struikelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 23:50

Eileen is een paardje dat relatief veel struikelt (over haar voorbenen)

Nu is mijn vraag: kan dit te maken hebben met gewicht en gewichtverdeling? Ik heb namelijk het idee dat ze met mensen die minder goed rijden en zwaarder zijn meer struikelt dan met lichtere mensen die goed rijden.....


Beetje rare vraag misschien, maar ik ben toch nieuwsgierig naar eventuele reacties Lachen

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:34

heeft volgens mij niets met de zwaarte van de ruiter te maken, maar meer met haar tempo en concentratie tijdens het rijden..
mijn haf struikelde ook regelmatig.. toen zei de staleigenaresse (die er nogal veel verstnad van heeft) dat ik haar gewoon wat meer door moest laten lopen en wat meer aan het werk moest zetten. enne het verschil was er hoor! (en ik maar denken dat het kwam doordat er zoveel plassen in de bak lagen..)

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 01:08

Kan me idd voorstellen dt als ze wat meer oplettend aant werk is dat et minder vaak zal gebeuren..

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 10:00

Daar zit denk ik wel wat in, want ze doet het meer tijden buitenritjes dan in de bak

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:01

Mijn paard wil ook nog weleens struikelen.
Meestal is het te wijten aan onoplettendheid, of dat ie juist wel oplettend is, maar dan naar andere zaken als het rijden Clown
Ook moet ik er op letten dat hij niet teveel op de voorhand loopt, als ie dat doet dan kan ik er donder op zeggen dat het weer raak is Knipoog

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 11:02

Inderdaad 9 van de 10 keer een kwestie van onbalans...