manege in emmen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

manege in emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:58

Werd daarnet gemaild door iemand die deze advertentie had zien staan;

Te koop 3 jarige Friese Merrie, schofthoogte 1.55 meter.
Is zadelmak.
Te koop wegens beëindiging manege.
Niet mailen of bieden, wordt niet op gereageerd.

Afbeelding

Ik vroeg me af of iemand dit paard misschien kent? Staat in Emmen, Drenthe

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:01

Ik woon in Emmen, maar ken het paard helaas niet. Kan me wel indenken welke manege het is, maar weet ook dat niet zeker.

Succes met zoeken en als je écht geinteresseerd bent en je kan niemand vinden wil ik wel eens voor je gaan kijken/informeren. Dan moet je me maar even pb-en... (ben volgende week toch vrij dus zou eventueel wel kunnen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:10

heel erg bedankt voor het aanbieden! ik moet in ieder geval zelf gaan kijken als het serieus is. Ik vraag me gewoon een beetje af wat voor karakter het paard heeft enz.
voordat ik helemaal naar de andere kant van het land rijd om een afgestompte manegepony uit te proberen Haha! Tong uitsteken

iig bedankt voor het aanbod hoor!

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:30

anique er staan er trouwens meer op marktplaats van die manege. ja het is inderdaad wel een eindje uit de buurt dus is inderdaad verstandig als je eerst weet hoe de paarden daar zijn. zag trouwens ook leuke c-pony's daar maar vind het zo ver om te rijden.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:36

Anders gaan jullie carpoolen! Haha!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:36

Het gaat zo te zien om manege Rietzicht in Erica, aan de rand van Emmen. Ik heb daar in 1997 stage gelopen. De fries ken ik dus niet, die was toen nog niet geboren! Ik ken de verkopen (J. Siebring) echter wel, hoewel ik niet bij hem die stage heb gedaan. Hij verpachtte de manege in die tijd aan 2 meiden.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:42

Wind schreef:
Het gaat zo te zien om manege Rietzicht in Erica, aan de rand van Emmen.


Dat dacht ik dus ook. Die manege is in haar bestaan al een paar keer van eigenaar verandert, maar heb er op zich nog wel positieve reacties van gehoord. Ben er nooit binnen geweest, alleen maar van buitenaf gezien...
Misschien dat nu ze alle dieren verkopen er wel definitief mee stoppen (of de nieuwe eigenaar heeft de dieren overgenomen die hij/zij wil en de rest moet verkocht worden).

Ben benieuwd of jullie er nog werk van gaan maken!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:48

jan Siebring is al jaren eigenaar van Rietzicht, hij heeft alleen zelf de laatste 8 (?) jaar zelf het bedrijf niet gerund. Toen ik er werkte werd het gedaan door twee meiden van net 20 (21 en 23 geloof ik). Zij hebben de boel toen opgeknapt en er een goedlopend bedrijf van gemaakt, maar ik heb geen idee hoe lang ze daar gezeten hebben. Toen die nieuwe wijk achter de manege is gebouwd pasten ze nog wel in het bestemmingsplan, maar misschien is daar inmiddels iets in verandert... De paarden die hij via marktplaats verkoopt herken ik zo niet, ze zijn allemaal erg jong. Als iemand iets wil weten over de oudere paarden moet ik even een naam hebben, misschien kan ik dan verder helpen.