Wel willen we het liefst komend voorjaar over.
Voor het nieuwe perceel gaan we zeer binnenkort al kijken samen met de 'makelaar' en de mogelijkheden bespreken, maar ik wil vooraf al wel wat meer op de hoogte zijn van wat IK nu eigenlijk wil en wat verstandig is. Vandaar dit topic om wat ervaringen, meningen en feiten te vragen.
Het perceel is nu nog bouwland (akker!), dus er zal gras ingezaaid moeten worden.
1) Kan gras nu nog ingezaaid worden met een fatsoenlijk resultaat?
Ik kan vinden april of september voor het inzaaien, maar heb zo her en der nog gelezen dat men bijv. afgelopen week nog ergens ingezaaid heeft.
2) Met het oog op komend voorjaar wellicht pas inzaaien, hoelang doet gras er gemiddeld over om op maaihoogte te groeien?
Ik ga er nl. al wel vanuit dat het eerst een keer gemaaid moet worden, alvorens de paarden er op gaan.
3) Wie heeft er ervaring met het tijdelijk beweiden van schapen op een verse weide?
Ik las dat dit veelal gebeurd en het goed is voor het 'aanstampen' van de grond.
4) Kan je ook kiezen voor laten beweiden van schapen IPV hooien?
Zo'n eerste snede-hooi wil ik nl. niet voeren en dan blijf ik daar weer mee zitten....
5) Zijn er nog diverse mengsels graszaad mogelijk voor een paardenweide?
Volgens mij wel... ik wil in elk geval geen koeienweiland

6) Is een mengsel met talloze kruiden een succes?
7) Werken de meeste loonwerkers met een standaard pakket aan keuze graszaad of is dit echt altijd eigen keuze/inbreng?
Ik zal hier vast nog wel met meer vragen komen, maar voor nu is dit even wat in mij op kwam.
Andere tips, etc zijn uiteraard ook welkom.
Ik ga zelf ook nog even internet afstruinen, voor dat waar ik nog aan twijfel.