Van winter naar zomervacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxARAGORNxx
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-01-04

Van winter naar zomervacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 21:58

Het weer wordt al weer warmer en voor je het weet is het voorjaar Haha! . Hoe bouwen jullie je winterdeken zodat je paard daalijk lekker weer een zomervachtje krijgt? Ik merk dat Aragorn soms al staat te zweten onder zijn deken. Maar het weer is nog te koud/wisselvallig om het er af te halen. Hebben jullie iets van een dunnere deken.
Oftewel hoe pakken jullie de overgang aan Verward .

Ik heb al eerst gezocht in de zoekmachine maar kwam niet echt iets tegen.

Aragorn heeft waarschijnlijk bij zijn oude eigenaar altijd onder een deken gestaan en daarom geen wintervacht ontwikkeld. Volgend jaar mag bij mij de natuur lekker zijn gang gaan.

Nathalie

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:29

Ik laat gewoon de winterdeken op totdat het echt lekker weer is. Dan kan ik altijd eerst nog een zomerdeken erop gooien, maar die is niet waterdicht. Ik denk dat mijn pony half/eind maart wel weer zonder deken kan, maar dat ligt natuurlijk aan het weer!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:46

Overdag zonder deken naar buiten en 's nachts nog lekker het dekentje op. Naar les onder het zweetdeken en terug ook.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:53

Imker krijgt een zomer/overgangsdeken als het een graad of 15 overdag is (is geschoren + koukleum). 's Nachts krijgt hij gewoon zijn winterdeken op.

Veelal is het gewoon een kwestie van even aankijken wat het prettigst is voor je paard.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:12

Omdat het nu opeens zo warm is heeft Arti vanaf dinsdag een tussendeken op, zaterdag word het weer onder de 10 graden en krijgt ze de dikkere deken weer op...als het bovende 15 graden is en blijft mag ze weer zonder dekentje

Ze verhaard nu alweer flink, het gaat de goede kant op Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:15

Oeh,vanavond ging ik nog langs bij mijn paard...Ze stond gigantisch te zweten Bloos! Heb dus meteen die dikke winterdeken eraf gehaald (ook dom om die erop te laten liggen met deze temperaturen natuurlijk) . Ze heeft nu een zomerdekentje op,die een stuk beter bevalt..

Normaliter bouw ik af, door overdag een iets dunnere deken dan de winterdeken op te leggen, en 's nachts wel gewoon de winterdeken....
Als het weer warmer word,wordt de winterdeken 's nachts vervangen door het dekentje voor overdag...En overdag komt er weer een dunnere op......In theorie Haha!
In praktijk kan het soms sneller gaan zoals vandaag.Van winterdeken naar zomerdeken....

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:17

Ik heb dat probleem ook. Onder de winterdeken staat hij te zweten en onder een zomerdeken heeft hij het koud. Heb niets er tussen in. Laat nu de winterdeken maar om.