Gezocht : IJslanders in de buurt van Aalsmeer ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Gezocht : IJslanders in de buurt van Aalsmeer ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 00:31

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar IJslanders die in de buurt van Aalsmeer / Nieuw Vennep staan ... Zelf heb ik een IJslandse merrie die momenteel in Ouderkerk aan de Amstel staat ...
Lijkt me leuk om met andere mensen in de buurt in contact te komen Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 06:42

Toen ik nog bij de "first funny horse club" reed, stonden daar een aantal ijslanders. Ik ben er alweer een tijdje weg en weet niet of die er nog staan, maar het is te proberen.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:00

Bij wennekers op de takkade in aalsmeer staan veel ijslanders!

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:32

lundi schreef:
Bij wennekers op de takkade in aalsmeer staan veel ijslanders!


Klopt, wij hebben zelfs een speciale ijslanderbaan om op te trainen.
Kijk maar op www.stalwennekers.nl

Zelf woon ik in Ouderkerk en heb mijn arabiertje bij Wennekers staan.

Groetjes,

Karina

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 10:48

Bij Stal Wennekers heb ik een paar jaar op een IJslandse merrie gereden, erg mooi daar maar ik vind het persoonlijk wel erg massaal Bloos
Daarbij betaal je ook een behoorlijk bedrag voor een doe-het-zelf stal (220 euro) en dan heb je nog geen les gehad Scheve mond
Heerlijk als je een ovaalbaan tot je beschikking hebt en het bos is ook nog eens lekker dichtbij OK dan!
Nu betaal ik 160 euro en dat is incl. 2 tot 3x in de week les, voer en wormenkuur ... Verder zijn er weinig faciliteiten wat op zich heel erg jammer is en mijn paard staat dag en nacht buiten ...
Je kan daar wel lekker rustig in de polder rijden en als je lekker de tijd hebt kan je zelfs te paard naar het Amsterdamse Bos, of naar de Ouderkerker Plas daar hebben ze ook een ruiterpad omheen OK dan!
Hopelijk houd het nu eens een keer op met regenen want de paardjes staan echt in de bagger nu ...

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 10:53

Ik weet niet waar in Ouderkerk je staat maar ik weet dat er bij de Dood (ja echt waar) in ieder geval ook 1 ijslander staat van iemand die vroeger bij mij op de manege heeft gereden.

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 10:55

Balder schreef:
Ik weet niet waar in Ouderkerk je staat maar ik weet dat er bij de Dood (ja echt waar) in ieder geval ook 1 ijslander staat van iemand die vroeger bij mij op de manege heeft gereden.


Flenna heeft daar ook gestaan Knipoog en die IJslander heet Hvatur van de Vaene Vosse ... Stalling kost daar 169 euro en eerlijk gezegd vind ik dat behoorlijk veel geld als je ziet hoe het er daar uit ziet Scheve mond

Balder

Berichten: 1138
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:11

Ja, ik ben er wel eens geweest. niet echt een plek waar ik mijn paardje zou neerzetten. Waar sta je nu dan?
Ik moet zeggen dat ik met Balder alleen nog maar bij Wennekers weg zou gaan als ik in ieder geval dezelfde faciliteiten terug krijg. Hij heeft nu een buitenstal met uitzicht naar het bos, een eigen landje en volledig pension voor een redelijke prijs. Wennekers is idd erg massaal, dat was vroeger ook mijn indruk, maar ik heb er geen erg in. Iedereen komt nogal verspreid over de dag. OK dan!

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 11:32

Balder schreef:
Ja, ik ben er wel eens geweest. niet echt een plek waar ik mijn paardje zou neerzetten. Waar sta je nu dan?
Ik moet zeggen dat ik met Balder alleen nog maar bij Wennekers weg zou gaan als ik in ieder geval dezelfde faciliteiten terug krijg. Hij heeft nu een buitenstal met uitzicht naar het bos, een eigen landje en volledig pension voor een redelijke prijs. Wennekers is idd erg massaal, dat was vroeger ook mijn indruk, maar ik heb er geen erg in. Iedereen komt nogal verspreid over de dag. OK dan!


Flenna staat nu op de Binnenweg gewoon bij een boer, tot 2 weken geleden stonden de paarden nog "gewoon" op het land maar dat is inmiddels ook veranderd in een zwembad Scheve mond Nu staan ze dus op een paddock wat een grote modderpoel is ... Vanmiddag gaan we samen met de boer wat zand in de paddock gooien hopelijk wordt het er dan iets beter van ...

De mensen komen bij Wennekers idd verspreid over de dag maar er is daar eigenlijk weinig rust voor de paarden zelf ... Veel trekkers etc. die tussen de stallen doorrijden Scheve mond en als het voertijd is dan worden de paarden erg onrustig en soms zelfs bijterig Scheve mond

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:45

Ik heb ook jaren bij wennekers gestaan en met heel veel plezier!
Het is dat wij toen verhuist zijn anders had ik daar nog steeds gestaan!

