Zelf voer samen stellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 21:46

Ben er laatst achter gekomen dat de eigenaresse van de stal waar Gipsy staat zelf de bix laat samen stellen, wist ik helemaal niet. Geen 'kant en klare' bix dus van de bekende merken, maar custom-made. Eiwitarm etc. etc. Merk: Pabeho.
Alle paarden doen het er echt super op, allemaal goed in hun vacht, Gipsy is ook enorm verbeterd van dit voer.
Meer mensen die dat doen? Of die het kennen?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 00:18

Sinds ik "zelfverzorger" ben geworden, stel ik het voer voor de paarden zelf samen. In het begin, toen ik net uit de pensionstal kwam wist ik (owee, schande Bloos ) niet eens precies wat m´n paard te eten kreeg. Ik ben begonnen met biks met graskops te voeren, haver alleen als íe veel gedaan had. Alleen die biks stond mij ergens tegen, ´k weet niet, voor mij is het een soort koeienvoer Verward . Ik ben daarna overgestapt op müsli haver-vrij & lucerne (beide van Hartog) . Bij Beer is het probleem dat, sinds ´ie een leverprobleem had, heel slecht aankomt (en dat voor een Hafi Verward ). Dikke heeft altijd hele dunne paarde-appels. Sinds een week ben ik ze nu aan het omstellen op Nösenberger -voer. Die hebben voor iedere (paarde) behoefte, het juiste. Ik heb van alle kanten tot-nu-toe alleen maar goeds over dat voer gehoord en het advies wat je van de fabrikant krijgt, is zeer uitgebreid. Overgens: v.a. 50 kg, stellen ze exact dát voer samen wat jij wilt! Ben zeer benieuwd, als het goed is, moeten ze met dit voer-plan, binnen 3 mnd. van alle problemen af zijn. Ik wil trouwens absoluut niet zeggen dat Hartog niet goed is! Een ander paard bij ons op de stal doet het er prima op!!! Helaas is het voor mijn paardjes niet het juiste Scheve mond\ !
Ik kan het alleen maar toe juichen als het voer voor ieder paard afzonderlijk, samengestelt wordt. Het ene paard heeft bijv. exeem, het andere niet. Het ene paard heeft problemen met de stofwisseling, het andere niet. enz. enz.
Ik vind dat je geluk hebt, met een stal-eigenaresse die individueel voert!