iemand ervaring met een hooizak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 10:59

ik zit er aan te denken om zo'n ding aan te schaffen.
een hooinet geeft namelijk zoveel troep in de trailer, meer als de helft beland dan op de bodem waarna het allemaal mijn zadelkamer in waait...
ik verwacht dat met zo'n hooizak de verspilling tot een minimum wordt beperkt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 11:01

Deja vu... hihi, die vraag heb je eerder gesteld, zal wel verloren zijn gegaan met de crash laatst. Lachen

Mijn zusje heeft laatst zo'n ding aangeschaft. Geeft idd veel minder troep dan een hooinet. Haar beest is ook zo'n knoeierd, en dit is ideaal. Heb begrepen dat sommige paarden aan de rand van het gat gaan knagen als ze zich vervelen, maar dat heeft die van ons gelukkig nog niet ontdekt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 11:04

i know,
maar vond het ook zo vervelend om zo'n onozel vraagje dezelfde dag er weeeer op te zetten Haha!

Krijgen ze wel het laatste restje eruit?
anders gaan ze natuurlijk er aan lopen sleuren en is hij binnen no time kapoeto!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 11:15

Het gat zit vrij laag. En voor die korte ritjes dat Ameretto in de trailer staat heeft hij aan één zak genoeg. Nog niet meegemaakt dat hij frusti werd omdat hij het laatste restje niet kon pakken. Maar idd, het kan voorkomen.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 11:57

wij hebben er gewoon zelf een gemaakt Haha! zo'n oude (grote) plunjezak met stevige bodem, een gat in geknipt, en het gaat perfect Party!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 21:09

wij hebben er ook een. het gat zit een beetje laag waardoor de paarden er in de 2-paardstrailer nie bij kunnen. het knoeit wel ietsie minder dat een net, en vult 100x makkelijker.

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 21:15

Ideale uitvinding, bovendien blijft nat hooi (voor stofallergieen) langer vochtig en lekt het niet. Ook is zo'n zak veiliger dan een net, maar vergeet hem niet hoog genoeg te hangen, want ze kunnen alsnog met een been in dat gat komen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 13:10

hooizak=ook niet scheurvast, voor hetzelfde geld wat ik aan hooinetten en de zak heb uitgegeven, had ik al lang een ijzeren hooiruif kunnen kopen, argh

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 13:40

Maar een ijzeren ruif bevestig je niet zo makkelijk in je trailer. Haha!

Met dat hooinet hebben we trouwens 8 jaar gedaan en hij is nog niet stuk hoor. We wilden gewoon eens wat anders, omdat het altijd zo'n geknoei was met dat net. Het net zelf is nog perfect, beetje verkleurd maar niet stuk. Ach ja, voor die twee ritjes per week... Lachen

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 23:33

slik, idd het ging om de trailer, foutje

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 09:52

hai,

ik wil ook zo'n hooizak voor in de stal, is dat handig?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 11:34

Ik houd neit van hoorzakken of netten in de stal, niet nadat ik een paard daar zijn onderkaak op heb zien breken (bleef haken en ging hangen), maar die zakken voor in de trailer zijn handig hoor! Vind ik!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 17:00

Ik zou zo'n ding idd niet in de stal ophangen. Het risico bestaat dat een paard het als een speeltje gaat zien en 'm uit verveling sloopt. Lijkt me niet lekker als hij dat materiaal inslikt, en ook niet als hij er met een hoef in verstrikt raakt.

Ik heb ook altijd geleerd dat het beter is om hooi vanaf de grond te voeren dan vanuit een zak of ruif, omdat het dan minder stuift en dus minder irriterend is voor de luchtwegen. Tijdens het vervoer kan dat uiteraard niet, maar vervoer is ook altijd maar tijdelijk. In de stal zou ik het hooi maar gewoon vanaf de grond voeren.

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-20 16:04 ]</font>