Wie werk(te) op een stoeterij??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Namaika

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Wie werk(te) op een stoeterij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 16:03

Voor mijn HBO-studie moet ik dit blok een stoeterij op papier opzetten..

Wie o wie werkt er op een stoeterij/ heeft er zelf een, heeft er stage gelopen of weet er op een andere manier veel van??

Ik ben op zoek naar alle info die ik kan krijgen!!

Als je een verslag nog hebt liggen of bereidt bent vragen te beantwoorden (die heb ik nog niet nu direct, we zijn vandaag pas begonnen), zou je me willen emailen?? Of plaats een reactie!!!

Alvast bedankt!!!!!! Lachen

Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:09

Heb je ook voorkeur voor een bepaald ras??

In Wijchen zit een Volbloedarabieren stoeterij en (wat ik gehoord heb) hebben die vaker stagiares gehad. Ik ken er geen, ken de mensen ook niet, maar het is wel heel leuk om er langs te rijden en al die paardjes met hun veulentjes te zien en dan daarnaast in paddocks de mooie stoere trotse hengsten (die soms ook buiten staan) die dan hun kroost aan t bekijken zijn Lachen

Anke

Namaika

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 16:21

Het maakt in principe niet uit wat voor ras we kiezen, het gaat ons meer over de opzet en alles.. Het lijkt een simpele opdracht, maar het gaat al snel verder dan je denkt...

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:29

Misschien is het een idee om naar een bestaande stoeterij te bellen en te vragen of je je vragen mag stellen over bedrijfsopzet en -voering.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:32

Ja of een in de buurt te bezoeken

Namaika

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 16:35

Daar ben ik ondertussen mee bezig ja, daarom opende ik hier ook een topic met de vraag of er mensen waren met verstand van stoeterijen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:04

ik sta met mijn paard op een stoeterij !
ik zal ze eens vragen of je ze kan benaderen voor info!!??

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:05

Hey zussie, misschien dat je bij Liefhebber kan gaan stage lopen, was stik gezellig toen ik daar liep en ontzettend leerzaam!!!

Namaika

Berichten: 36
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 18:33

Hé zussie, misschien als je even goed leest zie je dat ik geen stage zoek maar info!!!!!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:05

hoi
ik heb op een groninger stoeterij gereden. De Drieshoeve. Helaas is het geen stoeterij meer wegens omstandigheden. Ik heb daar veel geleerd. Ook dekkingen bijgewoond. Ze deden kunstmatige inseminatie. Heel interessant om te zien. Daarvoor had ik dat nog nooit gegemaakt. Ook stonden er kwpn hengsten echt leerzaam. Maar wegens omstandigheden is het nu een pensioen stal geworden. Echt heel jammer. Nu rij ik op een arabierenstoeterij. Het is niet zo uitgebreid als op de drieshoeve. Maar toch wel leuk. Hier is ze site. www.arabierenstoeterijdelani.nl
ALs je nog iets wil weten stuur maar een pb
groetjes anouk