zadelvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

zadelvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 17:54

Ik heb een beetje een vreemde vraag. Ik denk niet dat het mogelijk is, maar kan je van een veelzeidigheidszadel het hele zweetblad door een zadelmaker laten aanpassen zodat het zadel meer richting dressuur gaat?

Ik heb namelijk een vzh zadel en die zit erg lekker. Het is een kieffer münchen, alleen die zweetbladen zitten zo naar voren dat ik mijn knieeen er niet in passen. Ik spring helemaal niet meer omdat dat om medische redenen niet kan, maar ik heb niet genoeg geld voor een goed nieuw dressuurzadel.
Mijn vraag is dus of je een zadel zo ver kan laten aanpassen dat het zadel meer richting een dressuur zadel gaat.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:58

Nou dat denk ik niet maar waarom bel je niet naar een zadelmaker op om het te vragen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:26

Ik vermoed dat de kosten dan zo hoog zullen zijn dat je net zo goed een ander zadel kunt kopen. Volgens mij zou je dan het hele zadel uit elkaar moeten halen, om er nieuwe zweetbladen aan te maken, en ook de onderkant van het zadel zal aangepast moeten worden.

Ik betwijfel of ze het doen, maar ben erg benieuwd naar het antwoord van een zadelmaker.

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:10

Ik ben ook wel benieuwd of het kan, maar denk het haast niet. Dan zouden ze het zadel helemaal uit elkaar moeten halen. Zou dan ook wel mooi duur zijn.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 22:16

Bedankt voor de antwoorden. Ik dacht al dat het niet mogelijk was.
Ik zou wel eens informeren bij de zadelmaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:19

Ik verwacht idd dat je niet geholpen bent aan alleen de zweetbladen te veranderen.
Deze sluiten namelijk netjes aan op de onderkant van het zadel.
Dus dat zou dan ook veranderd moeten worden.
En ik denk dat je dan beter je zadel in kan ruilen tegen een dressuurzadel, omdat je met veranderen duurder uit komt.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:51

Ik denk niet dat het kan. Je zit ook met de kniewrongen die op een veelzijdigheidszadel gericht zijn. Van Thorowgood heb je wel een speciaal zadel waar je verschillende kniestukken bij hebt, maar op een gewoon zadel werkt dit niet denk ik Haha!
Als je er erg mee zit, kun je je zadel ook inruilen voor een dressuurmodel. Een Kieffer is vaak een zadel waar je nog wat voor terug krijgt.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 00:32

ik zou toch een zadelmaker bellen of eens gaan kijken en sparen voor een ander zadel. en anders gewoon met dit zadel blijven rijden! en inruilen is ook een optie. ik weet niet precies waar je vandaan komt maar sta rho (in rhoon, vlakbij rotterdam) zit een hele fijne ruitersportzaak waar ze veel tweedehands en nieuwe zadels hebben dar ruilen ze ook in. en ik vind dat je daar hele goede prijzen krijgt voor je "oude"zadel...

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 21:13

Bedankt voor de antwoorden allemaal.
Ik denk dat ik maar ga sparen voor een dressuurzadel