Langere levensduur trailerbodem???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is beter als bodem voor je trailer?

Rubber Gietvloer
7 (43%)
Gewone anti slip bodem
9 (56%)

Totaal aantal stemmen: 16


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Langere levensduur trailerbodem???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 12:14

Ik wil z.s.m. een nieuwe trailer kopen, maar weet nog niet helemaal watvoor bodem ik erin wil hebben.

Want wat heeft er nu een langere levensduur als bodem van je trailer?

De gewone bodem met antislip of een Rubbere Gietvloer??

En wat is "veiliger" of "beter"???

Graag jullie ervaring / mening

Groet Tineke

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 12:23

Sorry, ik heb niet gestemd.... ik denk namelijk dat een alluminiumvloer de beste, langdurigste optie is en daarover heen rubber gegoten....

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:17

Als ik nu een nieuwe trailer zou kopen, dan nam ik er ook eentje met een aluminiumvloer! In een bodem met een rubberen vloer komen gaatjes en daardoor gaat de bodem toch nog rotten.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:28

Niet om rot te doen, maar een alu vloer rot net zo hard. Bijkomend nadeel is dat je dat pas ziet als het gat er is! Alu en verzinkt staal bijten elkaar (lees: alu rot weg), dus als dat niet heel goed is ge-isoleerd, dan is het binnen twee jaar weggerot.
Als je wilt zien hoe dat eruit ziet, kom eens kijken, ik heb wel wat voorbeelden.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:06

Aluminium en anders de rubber gietvloer. Daar hoor je wel veel positieve verhalen over.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 19:19

Neem eens contact op met Kennis in Valkenswaard. Die leveren Thiel trailers met een garantie van 15 jaar op de bodem!

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 02:40

Een rubber gietvloer Boos! . Die had ik in onze vorige trailer laten leggen en binnen een jaar was de vloer doorgerot. Daar kwam ik pas achter toen ik een nieuwe kocht, goddank was er nog geen paard doorgezakt. Omdat Pablo altijd op de trailer staat te plassen heb ik net zo lang gezocht tot ik een trailer gevonden had met een NIET houten of Alu bodem. Volgens mij zijn die rubber gietvloeren aan de randen toch niet dicht met alle gevolgen van dien.
En 15 jaar garantie op de bodem; tja, als het nodig mocht blijken te zijn om daar gebruik van te maken weet je pas of het ook echt werkt, maar ik heb er in dit geval wel vertrouwen in.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 10:57

Ik weet alleen dat een rubberen gietvloer minder glad is..

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 11:07

Lielle schreef:
Neem eens contact op met Kennis in Valkenswaard. Die leveren Thiel trailers met een garantie van 15 jaar op de bodem!


Yep van Pierre Kennis heb ik ook al goede trailers gezien waarvan de bodem na een lange tijd nog erg goed in staat was.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 19:42

Tot nu toe komt er dus uit dat ik beter een gewone anti- slib vloer kan nemen en niet een rubbere gietvloer.

Zo'n gietvloer kan ik namelijk tegen meerprijs van 250 euro nemen, maar dan wil ik wel echt overtuigd zijn van de werking.
Kan het wel aan de leverancier vragen, maar die zien alleenmaar eurotekens Geld, geld! in hun ogen en zullen denk ik altijd zeggen dat ik een gietvloer moet nemen (beter voor hun portomonee Tong uitsteken )

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:51

Een kennis van mij heeft ook een antislipvloer er in....zitten van die korreltjes in de vloer (materiaal is vrij glad)
In iedergeval vind ik het doodeng om daar een paardje in te zetten...

Ik heb er een rubbergietvloer in..niets geen problemen, 2 X per jaar op de brug en tot op heden geen problemen...(heb er wel extra plof overheen liggen)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 21:00

Ik heb een rubber gietvloer in combinatie met rubber op de wanden. Eerst het rubber op de wanden, daarna de vloer ertussen en dan de gietvloer erin en dat ook nog eens afgekit. Rubber op vloer en wanden is dus 1 geheel. Naar mijn idee is dit zo waterdicht als maar mogelijk is, tenzij het water heel hoog staat Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 10:15

Bedankt voor de tips
Zal er nog even over nadenken Lachen