hoe repareer je een winkelhaak in dek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

hoe repareer je een winkelhaak in dek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:56

Balen man....dek gescheurt door een ander paard waarschijnlijk; resultaat een grote winkelhaak in een waterdicht dek Huilen

Hoe kan je dat handig repareren, zonder naaimachine?
Iemand tips / idees?

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:57

Ik heb eens in de Bit gelezen dat je bij de fornituren winkel van die lapjes kon kopen die je er dan op streek. Dan hoef je de naaimachine ook niet te gebruiken.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 21:58

ligt er een beetje aan hoe groot de winkelhaak is....
als het niet zo'n grote is zou ik hem met de hand even naaien. anders zou ik er een stukje stof opzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:04

chantal_cs schreef:
ligt er een beetje aan hoe groot de winkelhaak is....
als het niet zo'n grote is zou ik hem met de hand even naaien. anders zou ik er een stukje stof opzetten.

Redelijk groot, zo'n 40 cm ongeveer maar die tip van EvaloveSandy vind ik wel okee!!! Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-04 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:06

Die lapjes opstrijken werkt niet altijd. Ik had ook een gat in m'n broek (Beetje maffe vergelijking, maargoed) en toen had m'n moeder ook een lapje erop gestreken, maar dat liet al heel snel los.
Ik zou het gewoon proberen, al vraag me af of je wel de strijkbout op een waterdichte deken kan zetten, zou het dan niet gaan smelten ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:08

Manon schreef:
Die lapjes opstrijken werkt niet altijd. Ik had ook een gat in m'n broek (Beetje maffe vergelijking, maargoed) en toen had m'n moeder ook een lapje erop gestreken, maar dat liet al heel snel los.
Ik zou het gewoon proberen, al vraag me af of je wel de strijkbout op een waterdichte deken kan zetten, zou het dan niet gaan smelten ??

Ojaa daar zit ook weer wat in....je heb gelijk het laat soms best snel los weet ik ook nog wel van vroeger als mn moeder een knielap op mn knie strijkte!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:22

Mijn deken had ook een keer een hele lange scheur. Ik heb de deken toen naar de zadelmaker gebracht. Die heeft de deken weer super mooi gemaakt, en de deken is nog steeds waterdicht!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 23:58

Ik had pas geleden een scheur in mijn Rhino en ben naar een zeilmaker geweest. De deken mocht niet vies zijn Lachen. Hij heeft er een keurig waterdicht lapje op gestikt en voor 7 euro heb ik weer een echte waterdichte deken!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:06

mijn waterdichte deken is ook kapot, ook een winkelhaak van zo'n 40 cm.
breng hem naar de ruitersportzaak. hebben ze al meerdere deken van me heel netje gemaakt voor 7-15 euro.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 00:57

Bij de ruitersportzak kunnen ze idd vaak netjes de deken repareren.
Als het een nette rechte scheur is zonder rafels is het niet zo'n moeite en ben je er waarschijnlijk niet veel geld voor kwijt

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 01:05

Als je geen naaimachine hebt, en niemand anders weet met een naaimachine, zou ik hem inderdaad ergens anders laten repareren, bij zadelmakers, ruitersportzaken, en zeilmakers e.d. kun je wel terecht.
Met de hand zal nogal een karwei worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 01:44

Weet je het is een oud rot dek, en lekt al door bij langdurig regen dus wilde ik er niet te hoge kosten meer aan maken.
Zonde he deie dekenslopers, mijn paard doet hetniet ze zijn gewoon aan het kleunen daar steeds.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 07:54

Ik heb mijn waterdichte deken bij divoza gebracht, er zaten twee grote scheuren in tot op de binnenlaag.Ze hebben hem netjes gemaakt voor 14,95.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 09:25

ik zou ook eventjes naar de ruitersportzaak gaan, kunnen ze hem het mooist repareren, ze hebben het immers al vaker gedaan! dat kan je beter doen dan er zelf aan gaan zitten friemelen en je deken dan niet meer kunnen gebruiken.

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:08

ik doe het altijd met een stukje "gore tex"kun je d'r zo
op strijken en hij is weer toppie.werkt perfect!!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:09

ik heb ook een scheur van een cm of 30 in mijn deken gehad... met de hand genaaid en dan met watervaste lijm er een stuk verknipte regenbroek overheen geplakt Haha!

saxie
Berichten: 19
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:15

Heb bij mijn paard vorige week ook z'n deken gemaakt....met textielijm van bisonkit. En als je nou inderdaad een stukje waterdichte stof onder de winkelhaakplak, komt het helemaal goed.

Meneer had een heel stuk canvas ertussenuit getrokken. Was dus niet meer aan elkaar te naaien. Aangezien deze deken nog geen winterseizoen oud is, vonden we het wel prima, geen nieuwe deken meer deze winter. Maar goed hij stond wel met een deken waar de lappen loshingen. Ook geen succes, dus de loshangende delen maar met textiellijm op de binnenlaag vastgelijmt. Ziet er beter uit en blijft nog steeds prima zitten, ondanks zijn voorliefde voor rollen in plassen. Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 14:30

Bij de droogkuis (nieuwkuis) herstellen ze ook héél netjes Knipoog