Het klikt echt niet meer...verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Het klikt echt niet meer...verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 23:49

Ik heb apollon nu zo'n 6 jaar. Het heeft eigenlijk nooit echt goed tussen ons geklikt...vooral in de winter niet...dat is altijd een ramp.
Vorige winter was ze heel erg, ze heeft toen ook een tijdje stilgestaan omdat er niks meer mee te beginnen was. Maar ik krijg nu weer problemen, ze bijt me en probeert me te slaan. Niks vind ze goed wat ik doe. tijdens het rijden is ze nog te genieten maar de rest van de tijd niet.
Ik vind het gewoon niet meer leuk zo, de lol is er voor mij steeds meer af gegaan, ik vind paardrijden en alles eromheen geweldig! Maar niet als het zo moet...ik zit regelamtig onder de blauwe plekken omdat ze me gebeten heeft, en ik kan niet bij haar achterhand in de buurt komen want dan begint ze al te slaan. Dekens zijn helemaal een ramp, vooral de bilkoorden....
Ik heb elk jaar nog het idee gehad om haar te verkopen, ze heeft vorig jaar ook echt te koop gestaan.
Maar ik ben het nu toch echt beu...het gaat gewoon niet meer tussen ons. Ik wil niet dat ik door dit paard alles eromheen niet meer leuk vind.
Ik heb het er met mijn ouders al over gehad, ze vonden ook dat het niet meer ging, zij willen haar ook verkopen en een ander, jonger en betrouwbaarder paard terugkopen.
Is dit wel de goede keus? Wat zouden jullie doen? Verward
Hulp bij stallen enzo heeft geen zin, Apollon is in de 20 en we willen er niet weer zo veel geld in steken om haar "beter" te krijgen.
Ik heb ook alle manieren van straffen en belonen al gehad met haar, van nergens op reageren en alleen de goede dingen belonen tot straffen voor elk ding wat niet mag.
Nu moet ik wel heel streng doen en haar mee een por verkopen anders word ik gewoon omver geduwt en geslagen... Huilen

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:10

Als het echt niet klikt kun je haar inderdaad verkopen..Je geeft een hoop geld uit aan je hobby en het moet natuurlijk wel leuk blijven..Maar voor je haar verkoopt,kijk eens of het niet aan jou ligt.
Je kunt wel een nieuw jonger paard kopen,maar ook deze gaan jou uitproberen.Misschien moet je leren overwicht te krijgen op een dier...Ik weet,mijn paard hoeft mij niet te bijten.Ze heeft het een keer geprobeert en heeft toen zo genadeloos op haar donder gehad,dat ze er niet eens meer aandenkt.zonder overwicht,kom je met een nieuw paard weer deze problemen tegen..
En vergeet het medische aspect niet..Is er een medische reden (pijn) waarom ze zo reageert..

Sterkte met je besluit.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 00:21

Dat overwicht kan niet het probleem zijn, ze krijgt keihard op d'r sodemieter als ze me ook maar probeert te bijten. Dan is ze even bang en als je je dan even omdraait bijt ze toch nog.
Ze word er alleen maar vervelender van van al dat gemep en gedoe om haar op d'r donder te geven.
Medisch is er ook niks fout met haar, we hebben haar na laten kijken maar er is niks.
Ik ga bijna 12 jaar intensief met paarden om, alle maten en van piepjong tot stokoud, met de meeste paarden waarmee het ook klikt gaat alles super goed, het rijden, verzorgen en alles eromheen maar met deze...het is gewoon een ramp....
szomers gaat het nog wel. Het kan ook niet te veel energie zijn wat sommigen zeggen, ik ga bijna elke dag met haar het bos of de bak in en ze staat van 8.00 tot 17.00 in de wei.
het voer is ook niet de boosdoener, ze krijgt 3/4 schep onderhoudsbrok sochtens en savonds en voor de rest hooi en af en toe wortels of bieten.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:27

ik denk dat je hem idd beter kunt verkopen. vooral als je zo de lol in het paardrijden verliest.
het is hobby en moet wel leuk blijven. zoek een geschikt baasje voor hem en koop zelf een paard waar je meer plezier mee hebt!
misschien nou ff moeilijk, maar straks beter voor allebei!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:27

Als je alles uitgesloten hebt en je weet zeker dat het 'gewoon' haar karakter is...Verkopen dan...zoals ik al zei,je geeft er zakken met geld aan uit.Dat doe je om fijn je hobby uit te kunnen oefenen.
Dat je het al 6 jaar lang probeert en er verandert niets, zegt mij genoeg.Vind ik overigens wel erg knap..Zeker en vast een teken dat je niet zomaar opgeeft.
En als je het al 6 jaar lang probeert,lijk het mij sterk dat er nog wat gaat veranderen..

