Geluidsloze tondeuze??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Geluidsloze tondeuze??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 18:09

Bestaan die?? en ik welke prijsklasse moet ik denken??

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:36

Vraag ik me eigenlijk ook af Verward
Mijn paard zou gek worden als ie zo'n zoemend ding op zich krijgt!

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 22:20

Het is daarmee... die van mij ook maar die is nog jong dus dat kan ze nog leren.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:58

Denk het helaas niet........... maar heb je het al ooit geprobeerd dan?
Gewoon eerst laten wennen aan het geluid. En zo langzaam aan verder gaan.
Alhoewel, toen ik mijn eigen paard voor het eerst schoor heb ik haar gewoon meteen de tondeuze op haar lijf gezet en ze gaf er echt niets om.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 03:04

Ik denk dat dat wat gaat worden voor de toekomst... Ik heb er nog noiot van gehoord in elk geval en het lijkt me nog niet echt haalbaar. Ik zou het inderdaad ook gewoon eerst maar eens proberen. Gewoon aan het geluid laten wennen en vooral zelf niks laten merken. Als jij te voorzichtig gaat doen en oh zo bang bent dat hij/zij het eng gaat vinden, krijg je die reactie ook.

Succes ermee!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 13:24

Ligt eraan wat je wilt scheren. Bij ons op stal zijn mensen die voor de benen zo'n soort handtondeuse? gebruiken. Die werkt niet op elektriciteit. Beetje lastig uitleggen, het duurt langer en kost je meer moeite maar het resultaat is wel mooi.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 14:09

Ik gebruik een gewone tondeuse (die gebruik ik ook voor mijn man zijn haar...) van Moser geloof ik en die is echt fluisterstil! Ze zijn niet goedkoop (plm 90 euro), maar hij gaat al jaren mee en komen zelfs door Tjalko zijn sokken!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:23

Kyona schreef:
Ligt eraan wat je wilt scheren. Bij ons op stal zijn mensen die voor de benen zo'n soort handtondeuse? gebruiken. Die werkt niet op elektriciteit. Beetje lastig uitleggen, het duurt langer en kost je meer moeite maar het resultaat is wel mooi.


Jij bedoelt er zo eentje denk ik:
Afbeelding

Worden veel voor angstige dieren gebruikt inderdaad...

Valerie16
Berichten: 629
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 21:06

Marijn4045 schreef:
Ik gebruik een gewone tondeuse (die gebruik ik ook voor mijn man zijn haar...) van Moser geloof ik en die is echt fluisterstil! Ze zijn niet goedkoop (plm 90 euro), maar hij gaat al jaren mee en komen zelfs door Tjalko zijn sokken!


Hee bedankt OK dan! ik ga eens hier en daar kijken.

Zo'n handmatige is ook wel handig maar het is voornamelijk voor het hoofd dus daar wil ik niet te lang aan bezig zitten.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:48

Er bestaat er 1 met een apart motorgedeelte, wat je dus aan de muur hangt, en die is dus vrij stil.
Maar dat is wel een honden/kleine paardjes versie, ik denk dat dat bij een groot paard te snel bot word.
http://www.doublekindustries.com/pages/clippers.html
Kosten in nederland wel meer dan €500,-
Apparaten met een accu zijn vaak ook wat stiller, maar het makkelijkst om dan de "enge" gedeeltes met een kleinere tondeuse te doen, die maken niet veel lawaai, en bij erg ernstige paarden, een likje sedalin, en eventueel een praam bij de moeilijke gedeeltes.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:55

Ik zal eens voor je kijken...heb pas geleden van een engels bedrijf een dik boekwerk gekregen waarbij verschillende tondeuses vergeleken worden en dan met name betreffende het geluid wat ze produceren....maar echt geluidsloos....dat is alleen de handtondeuse een optie. Ik heb voor Lars zijn kaken ook een kleinere hondentondeuse gebuikt, met een flinke pluk hooi om te knabbelen ging dat redelijk goed