Al eens een echt ongeluk te paard meegemaakt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ongeluk meegmaakt?

Ja, al meerdere keren jammer genoeg
52 (42%)
Ja, 1 keer
36 (29%)
Nee, nooit gelukkig
34 (27%)

Totaal aantal stemmen: 122



Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:43

Mijn nichtje is over de kop geslagen met haar "lease"paard. Dat was echt vreselijk. We reden op een ruiterpad over de strabrechtse heide, handgalopje, lekker ontspannen, toen ineens het paard van mijn nichtje voorover viel, zonder ook maar enig teken van struikelen ofzo. Ze kwam eerst onder het paard, later draaide het paard de naastgelegen droge sloot in. Er was geen nek te zien, die lag onder zijn lijf... Mijn nichtje stond gelukkig weer op. Mijn Viola die normaal woest is, stond als een lam stil...Met tweeen hebben we het paard geprobeerd op te trekken en om te rollen...Na wat geworstel stond het paard weer op, wij erg blij natuurlijk....Na een tijdje gestapt te hebben werd het paard ontspannen en liep weer redelijk. We zijn naar huis gelopen en daar bleek dat het paard niet meer stil kon staan. Hij zweette over heel zijn lijf en we zijn met hem blijven lopen tot de dierenarts kwam. Die heeft met een stroom-pen de ruggegraat gechecked...Het paard reageerde niet! Later is ie neergevallen in de binnenbak en niet meer opgestaan. Hij heeft nog een nacht in een soort tuig gehangen met medicatie maar helaas, het mocht niet baten, hij had zijn rug en nekwervels gebroken.....Ik hoop dit nooit meer mee te maken, het was te vreselijk en je gaat ineens anders denken....Mijn nichtje heeft heel lang niet durven rijden. Zelfs nu zit de schrik er nog steeds in... Bah.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 17 bezoekers