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:34

Als ik je zo hoor, heb je eigenlijk de beslissing al genomen.
Als het niet meer lekker voelt moet je ermee ophouden en niet door blijven kwakkelen.
Je wordt alleen maar geïrriteerd en dat botst. Je kan het nog een jaartje uit stellen, maar dan is het volgend jaar precies hetzelfde.
Tijd en geld gaan erin zitten en jouw plezier vertrekt...
Ik denk dat je al weet wat je gaat doen...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 00:40

SANEX schreef:
Als ik je zo hoor, heb je eigenlijk de beslissing al genomen.
Als het niet meer lekker voelt moet je ermee ophouden en niet door blijven kwakkelen.
Je wordt alleen maar geïrriteerd en dat botst. Je kan het nog een jaartje uit stellen, maar dan is het volgend jaar precies hetzelfde.
Tijd en geld gaan erin zitten en jouw plezier vertrekt...
Ik denk dat je al weet wat je gaat doen...


dit klopt allemaal precies Scheve mond
Ik ga denk ik gewoon op zoek naar een leuk ander paardje. Het verkopen van deze dame word alleen nog een probleempje denk ik...wie wil er nou zo'n oude hittepetit??? Verward

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:55

ik ken het precies, ik had die van mij ook al 8 jaar, ik begon het steeds minder leuk te vinden, rijden was niet echt veel lol meer door haar angstigheid en paniekerigheid. m'n zusje en ik deden het altijd samen, zij was de lol al helemaal kwijt en reed eigenlijk nooit meer.
Maar ze is nu ondertussen ook al 17, dus ik wilde haar ook voor geen goud weg doen, omdat je dan zeker weet waar ze terechtkomen.....
ik had al vaker iets geprobeert met nh, maar dat liep niet echt op iets uit. Op een gegeven moment heb ik de knoop doorgehakt en ben ik totaal begonnen met nh, eerst alleen maar grondwerk en daarna rijden. ik doe het nu al anderhalf jaar en ik (en m'n zusje) zijn weer helemaal enthousiast. Misschien een laastste optie...als je haar echt niet weg wilt doen, vooral omdat ze al wat ouder is. er is altijd kans dat dit gedrag terugkomt bij een nieuw paard en misschien is dit juist een kans om hier mee om te leren gaan.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:58

als het echt niet klikt tussen jullie kun je eigenlijk 2 dingen doen,
hem houden, waardoor je zelf geirriteert raakt en met tegenzin naar hem toe gaat, dat voelt je paard en daar wordt hij dus onzeker van, wat weer het gevolg heeft dat alles nog slechter gaat tussen jullie,
de andere optie is hem verkopen en zorgen dat hij bij iemand terecht komt waar het echt mee klikt,
dan ben je zelf blij omdat hij dan ook wee blij is,

sommige mensen zeggen dat dat onzin is, en dat je je maar moet aanpassen aan je paard enzo, dat is onzin, je hebt een paard om plezier mee te hebben denk ik zo, dus dan is het toch alleen maar eerlijk om dat paard een baasje te geven waar hij gek op is,
in dit geval mag je aan jezelf denken hoor, maar hiermee maak je ook een goede keuze voor je paard,

ik heb zelf de keuze een half jaar geleden gemaakt met mijn tinker,
de klik was er ook uit en toen heb ik iemand voor hem gezocht waarmee het wel klikte, hij is nu blij en ik ook,
en dat wil niet zeggen dat ik het nu een rotknol vind ofzo, ney, ik ben juist stapelgek op hem, maar het klikt niet, het is niet mijn paard zeg maar,


en over je hittepetit, er zijn zat mensen die dat juist een hele uitdaging vinden, succes met je beslissing nog en met de eventuele verkoop,
hoop dat je een paardje vind waarvan je gelijk denkt, ja dat is hem!!!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:22

persoonlijk zou ik een paard van 20 jaar niet meer verkopen. Kan je hem niet ergens op het land zetten, of naar een rusthuis brengen?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:44

Mijn beslissing zou ook zijn gwoon verkopen aan mensen die er wel mee om kunnen gaan. Het blijft toch altijd een moeilijke beslissing ook omdat je hem al zo'n tijdje heb..

maar als de fun eraf is en dan is het ook niet eerlijk meer niet tegeover jou maar ook niet tegenover jou..

