Hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:14

gewoon lekker kopen, als je consequent genoeg bent moet het lukken.
het zijn gewoon vooroordelen over hengsten.
En hengst verschilt niet veel van een ruin het verschilt gewoon per paard.
ik kan een ruin die drukker en sterker is dan een hengst op de zelfde stal Verward

later hem lekker in zijn waarde dan moet het lukken *LOL* OK dan!

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!


prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 12:06

sorry hoor maar wat ik bij sommige lees

gijsekim begrijp ik dan wel

maar als je goed met de hengst omgaat en hem met andere paarden laat omgaan wel uitkijken natuulijk want een hengst en hengst kan op zich wel maar als er dan een merie voor bij loopt gaan ze ruzie maken, een hengt en een ruin kan ook maar daar moet je ook op letten want een ruin kan evengoed histig doen als er een merie voor bij loopt. en een hengst en een merrie bij elkaar, dat begrijp je zelf wel dat, dat niet kan Knipoog.

Nozem bv, is een hengst en als er een merie voor bij loopt gedraagt hij zich ook matjo. Daarom hebben ze een stal met trailies, meschien zielig dat hij zijn oom niet uit de stal kan steken maar het is puur voor hem als zelfbescherming.

Maar voor de rest is hij makelijk in de omgang, als jij hem in zijn waarde laat dan is het goed. Je moet vooral niet denken ik laat hem werken of ik ga hem aan het werk zetten, hij wil samen met jouw werken maar niet voor jou, je moet dus echt denken, we gaan er samen voor. Dat geld trouwens voor alle paarden OK dan!

Ik zou goed nadenken wat je wilt, en vragen of je een proeftijd mag.
Dit geld trouwens niet alleen voor hengsten maar voor alle paarden.

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers