bilkoorden en veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

bilkoorden en veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 13:30

Ik heb dus een merrie met veulen. Die merrie staat onder een deken, zonder bilkoorden. Echter krijgt ze het voo elkaar om uit de deken te stappen/komen/rollen (geen idee hoe ze doet) borstsluiting en kruissingels gesloten en geen beschadigingen aan de dekens (heb er al meerdere geprobeerd)
Nu wil ik de bilkoorden er weer aandoen, in de hoop dat ze dan de deken er niet afkrijgt...maar ben enerzijds bang dat het veulen zich op zal hangen.
Iemand enig idee hoe ik kan voorkomen dat ze de deken verwijderd (de laatste keer stond ze met een kletsnatte deken op de weide, ze had haar regendeken eraf gekregen) of de bilkoorden kan gebruiken zonder dat het veulen zich op zou kunnen hangen?

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:35

Dekensingel er om heen??

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 13:39

grandeur schreef:
Dekensingel er om heen??


Is de deken te lang voor, vanaf de schoft naar beneden gezien dan...de regendeken bedoel ik..dan ligt die niet echt prettig voor de merrie.

Ik vind het een beetje zonde van het geld om nu nog een nieuwe regendeken erbij te kopen en met de kans dat ze die ook eraf kan krijgen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:33

Klip de sluitingen niet rechtstreeks aan de ringetjes, maar doe er een kort stukje dun touw tussen dat breekt in geval van nood. Bij een deken van minder kwaliteit kun je er ook wel op vertrouwen dat je deken uitscheurt Haha!

Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen hoor, als je de bilkoorden niet te los doet is er weinig kans dat een veulen z'n hoofd erdoor steekt.