Onderhoudsbeurt voor je trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Onderhoudsbeurt voor je trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 19:15

Ik wil binnenkort m'n trailer helemaal van binnen en buiten een check-up geven, dus een onderhoudsbeurt bij een goede trailer/aanhanger'boer' hier in de buurt. Het gaat dan om een complete Bovag-beurt, met certificaat.

Wat betalen jullie voor zo'n onderhoudsbeurt?


Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:43

Ik weet het niet meer, even navragen Blond
Volgens Hielke was het rond de 80 euro Slim inclusief Bovag stickertje tot augustus 2004 Haha!

linda_lekuri

Berichten: 937
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: In 't Oosten van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:46

Ik heb het laatst laten doen bij ons 'bijklusmannetje' die ook onze auto's APK keurt en onderhoud. Hij is dus normaal goedkoper dan een garage ofzo en ik was 100 euro kwijt! Ik had navraag gedaan bij een caravanonderhoudsbedrijf in de buurt en daar zou ik 200 euro moeten betalen, het zelfde zou ik bij 'aanhangerland de witte smid' moeten betalen! En dan kijken ze de trailer alleen nog maar na, dan hebben ze het nog niet over eventuele reparaties ofzo.....
Gelukkig was onze oude trailer (met z'n 34 jaartjes is die bijna antiek) helemaal in orde! Het is even een duur geintje, maar een goede trailer is toch heel balangrijk!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 19:24

Thanx voor jullie reacties Lachen

Anyone else? Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 20:00

Lijkt me dat er meer mensen zijn die hun trailer wel eens een onderhoudsbeurt geven Haha!

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:03

Ik was de laatste keer belachelijk veel geld kwijt bij Vervloed in Nieuw Vennep en het was nog slecht gebeurd ook. Er moest wel opnieuw gekit worden maar het kostte me in totaal het lieve sommetje van 450 euri!!
Daar ga ik dus nooit meer naar toe.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 20:05

Oei, daar ga ik dus niet heen Haha!

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:07

Mayo schreef:
Lijkt me dat er meer mensen zijn die hun trailer wel eens een onderhoudsbeurt geven Haha!


Inderdaad, ik kruip met enige regelmaat onder mijn trailer door.
Ik zou me bij dat onderhoud niet al te veel voorstellen, wat valt eraan te onderhouden? Veel verder dan een vetspuit en een keer op de remmentestbank komen ze toch niet. Die vetspuit kan ik zelf wel hanteren en die remmentestbank is ook maar beperkt nuttig, de schijven van de Disco kunnen het nog wel zonder, als als het moet. Paar zakken zand erin en een paar keer hard remmen en je weet het ook.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 20:14

Ze hadden het bij de trailerboer over smeren, remmen afstellen, bodemcheck en nog wat dingen...

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:13

Mayo schreef:
Ze hadden het bij de trailerboer over smeren, remmen afstellen, bodemcheck en nog wat dingen...

Smeren van de koppeling en de lagers kun je zelf, ik kan je dat in een half uurtje leren. Remmen afstellen is nauwelijks moeilijker en die bodem, daar kun jij net zoveel aan zien als zij en er even met een schroevendraaier inprikken is ook niet moeilijk. Bedenk wel dat als je erin prikt, je een beschdiging in de vloer hebt!! Even met een lik verf behandelen, anders gaat ie juist daar rotten!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 23:56

Wanneer ben je in de buurt? Haha!