GROOT PROBLEEM MET ONZE PONYS!!! HELLUPPP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

GROOT PROBLEEM MET ONZE PONYS!!! HELLUPPP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:33

he,
keb dus twee verzorgpony's ze zijn 21 en 16. op die van 21 doen we nog vanalles. we rijden op hem maar longeren ook met hem. maar met die van 16 daar rijden we niet op omdat hij te klein voor ons is.
keb een paar vraagjes:
1. die van 16 heeft hele lange hoeven. ze groeien al bijna omhoog . de eigenaar van de paarden wil de hoefsmid niet laten komen. hoe kunnen we dit oplossen zonder veel geld te besteden?
2. de pony's staan overdag de hele dag in de wei maar kunnen wel een stal in. 's avonds staan ze in de stal. de pony van 21 die ligt in de stal en de andere niet. dus doen we een beetje meer stro erin omdat ze anders heel vies zijn. maar de pony's eten het stro op. we hadden eerst hun eigen stront een beetje over het verse stro gedaan zodat ze er niet van zouden eten. maar die van 16 at het op en nam stront mee. en zoals jullie weten brand stront heel erg. dus hij werd een klein beetje ziek. hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze het stro minder eten als nu?
3. we willen weten hoeveel hooi een pony gemiddeld krijgen per dag. want we geven nu ongeveer 2 plakken per dag. maar is dat genoeg of is dat teveel?
4. de pony van 16 die trapt met z'n achterbenen als je z'n kont wil poetsen of z'n achterhoeven wil uitkrabben. wat moet ik daaraan doen?
5. als we met de pony van 16 longeren zonder bit in dan trekt hij heel hard en dat galoppeerd hij heel hard weg... wat kunnen we hieraan doen?

dit zijn heel veel vragen maar we weten niet wat we hier mee moeten doen... wie kan mij helpen met deze vragen??? ...
alvast bedankt...
groetjes van aniek en michelle

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:34

Volgens mij hebben jullie hier al een topic over gestart!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:35

Dubbelpost?

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:37

maar ik dacht misschien hadde jullie diej andre nog nie geleze, hebbe jullie nog typs dan?

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 13:43

dan past het hier in ieder geval beter. even kijken...

1. dat van die hoeven. pft, vreemde eigenaar. als je al met zo iemand te maken hebt, is dat niet echt fijn nee. dan heb je al snel grote problemen. heb je er al eens serieus met hem over gepraat? de pony heeft vast veel problemen met zijn hoeven zo!! maak hem duidelijk dat het echt nodig is.

2/3. stro mogen ze niet eten (nuja mogen), hooi wel. twee hele plakken lijkt me genoeg, maar het hangt ervan af of het grote of kleine balen zijn. is het omdat ze honger hebben, denk je? krijgen ze genoeg krachvoer? (korrels, bix,...) in ieder geval de stront er niet over gooien. het lijkt me dat die pony heel erge honger heeft. maar toch moet de stront eruit. geef haar misschien nog een portie extra hooi.

4. je moet daarmee opletten. waarom doet ze zo? denk je dat ze pijn heeft? volgens mij komt dat door haar hoeven. als de hoef gekanteld is omdat het hoorn te lang is, dan kan ze erge pijn aan haar benen hebben, en daardoor willen trappen. je kan heel voorzichtig proberen om zacht maar stevig met je hand in de richting van de benen te gaan, wat masserend, en terug als de pony haar oren platlegt. steeds een stukje verder. succes daarmee, veel geduld hebben!

5. misschien weet hij niet echt wat longeren is. of heeft hij gewoon pijn (weer door die hoeven). je kan iemand laten meelopen bij het halster van de pony, om haar te leren in rondjes te lopen. of indien je kan kan je ook proberen met wat materiaal een ronde te bouwen.

ik denk dat er twee grote problemen zijn, nl de hoeven en het eten. daarover moet je het zeker hebben met de eigenaar, want ik weet dat jullie zo weinig kunnen doen. veeeeel succes!!!

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 13:46

heeeeeeeeeeel erg bedankt
doeg xx aniek Bloos! OK dan!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:33

Ik zet hier een slotje, jullie hebben al een ander topic hierover gestart.