Zal ik hem kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 12:21

Verward
Ben vanochtend wezen kijken bij een haflinger!
Lief koppie, ziet er gezond uit, alleen veelste dik en geen conditie!
ffgereden en loopt braaf, heeft een sterke hand nodig, want hij is daar eigenlijk best wel verpest door een meisje wat hem niet aan kon! Bij mij was ie netjes, probeerde wel ff wat het kon lijden maar snel had ie door dat dat niet ging!
Is niet helemaal verkeersmak maar dat is te leren...
De pony sprak me heeel erg aan, echt een schatje...
Maar hij moet nog veel leren enzo...
zelf heb ik er ene goed geveoel bij, al moet er veel aangedaan worden!
moet ik dit doen???
Verward Verward Verward

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 12:36

Het is een beslissing die je voor jezelf moet nemen. Wij hebben die pony verder nooit gezien en zitten hier maar achter zo'n beeldschermpje. Maar als het echt je droompony is moet je er gewoon voor gaan! Succes met de beslissing!!! Lachen

_________________
*Huil* Brando is niet goed!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-11-17 11:36 ]</font>

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 12:40

Ga op je gevoel af en denk er rustig over na als je de tijd, het geduld en de ervaring denkt te hebben om hem alles te leren zou ik het doen. Is het de eerste pony waar je bij bent wezen kijken?? Misschien dat je ook wat andere pony's kunt vergelijken en dan je beslissing maakt. veel suc-6

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-01 12:43

Ben al bij een stuk of 8 wezen kijken, maar dit is de eerste dat ik denk "JA!" *LOL*
Alleen er moet nog ff flink getraind worden!
En hij moet nog veel leren...
Haha!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 13:17

tuurlijk doen je zet hem gewoon op een dieet,en gaat regelmatig rijden dan komt de conditie vanzelf wel!!
je zegt zelf dit is de eerste waarvan ik zeg ja dus ik zou het doen!! Party!!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 13:33

Kijk toch nog even verder voor je gelijk de beslissing neemt. (tenzij je het heel zeker weet, en hij anders gelijk weg is) En ik weet niet of hij nog heel jong is, maar mijn pony was ook niet helemaal verkeersmak, maar hij is het nu, 7 jaar later, nog steeds niet! Terwijl ik heel veel met hem wandel, en buiten probeerde te rijden. Ik ben nu zover dat ik meestal gewoon er op kan blijven langs de weg als ik met andere paarden rijd, tenminste, bij auto's en brommers die niet te monsterachtige geluiden maken... Vrachtwagens moet ik zonder vrijliggend fietspad niet tegen komen, net als trekkers... Als ze stilstaan is er niets aan de hand!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 13:56

je moet niet te veel eisen stellen hoor,anders vind je nooit een geschikte pony ze mankeren allemaal wel iets!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 14:12

Is 'ie betaalbaar voor jou en is 'ie gezond??
Als het echt het paard is waarbij je denkt 'ja', dan moet je het misschien maar doen, anders krijg je er spijt van.
Maar ik zou er als ik jou was nog even heel goed over nadenken en alles op een rijtje zetten.

succes!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 19:14

Mocht je hem nemen,dan zou ik hem toch eerst op proef nemen.Je moet het idd zelf beslissen,wel leuk voor je dat je nu een leuk paardje hebt gevonden Party!!

liefs layla d

ponyfreak

Berichten: 15
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 19:36

nou Ethelate ik zou het doen !!!!!!!
ok al heeft hij geen conditie
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
dan heb je iets om naar toe te werken
gr. ponyfreak

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 20:33

Als jij denkt dat je hem alles wil gaan leren dan moet je dat doen. Het is hardstikke leuk.( ik heb het ook gedaan). Als je dat niet wil moet je toch een andere pony zoeken. Party!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 11:22

Ga nog bij 1 pony kijken en dan neem ik echt de beslissing....
Haha!

mirke+wido
Berichten: 9
Geregistreerd: 05-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 12:17

Je kan hem natuurlijk wel weer trainen dat hij weer conditie krijgt en minder dik word.
Maar als je hem echt heel graag wilt hebben zou ik het wel doen en anders, verkoop je hem weer of hij gaat terug naar zijn oudde baas.
Je moet gewoon een goeie diel proberen te maken met het baasje!!!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 16:30