Ik zou iemand zoeken waar ze lekkr in het land kan staan en alleen maar kan genieten van haar oude dag geen gerommel er meer omheen.. Misschien dat ze als weidemaatje het wel prima doet

succes

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:11

mobick schreef:
persoonlijk zou ik een paard van 20 jaar niet meer verkopen. Kan je hem niet ergens op het land zetten, of naar een rusthuis brengen?


een paard van 20 kan nog een heleboel jaartjes meegaan en dan heb je dubbele kosten (mijne is 31 Lachen ) En rust roest. Ik zou het ook niet kunnen denk ik maar misschien in jou situatie wel. Als je al zolang aan het modderen bent dan ben je het wel goed zat. Zo kunnen er ook gevaarlijke situaties ontstaan als de karakters echt botsen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:15

xxappiexx schreef:
Dat overwicht kan niet het probleem zijn, ze krijgt keihard op d'r sodemieter als ze me ook maar probeert te bijten. Dan is ze even bang en als je je dan even omdraait bijt ze toch nog.
Ze word er alleen maar vervelender van van al dat gemep en gedoe om haar op d'r donder te geven.

Ik vind dit niet klinken als overwicht.
Bang zijn omdat ze op haar sodemieter heeft gekregen is niet hetzelfde als overwicht of respect.
Want als je overwicht had, dan had ze het niet in haar hoofd gehaald om het daarna nog een keer te proberen.
Dit klinkt als een dominante merrie die het niet pikt dat jij haar op haar donder geeft en ze wil het 'laatste woord' hebben.

Als je het echt al meerdere winters probeert en het echt niet meer gaat, dan zou ik als ik jou was haar idd. verkopen. Als je er zelf geen problemen mee hebt en het voor jou een opluchting zou zijn, dan zou ik het doen.

Krijgt het paard wel voldoende beweging in de winter? Is minder krachtvoer geen optie?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 14:39

Ze krijgt al weinig voor (simpel basisbrok) en ze staat van 8.00 tot 17.00 in de wei en ik rijd meestal elke dag een uurtje. Genoeg beweging dus lijkt mij.

en dat van overwicht, is zo moeilijk uit te leggen. Soms luitert ze goed, andere keer doet ze wat ze zelf wil en kun je doen wat je wilt om dat te stoppen. Er zullen heus wel mensen zijn die dat wel voor elkaar krijgen hoor, ik ben nou ook niet de grootste en strekste en als ze slaat en bijt kan ik moeilijk als sterkste gedragen, iemand heeft dat een keer opgelost door het paard telkens tegen zijn benen te trappen als hij beet of sloeg, dat kan ik echt niet! Ik heb idd verschillende dingen geprobeert, die nh methodes en gewoon hard. Maar niks helpt echt.

Op rust zetten in een weiland is nog te vroeg voor haar, ze is dan misschien wle over de 20, energie heeft ze nog zat en rijden (in de bossen) doet ze ook nog heel graag. nu al met "pensioen" zie ik niet zitten..

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:54

Een gezond werklustig paard van 20 in de wei gooien vind ik ook niet kunnen, als ze nou af was, zou ze nog rustig aan kunnen doen en als weidemaatje dienen.
Maar deze is zo te horen nog niet af, dus waarom nu al 'stil' zetten?

Ik denk dat jou gevoel toch niet veranderd, en zo is er voor beiden niets aan, voor jou niet maar voor het paard is het ook niet leuk, endie uit dat misschien door nog vervelender te gaan doen.
Ik zou eerlijk zijn tegenover je zelf en haar, ze kan beter naar iemand toe met wie het wel klikt en die met haar nog wel wat fijne jaren kan beleven, dan beiden elkaar blijven vervelen.