Moeilijke beslissing!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wat moet ik doen??

Wegbrengen naar een africhtingsstal
38 (69%)
Zelf doorgaan (met hulp)
17 (30%)

Totaal aantal stemmen: 55


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:28

Waarschijnlijk ben je in het verleden te lief geweest voor hem en ben jij nu gezakt in rangorde. Daar moet je zelf wat aan doen. Ik weet niet hoever hij is in de africhting (leeftijd etc) maar als hij ingereden is zal ik les nemen en iemand vragen of die wilt helpen. Je kan hem wel wegbrengen maar hij moet wel met jou leren lopen en niet met iemand anders.. Als hij nog niet is ingereden zou ik hulp zoeken en (nog) strenger worden voor hem. Zelf inrijden is pas een optie als hij jou weer als de baas ziet en niet andersom.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne



#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:37

Ik was er nog vergeten bij te zetten dat je natuurlijk wel ervaring moet hebben met inrijden van paarden/pony's wil je eraan beginnen.


Hoe jij zijn baas word?!. Streng zijn, nee is nee, aanpakken maar ook belonen als het wel goed is. Als hij schopt, terug schoppen, als hij bijt, terug knijpen of een flinke pets. Je mag eens flink laten weten dat jij er ook nog bent. Als hij van je weg wilt rennen geef je een ruk aan het touw, reageerd ie niet, ruk je hem om. Ho is ho.
Je moet strenger worden, anders werkt het niet..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:45

Wat is er fout gegaan in de bak dat hij er niet meer inwil?
Misschien is het wel angst?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:56

Okeej, als je angst uitsluit! ..
Iemand neemt hem aan een longeerlijn, wel iemand die stevig in 'zijn/haar schoenen staat. Jij erachter met de longeerzweep en dan loop je naar de bak. Continu de zweep erachter houden en merk je dat ie terughoudt. zweep erachter (flink zwiepen), werkt dat niet, dan maar raak..

Op zich ga ik wel mee met gijsenkim mee. Ik heb je profiel gelezen en ik denk dat je veel problemen gaat krijgen met dit mannetje.. Ondanks dat ik liever altidj zelf problemen op wil lossen omdat jij immers met het paard om moet gaan, zou ik de optie verkopen niet helemaal uitsluiten..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers