in zaaien bemesten... tips gevraagt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

in zaaien bemesten... tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 19:54

hoi,
we hebben een grote wei, hoeveel hec. het is... geen idee, het zijn 6 grote weien bij elkaar op 2 daarvan hebben in de winter paarden gelopen, de ene is aardig kapot, en de ander... valt wel mee, geen blub of zo, die groeit waarschijnlijk wel aan in de zomer.

we moet nu dus die ene wei in gaan zaaien, en over de andere wei(en) de mest gaan uit sprijden die de paarden er op hebben gelecht. (of hoe je het wil noemen)
heeft iemand nog goede tips hoe we dit het beste kunnen gaan doen, moeten we bijv. heel de wij in zaaien of alleen het blub stuk...
er zit nog genoeg zuurstof in de grond, dus daar gaat het niet om, en we hebben genoeg materiaal om in te zaaien en te bemesten.

alle tips zijn welkom!!! (maartjegeelen@hotmail.com)

alvast heel erg bedankt (dit is het eerste jaar dat we het zelf gaan "proberen te" doen)

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi


draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 19:34

wouw, bedankt!
ik wist niet dat er gras was waar paarden niet tegen konden!

Knipoog we zouden zowie zo al de weilanden rollen om de mest te versprijden...

ik denk dat we het best alleen de blubber stukken op nieuw moeten inzaaien, en de rest goed bemesten en spoeien, want er zit nog genoeg zuurstof enz. in de grond (naar mijn mening).

Bloos ik heb nu al zo'n beetje een heel shema van hoe het doen moet, maar nu wil ik graag nog even weten wat voor weer het word Haha! als dat eens kon, zou een stuk makkelijker zijn, zo van ok deze maand geen regen, dan kunnen we nu het gras maaien om te hooien Haha!

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, gewoonmarie, lovelance, Sjors050 en 114 bezoekers