wat als...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

wat als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 20:42

je straks weer met je paard concours start,en de medische klachten komen terug.
als die klachten zijn terug gekomen,moet je paard met medicijnen weer een tijd op rust.
en erna kun je weer licht gaan opbouwen naar de wedstrijden toe.

her-starten jullie erna weer een tweede kans?
of stoppen jullie er dan mee? (met wedstrijden) niet met rijden.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:46

Beetje een moeilijke vraag, want dat hangt van een hoop dingen af.
Ik geef mijn paard zowieso een 2e en desnoods een 3e kans, maar op een gegeven moment moet je ook kiezen voor je paard. Dus als ze keer op keer kreupel zou worden dan mag ze lekker voor de rest van haar leven de wei op.
Maar zomaar opgeven.... nee

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:47

ik denk dat ik zou stoppen, als ik zou weten dat ze de wedstrijden te zwaar vind en weer ziek word (komt bij dat ik wedstrijden niet echt leuk vind)
gewoon lekker beetje in de bak en lekker buiten rijden.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:01

Ik zou zoeken naar de oorzaak van het probleem en werken naar een gericht herstel. Is dat niet mogelijk, omdat de aard van de kwaal te groot is, is de oplossing duidelijk...stoppen!!
Veel ruiters zijn te ongeduldig en beginnen te vroeg weer te veel van het paard te vragen, met een recidief als gevolg. Laat een paard, met steeds weer terugkomende klachten door een topveterinair en/of goede kliniek uitvoerig nakijken, zodat je niet steeds weer met de problemen zit.

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:13

En je zou ook kunnen beginnen met bijv. een proef op een wedstrijd ipv van twee. Ik zou mijn paard wel 2 kansen geven, maar dat hangt idd wel van de klachten af. En soms doet weidegang ook wonderen!!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:16

Als ze steeds weer ziek wordt, na bijvoorbeeld 2 a 3 keer proberen zou ik zeker stoppen met wedstrijden. Misschien zou ze dan nog een rustig leventje als recreatiepaard (nou wil ik ook weer niet zeggen dat dat nou weer zo rustig is Knipoog ) kunnen leiden. En anders gewoon de wei op met een paar andere paarden als dat kan.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 21:17

bedankt voor jullie meningen Lachen