Brevetten in België

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 19:13

Da's echt erg!! Ik zou het bijkomende werk er wel bijnemen! En met je dochter en haar shet gaan wandelen is toch supertof, maar ja, ik ben dan ook gek op kinderen...
Echt spijtig dat ik neit in de buurt woon, want anders zou ik zeker eens komen tonen wat een echte bijrijder/verzorger is!
Ik zou juist mensen willen helpen die te weinig tijd hebben voor hun paard om zelf meer over paarden te leren en zowel de lusten als de lasten geod te leren kennen, want als ik zelf een paard zou kopen, zou dat ook allemaal moeten gebeuren!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:11

sonja's pony is idd heel lief
en ik ben van mening dat je veel meer kan leren van een jonge pony dan van een GP paard... ofja, andere dingen Haha!
ik ben ook van jouw mening bijke. ook al kon ik dan maar 1 keer per week gaan ofzo, dan doe je gelijk wat meer.
sonja stelde toen ook voor dat ik de hengst eens een poetsbeurt kon geven, had ik gelijk zin in want zo'n tinker zit precies altijd half vol modder (ik denk dat dat een camouflagetechniek is Haha! )
helaas kon het niet doorgaan maar ik ben er wel van overtuigd dat je nog iemand zal vinden sonja! wel rottig dat ze niet kwamen opdagen.
bijke, jij vindt ook nog wel een paardje.

en nu even ontopic! via BLOSO kan je goed brevetten afnemen, maar dat is idd weer een eindje uit de buurt...
trouwens, je zei dat je je A nog niet had... dat is idd niet zo moeilijk. wat sturen en vier kleine sprongetjes.
Voor B letten ze al op aan de teugel. en ook moet je heel secuur van letter naar letter rijden.
weigeringen in het parcours zijn niet erg, zolang je maar een goede stijl en reactie toont.
bv mijn paardje was echt heel rottig aan het doen de eerste poging, maar ik sloeg haar niet, ze was misschien een beetje nerveus enzo. enfin, ik kreeg maar 1 hindernis gesprongen, maar achteraf toch complimenten dat ik niet had geslaan ofzo. daar letten ze erg op. nuja ik sla wel zelden tot nooit, maar ik nam het maar als voorbeeld waarop ze zoal letten.

ook op het recht aanrijden. en je benen bij dressuur
en je mag niks zeggen! bij mijn (overigens geslaagde) tweede poging had ik een goed paard, maar het liep helaas altijd ietsje te traag. zonder dat ik er erg in had, zat ik constant wat met mijn tong te klakken Haha! ik werd erop aangesproken, maar het was wel goed gereden dus toch door Haha!

wat nog? hmz niet zoveel. toilettage een beetje, maar daar kijken ze niet zo naar.

veel succes in ieder geval!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:42


Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:46

ik heb mijn a afgelegd in groenhove (torhout) en voor b zien we nog wel hoor.

Bij ons in de manege doen ze soms eens een dag brevetten, hééél soms... Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:23

Mja, Bijke en Ponyzotje, ik weet best dat er ook meiden zijn die wél hun handen effe uit de mouwen willen steken voor de kans om met paardjes om te mogen gaan, alleen vind je die niet zo makkelijk in de koude maanden .... Eentje was wel zo grof om te zeggen van 'ik wil de hele lente en zomer komen rijden, maar als het kouder zal worden stop ik ermee tot de volgende lente' ..... Zo'n types kunnen ze ook opbergen van mij hoor!!!! In de winter en het najaar wil een paard ook graag aandacht en ik ben van principe dat je ervoor gaat of helemaal niet. Die heeft dan ook van mij de reactie gekregen dat ze een pony kan huren voor een buitenritje op een manege Tong uitsteken

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:26

Pouskintje schreef:
ik heb mijn a afgelegd in groenhove (torhout) en voor b zien we nog wel hoor.

Bij ons in de manege doen ze soms eens een dag brevetten, hééél soms... Haha!



Bij Stoeterij De Loof in Torhout worden er in Februari brevetten afgenomen zowel a als B. Zucht, zou die ook willen behalen maar heb zelf ook geen paard op dit moment die daar geschikt voor is. Dressuur is wel geen probleem, maar het springen wel.

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 13:44

Staat Rock House daar nog (In stoeterij Deloof)? Da's ne super-springer! Heb daar parcours mee gesprongen op kamp!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:28


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 15:40

petraaken"]
[quote="Pouskintje schreef:
ik heb mijn a afgelegd in groenhove (torhout) en voor b zien we nog wel hoor.

Bij ons in de manege doen ze soms eens een dag brevetten, hééél soms... Haha!



Bij Stoeterij De Loof in Torhout worden er in Februari brevetten afgenomen zowel a als B. Zucht, zou die ook willen behalen maar heb zelf ook geen paard op dit moment die daar geschikt voor is. Dressuur is wel geen probleem, maar het springen wel.
[/quote]

hmz als je dat ziet zitten kan je ook buizen voor je springen, en dat dan later opnieuw doen met een ander paard Haha!
of meteen een paard van de manege nemen. ik heb mijn B gehaald met een heel gewoon manegepaard. het enige waarop ik lette was: kan hij 1 meter springen, en kan ik hem normaal aan teugel rijden, maw is hij niet een plank. als je dan zelf netjes rijdt lukt het vast wel succes!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 16:44

Als je buist voor je springen, zorg dan wel dat je in totaal nog 60% of meer hebt(theorie en dressuur). Of op theorie en dressuur elk apart minstens 60 %.

Ik weet niet juist wat van de twee, maar ik had 65 % ongeveer en 80% theorie en 60% dresuur (en 40% ofzo voor springen).
Ik weet niet juist wat ik had, zijn even wat gokjes Knipoog.