Wie rijden er nog met Oud Model Engelse cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Met wat voor hoofdbescherming rijd jij?

Zonder cap
11 (12%)
Met oud model cap
23 (25%)
Met veiligheidscap
57 (62%)

Totaal aantal stemmen: 91


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wie rijden er nog met Oud Model Engelse cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 17:33

Vandaag viel me op bij de ruitersportwinkel, dat er geen oud model caps meer te verkrijgen zijn. Naja, je kan ze nog wel bestellen, maar in de schappen liggen alleen maar veiligheidscaps.

Omdat ik met dressuren een kleinere (wat ik ook mooier vind) cap op mijn hoofd wil, heb ik vandaag maar een oud model * in het blauw Cool * besteld. Als ik spring, gebruik ik altijd mijn veiligheidscap (+ bodyprotector), met dressuurles mijn oude model cap.

Ben benieuwd hoevelen van jullie daarmee rijden. De medewerkster van de winkel vertelde ook dat de bond wil invoeren dat je dadelijk tot en met het Z2 met cap moet rijden (veiligheidscap) en vanaf het ZZ-Licht pas met hoedje mag starten...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:43

wooow! Dat wordt een rel Extreme duivel

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:44

Ik rij met het oude model cap, ik vind ze iets lekkerder zitten en zolang deze nog goed is blijf ik ermee rijden. Misschien dat ik daarna voor een veiligheidscap ga, maar dat weet ik nog niet.

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:46

ik rij met een oud model cap (en af en toe zonder cap Bloos! )
de oude vind ik veel mooier staan en lekkerder zittn als die nieuwe veiligheidsdingen.
maar ik wist niet dat je die oude nog kon kopen? ik wil wel een nieuwe oude cap hebben Tong uitsteken
mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? want toen die veiligheidscappen hier verplicht werden waren de oude cappen 25 gulden

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:47

Lielle schreef:
wooow! Dat wordt een rel Extreme duivel


Dat denk ik ook!

Ik rijd ook gewoon met een oud model.
Vind het er veel mooier uitzien dan zo'n casco (die ik overigens wel heb voor springen/buitenrijden) of andere veiligheidscap.

Als ze het voor ponyruiters gaan verplichten zou ik dat nog wel begrijpen, maar je verwacht toch van de meeste paardenruiters wel dat ze oud en wijs genoeg zijn om hun eigen beslissingen en verantwoordelijkheden te nemen.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:48

Ik dacht dat dat niet meer mocht met zo'n oud model rijden Bloos
dus wel.. Heb ik voor niks zo'n lelijke paddestoeldeksel gekocht van het weekend Boos!
Maar die ga ik nu maar wel gebruiken anders vind ik het weer zo zonde van me geld Scheve mond

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:51

Ik heb altijd een veiligheidsmodel op met rijden.
Voor de wedstrijden heb ik wel een oud model, dat zit er gewoon een stuk charmanter uit!
Alleen de mensen die hier beweren dat een oud model beter zit, die praten echt onzin. Die oude modellen zitten toch harstikke strak, ze zijn zwaarder , en in de zomer gaat je hele hoofd zweten en plakt dat kreng aan je kop vast zo ongeveer. En ze zitten altijd net wel, net niet over je oor, ook zo irri.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:59

Ik heb een Horka Airstream. Een ggk dus.
Lijkt me dat die regel niet voor niets ingevoerd is.. Die oude caps zie je ze ook heel veel zonder bandje rijden. Vliegen ze eraf, ligt het hoofd eerder op de grond dan de cap Tong uitsteken

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:02

ik rij tegenwoordig een jong paard van iemand anders en draag dan een veiligheidscap. Toen ik Domingo nog had droeg ik tijdens buitenritten en op de rijvereniging (omdat ik dan over de weg daar naartoe moest) een oude cap en tijdens springlessen een veiligheidscap.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 18:02

Mistic, daarom heb ik er nu snel nog 1 besteld, voordat die dadelijk helemaal uit de handel genomen worden. Zo'n oud model vind ik in de dressuur toch mooier staan.

Het zal idd een rel worden, als die regel door de Bond wordt aangenomen... Reden te meer om een afsplitsing te maken van de KNHS.

