wintec zadels, duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

wintec zadels, duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 18:54

ik rij op een manege, maar de zadels daar zijn niet echt van goede kwaliteit, ik kan er met geen meter meer goed op zitten
nu dacht ik: ik doe van de vakantie een vakantie job, misschien kan ik met dat geld een zadel kopen
en ik dacht direct aan een wintec: niet zo duur, licht, makkelijk te onderhouden, en past op vele paarden
nu zou ik wel 1 kopen met verwisselbare boom: dus mijn vragen:
1)is die boom makkelijk te verwisselen?
2) hoe duur zijn ze compleet
3) iemand foto's van enkele modellen? (van de wintec site begrijp ik niet veel, iemand een nederlandstalige site daarvan?)
4) ervaringen?
5) passen ze zowel op een ronde hafliger als op een dressuurpaard met hoge schoft? en zitten ze op beide paarden goed?

Bij voorbaat dank...
(wat klinkt dat formeel Haha!


Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 19:03

krijgt het zadel geen slijtage als ik hem bv iedere week of om de paar weken moet vervangen? meestal rij ik op hetzelfde paard, maar dat gebeurt soms dat ik op de haf moet, de meeste grote paarden hebben dezelfde vorm van rug, behalve diegene waar ik op rij heeft een wat hogere schoft

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-04 19:46

oscar: dank je
Mist: het is de beedoeling dat hij op vele standaard paarden past (paarden met gewone rug, niet te dik, geen extreem hoge schof)
Sting: het zadel is dus gewoon voor mij om 1-2 maal in de week op manegepaarden te rijden, dus het mag gerust 2 de hands zijn, ook zal er zo niet veel slijt op komen, en kan ik het later gebruiken voor men eigen paard die ik ooit wel eens zal kopen Haha!

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 18:35

Pmarena: dank je, duidelijke antwoorden *LOL*
met de boom bedoelde ik natuurlijk het verwisselbare stuk Haha!
de prijs vind ik nog te doen voor een goed zadel, en het is ook niet vor nu at ik het zou kopen,
ik zal er nog over denken
nog ervaringen?

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 19:15

op onze manege staan er in totaal 3 paarden, die echt manegepaarden zijn, 1 paard loopt nu en dan eens mee,1 paard die ook altijd in de lessen meeloopt maar nie van de manege is,1 haflinger, en 1 oude pony die in beginners meerijdt
de 3 paarden hebben allemaal een wintec 100, zijn slechte zadels, die passen allemaal, het ander paard waar ik meestal mee rij heeft ook een wintec 100, maar daar rij ik echt niet graag mee, omdat ik dan vreselijk veel pijn heb op een nogal delicate plek Haha!, en ik zie er soms tegenop om weer een uur op dat zadel te zitten, dat paard heeft een redelijk hoge schoft, als het zadle op die 4 paarden zou passen zou ik al heel content zijn, op de andere 3 rij ik bijna nooit

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 19:55

Unity:
de eigenaar is tevens men lesgever, ze zijn daar zeer los in, kom jij in de les op het eigen zadel, of op het zadel van een ander paard, of zelfs zonderzadel (nou ja dat mss niet Haha!)
tis al gelijk, er zijn maar enkele voorwaarden:
-het ag zeker niet! drukken op de schoft
-zadeldoek moet goed omhoog gtrokken worden
-als je het zadel gebruikt van een ander paard mag dit enkel als ze het zelf niet nodig hebben, en ook niet de les na je
-als je het zadle van een ander paard gebruikt moet het in de juiste kast liggen

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 16:26

dus vinden jullie het aangeraden in mijn geval?of eerder niet?


Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 16:54

Qullian:
wat is er nu nalatig aan als de zadels passen?
emilio,dutske(pony) en hedera hebben alledrie wintec 100
heidi wintec sport
de wintec 100 pas tzowel op heidi als op emilio als op duts maar niet op hedera, het zadel schuift achteruit en drukt
de wintec sport past op alledrie de paarden
sortis en piranha hebben beide een lederen zadel die ook passen voor hedera
nicky heeft een eigen zadel
dus de pasvorm zijn zowiezo niet perfect, en ik vind dat ze slecht zitten
dan is het toch goed als ik een zadel koopt die evengoed past alsde zadels die ze hebben (veel verandering is er dan toch niet) en waar ik dan nog eens lekker opzit, zodat ik er niet moet op tegen zien om te gaan rijden!?
of niet soms?

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 17:14

ja, het zijn je eigen paarden,
maar ik kan maar moelijk 6 zadels gaan kopen omdat er 6 manegepaarden zijn he
en het zijn 3 zadels, weliswaar van hetzelfde type, die op 3 paarden goed ligt Haha!

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 17:39

de singel dat ze in de manege gebruiken zijn allemaal hetzelfde van lengte (van de wintec 100) de zadels zijn ook dezelfde, en er alle paarden die er zitten passen de singel, zowel de dutske, als de haflinger, als sortis( die wel groot en zwaargebouwd is

casanove: waar kun je zon seatsaver kopen? en he duur is dat ongeveer?

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 21:03

dank je pmarena
inderdaad is het zeer oud materiaal
ik rij daar nu 2 jaar, de manege bestaat zeker 10 jaar, en volgens mij zijn het nog altijd dezelfde zadels
in die 2 jaar zijn ze 2 keer dat ik weet ingevet
nicky zijn zadel is een echt pony zadel, de zweetbladen zijn mss 30 max 40 cm lang, rij daar eens op

maarrre boomloos is me net iets te duur
ik denk dat ik dan toch voor een wintec 500-2000 ga
een stalgenoot heeft een wintec 2000, eens vragen wat zij ervan vind enzo
bedankt allemaal voor jullie antwoorden

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 21:49

ja, ik vind dat jammer van die zadels
in de plaats dat ze goede zadels kopen, maar nee
je zite voor 370 euro heb je een wintec 500 compleet
zou je kunnen klagen? en die zadels passen op vrijwel elk paard, utzonderingen daargelaten
maarja, het zal zijn tot dat er paarden rugproblemen krijgen enzo Boos!

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 20:56

Jorie:
op onze manege is het zo dat de meeste paarden langere tijd blijven
hedera en dutske bv zijn paarden die van een eigenaar zijn, maar die wel gewoon meedraaien in de les, van dutske rijdt de eigenares (is een gehandicapt meisje) er 1/2 maal per week op, de resdt loopt ze mee in de lessen,
hedera staat daar omdat haar eigenares geen plaats meer genoeg heeft
de andere parden zijn te goed om te verkl*ten
ze zorgen er goed voor, tis dat niet, zoveel mogelijk de wei in, genoeg voer, propere stallen, goede lessen
maar de zadels, en dat vind ik jammer
het is toch zo duur niet om bv een wintec te kopen met verwisselbare boom!? die kun je op vele paarden aan passen
maar jah, peuter hun dat maar eens aan het verstand Scheve mond Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 30 bezoekers