Skima

Berichten: 200
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Sellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:17

lundi schreef:
Bij wennekers op de takkade in aalsmeer staan veel ijslanders!

Dat valt wel mee hoor dat aantal, er staan er op dit moment maar 5 waarvan er 4 binnen enkele maanden weggaan.

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 22:12

Skima"]
[quote="lundi schreef:
Bij wennekers op de takkade in aalsmeer staan veel ijslanders!

Dat valt wel mee hoor dat aantal, er staan er op dit moment maar 5 waarvan er 4 binnen enkele maanden weggaan.
[/quote]

Oh het aantal IJslanders is dus wel heel erg minder geworden Scheve mond jammer maar waar gaan al die mensen dan naartoe ?!

Flenna
Berichten: 207
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 17:30

Jennygirl schreef:
Toen ik nog bij de "first funny horse club" reed, stonden daar een aantal ijslanders. Ik ben er alweer een tijdje weg en weet niet of die er nog staan, maar het is te proberen.


Waar is de First Funny Horse Club dan ?!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 02:38

Flenna"]
[quote="Skima"][quote="lundi schreef:
Bij wennekers op de takkade in aalsmeer staan veel ijslanders!

Dat valt wel mee hoor dat aantal, er staan er op dit moment maar 5 waarvan er 4 binnen enkele maanden weggaan.
[/quote]

Oh het aantal IJslanders is dus wel heel erg minder geworden Scheve mond jammer maar waar gaan al die mensen dan naartoe ?!
[/quote]

Net als ik, weg naar rustiger oorden, ik heb 12 jaar bij Wennekers gestaan, heb het uit zijn voegen zien groeien en ben echt erg blij dat ik daar weg ben.
Gezelligheid mis ik op zijn tijd wel maar ach, mijn paarden krijgen nu tenminste goed hooi en geen schimmel rotzooi enz. ik heb nu zelfs droge stallen
Jos gaat toch weer 80 stallen bijbouwen? en een binnenbak? en een restaurant? Leuk voor een dagje maar niet om er met mijn paarden te staan, heel erg jammer hoor dat hij zo groot moest gaan, het was er altijd erg leuk en gezellig
Maar af en toe kom ik nog wel weer eens aan die kant van Nederland en kom dan altijd even buurten, dan is het wel leuk Haha!
(ik heb overigens geen IJslanders hoor)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 10:56

Flenna"]
[quote="Balder schreef:
Ja, ik ben er wel eens geweest. niet echt een plek waar ik mijn paardje zou neerzetten. Waar sta je nu dan?
Ik moet zeggen dat ik met Balder alleen nog maar bij Wennekers weg zou gaan als ik in ieder geval dezelfde faciliteiten terug krijg. Hij heeft nu een buitenstal met uitzicht naar het bos, een eigen landje en volledig pension voor een redelijke prijs. Wennekers is idd erg massaal, dat was vroeger ook mijn indruk, maar ik heb er geen erg in. Iedereen komt nogal verspreid over de dag. OK dan!


Flenna staat nu op de Binnenweg gewoon bij een boer, tot 2 weken geleden stonden de paarden nog "gewoon" op het land maar dat is inmiddels ook veranderd in een zwembad Scheve mond Nu staan ze dus op een paddock wat een grote modderpoel is ... Vanmiddag gaan we samen met de boer wat zand in de paddock gooien hopelijk wordt het er dan iets beter van ...

De mensen komen bij Wennekers idd verspreid over de dag maar er is daar eigenlijk weinig rust voor de paarden zelf ... Veel trekkers etc. die tussen de stallen doorrijden Scheve mond en als het voertijd is dan worden de paarden erg onrustig en soms zelfs bijterig Scheve mond
[/quote]

Off topic (sorry) maar ik kon het toch niet laten om te melden dat mijn druktemakertje (arabiertje) tot boven al mijn verwachtingen in juist heel veel rustiger is geworden op Wennekers... ze is juist minder onrustig geworden nu ze meer te zien heeft Lachen . Nu scheelt het voor haar misschien wel dat ze in het middenpad achter de losgooibak staat en er dus geen trekkers e.d. pal langs haar rijden. Ik vind Wennekers net een klein dorp, heb minder last van het 'massale' dan ik verwacht had.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:20

Bij ons is het niet zo massaal als bij Wennekers, maar toch ook best massaal met zo'n 120 paarden. Maar je ziet toch dat mensen vaak met hun eigen groepie blijven hangen. Zo heb je bijvoorbeeld bij ons de mensen van het "pleintje", de mensen van de "4e stal" en de mensen van de "uitloopstallen". Zo valt het massale in de praktijk toch best mee.

Persoonlijk zou ik liever op een iets kleinere stal staan met in ieder geval wat land erbij, maar ik heb bij mij in de buurt nog geen stal gevonden die aan al mijn eisen voldoet... En tsja, idd ook bij ons erg gezellig.