Stef, je hebt gelijk mwb het afvliegen van de oude model caps, maar ik kan het niet helpen dat ik een oud model beter/verzorgder vind staan als een veiligheidscap.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:03

stef schreef:
Ik heb een Horka Airstream. Een ggk dus.
Lijkt me dat die regel niet voor niets ingevoerd is.. Die oude caps zie je ze ook heel veel zonder bandje rijden. Vliegen ze eraf, ligt het hoofd eerder op de grond dan de cap Tong uitsteken


Ik heb het bandje er zelfs afgeknipt Bloos '

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:04

THuis zonder cap, ik weet het, dom..

wedstrijd oud model..

Bos., champion..


Gr. Clau

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:09

Zo'n oud geval, is dat zo'n dun ding, waarvan je een "wiskehoofd" krijgt? Tong uitsteken
Dat had ik dus, maar sinds mijn neus erdoor gebroken is, is hij de vuilbak in gevlogen, en ben ik blij met mijn champignon van lami-cell Haha!.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:16

Ik rij altijd met veiligheidscap.
Thuis heb ik een oude Casco op.
Op dressuur en springwestrijden heb ik een HH Pro Plus op en met SGW's een goedgekeurde crosshelm.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:23

Toen ik 17 werd heb ik die veiligheidscap van mn opa gekregen, maar mn oude cap heb ik ook nog liggen hoor. Daar rij ik af en toe mee maar niet vaak meer

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:23

Ik rij altijd met een Horka Airstream op...een goed gekeurde dus...
Voorheen had ik een Casco Youngster...vind de draaischijf minder prettig.

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:26

ik heb een Horka Airstream en nog een andere veiligheidscap, als je met zo'n oude cap rijdt kan je imo net zo goed zonder cap rijden.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:27

ik rijd ook nog met mijn oude modelletje alhoewel ik het wel in de planning heb te staan dat ik een nieuwe ga kopen mag er eentje uitzoeken van pa & ma dus ik ga binnenkort eens eventjes flink naar de ruitershop Knipoog

trouwens van dat afvliegen van die caps bij mij is dat niet het geval ik rijd `m ook zonder bandje maar ik heb al heel wat stuiters gemaakt met die cap en altijd is hij op mijn hoofd blijven zitten ....
dit komt volgens mij ook doordat ik er een drie dubbele flikflak mee kan doen en dan blijft ie nog op mijn hoofd zitten... (bij wijze van spreke dan he want die 3 dubbele flikflak kan ik niet haha Knipoog )

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:34

Ik rijd eigenlijk vrijwel nooit met cap..Heb wel 1 oud model liggen en een gigantisch grote,bolle veiligheids cap.Overigens nooit gebruikt eigenlijk.


Ik ben wel van plan eens uit te kijken naar zo'n 'fietshelm'type.Van die stoffen caps krijg ik uitslag op mijn voorhoofd.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:34

Ik rijd nu nog met een oud model cap. Maar zodra deze aan vervanging toe is, en dat is snel, dan koop ik toch echt een veiligheidshelm. Het heet niet voor niks VEILIGHEIDShelm. Daarbij staat een cap toch al niet zo charmant en ik vind die nieuwe veiligheidsmodellen niet eens zo erg. Daarbij blijken ze ook nog veel lekkerder te zitten.

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:38

mijn oude is echt oud maar ik heb nu een nieuwe heb gewoon gezegt tege me moeder mam ik MOET een nieuwe cap is verplicht nou die kreeg ik voor me verjaardag altijd handig zo'n moeder die alles voor haar dochter over heeft.

fybro_rulez

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Maaseik (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:39

ik rij nooit met een oud model, ik heb een PIKEUR GPA cap van z'n 375 euro en ik zet die op als ik op wedstrijd wil gaan,buiten rijden en springen

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:43

Ik rij met een Casco Youngster. Zit lekker en is lekker licht Lachen
Meestal vang ik me op met m'n hoofd Frusty , dus is een cap wel nuttig...

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:45

Mijn oude model cap ben ik kwijt, ik zie dr nu uit (met zo'n nieuw ding) als een soort champignon....
Geen gezicht~!!

Maarja, dit is toch een rotding, dus als ik er weer een neem, gewoon weer zo'n oude!!
Thuis rijd ik trouwens nooit met cap, alleen op paardenclub is het verplicht.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:47

Ik heb een veiligheidscap. Vooral omdat ik regelmatig spring vind ik het wel veilig.