MOEILIJK!
Ben net bij eentje wezen kijken, was een merrie van 7... echt... Nou weet ik het niet meer,...
Mijn voorkeur is de merrie van 7, maar dan moeten me ouders weer meer sponseren dan eigenlijk de bedoeling is...!
errug moeilijke beslissing dus...
Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 16:45

Hoi Eva, wat ik zou doen is een lijstje maken van de voors en tegens van beide pony's. Door het gebrek aan conditie en de dikte van de haf kun je heen kijken, dat komt nl vanzelf wel goed.Op deze manier kun je kijken wat voor jou de beste pony is.
En denk er aan, uiterlijk is niet het belangrijkste bij een paard, karakter is veel belangrijker.
Succes met je beslissing. Haha!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 17:04

ik hoop dat je een keuze kan maken! moelijk!
maar als je nou eerst ff laat keuren en nog bij een paar anderen gaat kijken en dan een wel gezonde maar toch goedkope! ik zou eerst nog verder kijken straks zie je 1 die je nog meer aanspreekt en dan zit je al aan je ene vast

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 17:20

Ga vooral op je eigen gevoel af. Dit is altijd het beste.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 17:39

Ik heb er in het totaal iets van 10 gezien, waarvan 3 haflingers, 1tje viel er zeker af, want die was heeeeel lomp! En echt onverzorgd en liep echt te sjokken!
en die andere 2 daar twijfel ik tussen!
allebei "gezond" (laat ze keuren maar beide zien er goed uit...) ongeveer even groot, alleen de merrie heeft papieren en is een stuk duurder...! En ik zelf heb meer de voorkeur voor de merrie (weet niet waarom, spreekt me meer aan) maar dan moeten me ouders dus meer sponseren... Ben dus nou heeel lief Lovers en flink aan het Kwijl !
Maar ik vind het zeker een moeilijke keus, maar ben niet van plan om bij nog meer te gaan kijken, dat maakt het moeilijker... En deze 2 zijn toch wat ik zoek... maar ja, welke van de 2! Verward
Haha!

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:21

Citaat:
Op 2001-11-18 16:39, schreef Ethelate:
Ik heb er in het totaal iets van 10 gezien, waarvan 3 haflingers, 1tje viel er zeker af, want die was heeeeel lomp! En echt onverzorgd en liep echt te sjokken!
en die andere 2 daar twijfel ik tussen!
allebei "gezond" (laat ze keuren maar beide zien er goed uit...) ongeveer even groot, alleen de merrie heeft papieren en is een stuk duurder...! En ik zelf heb meer de voorkeur voor de merrie (weet niet waarom, spreekt me meer aan) maar dan moeten me ouders dus meer sponseren... Ben dus nou heeel lief Lovers en flink aan het Kwijl !
Maar ik vind het zeker een moeilijke keus, maar ben niet van plan om bij nog meer te gaan kijken, dat maakt het moeilijker... En deze 2 zijn toch wat ik zoek... maar ja, welke van de 2! Verward
Haha!


ik zou de pony nemen met de minste gebreken en verder is het je eigen keus

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 18:36

tsja als je ouders er geld bij willen doen ok ,dan is de keuze makkelijk!
maar als ze het niet willen kunnen of hebben dus dan toch de haflinger.
Je krijgt het van je ouders en daar moet je ook rekening mee houden.! Party!! Party!!

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:18

Wat wil je precies gaan doen? Wedstrijden rijden of buiten..
Een haflinger heeft vaak minder capaciteiten en aanleg voor wedstrijden rijden,maar is wel lekker geschikt voor recreatie.
Kijk goed naar wat je wilt.. en dan keuren.
Je kan wel elke pony gaan keuren,maar dan ben je zoveel geld kwijt.
Succes!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:19

Hoi

Als je de merrie niet neemt, wil je dan haar gegevens even PBen? Ik ben op zoek naar een leuke merrie.

Sterkte met de beslissing (en het ompraten van je ouders. Is mij nooit gelukt. Nu ik werk kan ik dus eindelijk een pony kopen)

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 10:50

Morgen gaat me vader bellen om het eens te worden over de prijs,... ennuh... zaterdag dan nog een keer rijden en dan beslissen! BEN BENIEUWD!

Oja, mocht ik haar niet kiezen, dan pb ik je, Maar ik weet nog een andere ruin te koop staan en als ik die niet kies (2e keus) laat ik het je weten Miran!
Lovers

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:10

Ik ben echt op zoek naar een merrie, geen ruin. Vanavond 2 mensen bellen van advertenties, in de hoop dat het nu wel eens wat wordt.