig. Party!!