Vraagje over Wintec VZ zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Vraagje over Wintec VZ zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 14:14

Een stalgenootje van mij heeft laatst een 2e hands wintec veelzijdigheids zadel gekocht (bijna nieuw, misschien 10x gebruikt)
Nu past dit zadel niet op haar pony. Toen kwam ze naar mij toe of ik hem misschien van haar wil overnemen (ben ook al een tijdje op zoek naar een leuk 2e hands veelzijdigheidszadel (dit zadel heeft ook op een haflinger gelegen)
Dus we hebben hem gepast op lady en hij lag best goed alleen zou er een andere boom in moeten (zit nu een zwarte boom in)
Nu is mijn vraag:
In mijn wintec dressuurzadel zit een rode boom is het dan ook zo dat in dit veelzijdigheidszadel ook een rode boom moet of kan dat nog verschillen??

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:16

Het logiste zou zijn dat het gelijk is. Bij mij in ieder geval wel.
Ik zou een zadelmaker vragen, die kan ook gelijk zien of het zadel verder goed op je pony past

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:17

Als je het aan mij zou vragen, dan zou ik zeggen dat daar dezelfde boom in moet. De breedte moet immers bij beide zadels hetzelfde zijn. Ik zou vreemd opkijken als er een andere maat in moet, maar goed, ik ben ook geen wintec-expert.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:06

Ik denk wel dat er gewoon een rode in moet. Het is de breedte van de boom, en die kan je verstellen...