Prijs voor verzorgpony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Prijs voor verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 18:41

Heyhey, in mei/juni wordt m'n verzorgpony ingereden en als ze de basis kent ga ik meebetalen aan de stalling, nu betaal ik nog nix. Het gaat dan om 3 dagen per week rijden en de hele verzorging (poetsen, mesten, voeren enz.). Ik krijg best wel veel vrijheid dan en er is een buitenbak, longeerbak en paddock beschikbaar op de stal. Wat vinden jullie een normaal bedrag?

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:44

ikzelf betaal nix....

maar ik vind 60 euro vrij normaal dan denk ik...
heb nog nooit wat betaalt dus kan eigenlijk niet zoveel er over zeggen!

ik denk dat ik er niet meer voor uit zou willen geven Tong uitsteken

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:51

Ik betaal voor wat jij doet, doe ik ook 40 eurotjes

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:15

Ik vind dat het gratis moet zijn want jij neemt toch 3 dagen de verzorging voor je rekening zodat de eigenaar ontlast word. Ik heb zelf 6 paarden en zou dolblij zijn als er een ervaren meid mij meehelpt met dat soort dingen.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:25

Spikers schreef:
Ik vind dat het gratis moet zijn want jij neemt toch 3 dagen de verzorging voor je rekening zodat de eigenaar ontlast word. Ik heb zelf 6 paarden en zou dolblij zijn als er een ervaren meid mij meehelpt met dat soort dingen.

ja dat lijkt mij ook!!! Haha!
ik doe het ook gratis en de eigenaar is hartstikke blij dat ik het doe Tong uitsteken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:27

Hoeveel kost duur is de stal waar hij staat?

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:28

Ik ben zelf geen bijrijdster maar heb er wel 1 en die betaald 40 euro per maand voor 2 keer in de week

Spikers schreef:
Ik vind dat het gratis moet zijn want jij neemt toch 3 dagen de verzorging voor je rekening zodat de eigenaar ontlast word. Ik heb zelf 6 paarden en zou dolblij zijn als er een ervaren meid mij meehelpt met dat soort dingen.



Hier ben ik het niet helemaal mee eens
Op een manege betaal je ook veel geld om een uurtje te mogen rijden, als bijrijdster van een pension paard heb je veel meer vrijheid.
Ik vind best dat je daar geld voor mag vragen als je een bijrijdster hebt.
Tuurlijk is het heerlijk als je ( in mijn geval dan ) even 2 dagen niet naar je paardje hoeft , maar zij rijdt er op en doet er alles mee .
Op een manege betaal je per maand meer en heb je veel minder vrijheid

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:30

Ik betaal wel voor dr.
maar is ook rdelijk.. heb dr de helft van de wek. kan dr als mn eigen paardje beshcouwen die dagen. ik betaal de helft van de stallingskosten 75 euro.
En de hoefmsid en dierenarts zadel maker betaalt de iegenarsse zelf!

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:32

gollempje"]
[quote="Spikers schreef:
Ik vind dat het gratis moet zijn want jij neemt toch 3 dagen de verzorging voor je rekening zodat de eigenaar ontlast word. Ik heb zelf 6 paarden en zou dolblij zijn als er een ervaren meid mij meehelpt met dat soort dingen.

ja dat lijkt mij ook!!! Haha!
ik doe het ook gratis en de eigenaar is hartstikke blij dat ik het doe Tong uitsteken
[/quote]

Hier ben ik het aan de ene kant wel mee eens, en aan de andere kant niet. Want het is wel zo dat je de verzorging op je neemt, maar de eigenaar gunt dat ook weer aan jou . Ik vind best dat ze er wat voor kunnen vragen hoor je gaat tenslotte wel met hun pony of paard om. En zo'n paard moet ook eten, naar de dierenarts en de hoefsmid, de spullen moeten ook als ze stuk zijn weer vernieuwd worden en ik vind omdat je als verzorgster toch ook die spullen gebruikt heus wel wat kan betalen.
Zo rond de 40 euro.
Ik heb gratis verzorgpony's maar ik koop ook wel eens wat voor me verzorgpony's en we gaan binnenkort even wat geld over maken

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:46

Ik hoef hellemaal niks te betalen (gelukkig) Ik denk dat de eigenaar het van ons ook leuk vind dat we komen.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:48

tuurlijk ik koop ook wel wat voor m'n verzorgpony.
en dat de eigenaar je dat paard gunt, is ook omdat ie er zelf beter van wordt! bij mij dan......

maar als ik het goed begrijp ga je dus betalen omdat je gaat rijden?
ik kan het echt niet zeggen, want de eigenaar kan de helft van de stallingkosten vragen maar ook heel wat anders

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:12

Spikers schreef:
Ik vind dat het gratis moet zijn want jij neemt toch 3 dagen de verzorging voor je rekening zodat de eigenaar ontlast word. Ik heb zelf 6 paarden en zou dolblij zijn als er een ervaren meid mij meehelpt met dat soort dingen.



dit is de eeuwige discussie van wie wie hier een gunst doet ...
dat is maar net hoe het zit met je reis kosten en hoe hoog `t stal geld van `t paard is... heb je hoge reiskosten dan mag `t bedrag wel wat aan de lage kant zijn maar heb je praktisch geen reiskosten en is de stalling bijvoorbeeld € 200,-- tsja persoonlijk vind een een eurootje of 60 wel een redelijk bedrag kan misschien iets hoger hangt helemaal van de situatie af ...

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:20

Als je die dagen echt de vrijheid krijgt vind ik een bijdrage heel normaal. Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat het stalgeld daar kost. Het moet natuurlijk niet de bedoeling zijn dat er aan je "verdiend"wordt! Ik heb de onderhandelingen namelijk zelf niet zo goed aangepakt. Ik betaal 70 euro voor twee dagen per week (wel het weekend) Het stalgeld is daar 240 euro per maand. Dat is natuurlijk wel een beetje veel, maar het paard is een schatje en ik mag er alles mee! Ik moet voor dat geld nog wel uitmesten maar de rest wordt gedaan.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:00

Ik vind 75 euro per maand wel een mooi bedrag voor drie dagen in de week je (min of meer) eigen paard. Ik ben ook nog op zoek naar een bijrijder/ster voor mijn pony in voorhout. Voor drie dagen in de week, dus als je nog iemand weet??? Laat het me dan aub even weten?!? Haha!

Maroush

Berichten: 3953
Geregistreerd: 01-10-03
Woonplaats: Zoetermeer/Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 21:40

Bedankt voor jullie reacties ... ik geloof dat ze zat te denken aan de helft van de stalling, dat zou eerst rond de 80 a 90 euro per maand zijn maar dat is onderdehand volgens mij wel 110 (dat is dan de helft) maar 110 kan ik gewoon niet betalen. maja ik zie het tegen die tijd wel ..

lena1992

Berichten: 199
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 21:42

gollempje schreef:
ikzelf betaal nix....

maar ik vind 60 euro vrij normaal dan denk ik...
heb nog nooit wat betaalt dus kan eigenlijk niet zoveel er over zeggen!

ik denk dat ik er niet meer voor uit zou willen geven Tong uitsteken


€60??
Ik betaal €50 voor een huurpony.
Ik kan elke dag rijden.
Behalve als de bak bevroren is.