Biobase?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Biobase?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 13:01

Ik overweeg mijn paard op biobase te zetten.
Ik kan alleen nergens ervaringen van gebruikers vinden.
Luna heeft chronische bronchitis en kan dus niet tegen stof.
Volgens de site van Hempflax is Biobase ook goed tegen rotstraal, wat bij Luna ook steeds terug komt.
Heeft iemand ervaring met Biobase?
En weet iemand of het ook gewoon op de mesthoop mag?

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 18:42

Niemand ervaring met Biobase?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:04

Ik heb het een jaar gebruikt. Beviel prima maar wat moeilijker verkrijgbaar toen. Daarna Hemparade en nu vlas. Beviel me allemaal veel beter dan stro. Droger, schoner, makkelijker uitmesten en minder mesthoop over. Mest is ook makkelijker uit te venten (dus wel op de mesthoop). Ik doe het ook in de groene bak.
De kippen, het konijn en de geit deden ook gewoon mee en hadden nooit klachten!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 19:20

PB Aqua8Horse eens, die gebruikt het ook. Het is erg fijn uit te mesten. De paarden staan vrijwel altijd droog. Het stinkt niet (pas als je begint te scheppen). En het ruikt lekker Haha! (eucalyptus, schrijf je dat zo Verward ).

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 19:28

Luna staat nu op vlas en heeft daarvoor op houtvezel gestaan.
Stoft beiden toch nog vrij veel en vind het erg vies, Luna staat altijd te soppen.
Op stro heeft ze maar 2 maanden gestaat en dat was een ramp, ze wist niet waar ze t zoeken moest met alle stof die erin zat.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 20:58

Ik heb mijn paarden tot afgelopen najaar op biobase gehad, beviel op zich erg goed, .... toen ik nog maar 1 paard had. Elke dag even alle mest eruit halen en klaar. Maar met 3 paarden (waarvan 1 nogal een rotzooi van haar stal maakt Boos! )) werd het me teveel werk. Ik was dagelijks zeker 1 uur bezig de mest eruit te halen. Het grote voordeel van biobase: droge schone stallen, geen mest/urine lucht, kleine mesthoop die zeer snel compost word. Wat ik wel weer een groot nadeel vond: de pakken zitten heel stijf samengeperst, uitstrooien is dan ook een ramp, je moet echt alles uitelkaar stampen. Dat was de reden waarom ik nog een tijdje 'horsebedding' geprobeerd heb, is hetzelfde soort idee als biobase, maar dan wat fijner en veel losser in de zak. Maar ook hier kwam het dagelijks terugkerende vele werk weer om de hoek kijken, dus vandaar dat mijn paardjes sinds 2 weken weer op stro staan.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:34

Maffick heeft ook een poos op Biobase gestaan toen hij nog op zijn school stond waar hij als praktijkpaard diende.
De kinderen waren er in hun goede kleren dus konden moeilijk als stinkende varkens naar huis, tenminste dat vond directie.
Maffick profiteerde er van en stond dus tot zn knietjes in de biobase.
Ik vind het fijn spul, was altijd zomaar klaar met drollen en natte plekken weghalen.
Het rook niet en nam weinig ruimte in op de mesthoop.

Of het samengeperst zat weet ik niet, de kinderen van school moesten het altijd doenin de lessen, de stal uitmesten, dus ik weet niet of je het uitelkaar moet stampen, dat deden de kids voor me Haha! ( slavendrijver en lui is mn 2e naam Haha! )

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:37

Dennis staat er ook op. Ik vind het super spul. Ik gebruik het nog maar 3 weken(zolang staat Dennis nu thuis) dus ik moet nog ff kijken hoe het in de toekomst blijft.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 21:58

Siggy schreef:
Wat ik wel weer een groot nadeel vond: de pakken zitten heel stijf samengeperst, uitstrooien is dan ook een ramp, je moet echt alles uitelkaar stampen.


Niet meer
Het is vernieuwt, het valt nu gewoon uit elkaar. Dat vond ik namelijk ook een nadeel ervan. Maar nu is het super fijn! Je maakt een pak open en gooit het erin en je kan meteen harken! Af en toe wat kleine klontjes.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:00

wij hadden het op me 1e stage voor een aantal paarden, het ruikt lekker en is erg zuinig!en stoft totaal niet!zeker een aanrader!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 00:49

Kan iemand mij ook vertellen met welke hoeveelheden Biobase verpakt zit?
En ik kreeg een mail van iemand over hemparade, had hier nog nooit van gehoord, weet iemand hier meer over?

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:49

Kennis van mij gebruikt hemparade, haar paard hoestte al een hele tijd allerlei medicatie geprobeerd niets hielp en sinds ie op hemparade staat geen hoestje meer gehoord. Hoe 't verder in gebruik is weet ik niet.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:51

Ik geloof dat Smurf je ook het één en het ander kan vertellen over dat spul

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:34

Sting staat ook op biobase, ik vind het wel fijn spul.
Een welsh bij ons op stal heeft ook iets met dr luchtwegen, maar het paard ernaast staat gewoon op stro. Zij staat vrijwel altijd buiten, en snachts af en toe binnen. Ze heeft er gen last meer van gehad. Ik vind het wel fijn spul, maar het is vreselijk duur. We hadden 99 pakken tegelijk gekocht, en toen was het 5,10 per pak, en om te beginnen moet je er toch wel 4 ingooien, dus dan ben je gelijk al een lading geld kwijt.
Het is best wel gebruiksvriendelijk, alleen het uitelkaar stampen is even wat werk, maar dat hoeft aar 1 keer in de week, als je normaal gebruikt.
HEt grote voordeel vind ik dat je niet zoveel mest op de mesthoop hoeft te gooien, en niet meeet een zware kruiwagen hoeft te gaan slepen!

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:34

Biobase zit trouwens met pakken van 16 kilo in elkaar Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:49

Als je info wil of wat dan ook dan hoor ik het wel, ik heb ze op ecolit staan namelijk. Echt super. Ik ben een promoter van het spul hahahaha, ze kunnen mij beter in dienst nemen.

Zoek ook even op ecolit dan komt het wel goed want er is al vaker een topic over geweest.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 20:48

tinkerLuna schreef:
Kan iemand mij ook vertellen met welke hoeveelheden Biobase verpakt zit?
En ik kreeg een mail van iemand over hemparade, had hier nog nooit van gehoord, weet iemand hier meer over?



Hemparade, ja ik ken het. Het is superabsorberend spul, werkt fijn enzo maar............het is ook superabsorberend als je paard er wat van binnen krijgt, met alle koliekgevolgen van dien. Ik was bijna mijn paard kwijt! Gebruikte een tijd zaagsel van eurovezel en nu hij een buitendeur heeft, gewoon weer stro.

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:03

Ik heb hemparade en biobase bij mijn pony gebruikt. Hemparade is ongeveer hetzelfde als biobase, maar dan zonder de eucalyptus-geur, en `t zit niet zo op elkaar geperst...
De eigenaar van m`n verzorgpaard gebruikt vlas. Dit vind ik fijner dan hemparade of biobase. Doordat de vezels van hemparade en biobase erg hard en vrij groot zijn, kan je paard ook last krijgen van hoefzweren, als hij hier gevoelig voor is Scheve mond ..
Vlas is lekker zacht en ook stofvrij OK dan! .