zo vuil naar andere paarden....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

zo vuil naar andere paarden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 18:22

Jamaica is zo vuil naar andere paarden toe tijdens het rijden! In de bak kan ze prima in een groepje staan, dan zoekt ze een vriendje, en daar loopt ze heel de dag mee...
Maar onder het zadel... Zodra ik genadert of gepasseerd wordt vliegen die oren plat in haar nek en haalt ze met haar hoofd zuur uit richting paard. Ook de neus is helemaal opgetrokken.
Ik zie het niet zitten dat ze straks een keer uithaalt....
Wat doe je hier nou mee?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:25

Par doet het ook weleens, ik negeer het en rij lekker verder met mijn been er stevig aan en laat haar gewoon wat doen waarbij ze zich moet concentreren.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:33

Arti doet dat ook...en vandaag haalde ze dus ook uit...
Kon er niet zoveel aan doen. Heb sorry gezegt en Arti flink op haar donder gegeven, maarja het blijven paarden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 01:59

Jamaica was altijd wel moeilijk in de bak, maar het bleef bij nors de oren in de nek gooien.
Na dit accefietje [VvdD] Jamaica verrot geschopt is het echter alleen maar erger geworden. Dusdanig dat ik manegekindjes die nog niet zo lekker kunnen sturen nu al waarschuw dat ze niet in de buurt van mij moeten komen rijden

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:37

Dat doet mijn paard ook. In de wei en op stal is ze heel lief naar andere paarden, maar onder het zadel loopt ze nogal te dreigen naar andere paarden. Ik weet dat het bij haar komt doordat ze zich zelf bedreigt voelt, maar het is soms wel vervelend.
Tijdens een ontspannen buitenrit bijvoorbeeld houdt ze vrij snel op met dreigen.

Ik negeer het zoveel mogelijk. Ik rijd haar vaak iets meer naar voren. Vooral naar ponies kan ze nogal dreigen en dan verhef ik mijn stem wel eens. Ik ben niet bang dat mijn paard echt wat doet naar een ander paard, maar het is gewoon niet echt leuk.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:27

mijn paardje doet dat ook.....omdat ik daar niet van gedient ben (en mijn zus denkt daar gelukkig net zo over ) hebben we het haar redelijk af kunnen leren (zijn we nu nog mee bezig) als ze haar oren in haar nek doet hoeven we nu alleen nog maar boos haar naam te zeggen of je roep gewoon erg boos nee! die oortje gaan dan weer ietsjes naar voren en ze loop er "gewoon" langs..... toen dat alleen maar boos tegen haar "praten" nog niet hielp gebruiken wij een zacht tikje met de zweep op haar schouder ~~}> en dan het kommando....nu is het zweepje dus niet meer nodig en het gaat steeds beter! ze kan zelfs al langs paarden lopen ZONDER boos te kijken! *LOL* Hyper!
suc-6 ermee!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:40

jep bij mij net zo. Alleen is het bij mij zo als ik rijd in de bak en de andere paarden in het aangrenzende weiland aan het hek staan. (hebben alleen een buitenbak) Oren in de nek en dreigen. Slaan of iets dergelijks zal niet kunnen uiteraard, maar een duidelijk 'NEE" is meestal ook wel voldoende om hem gewoon door te laten lopen..

MAAR, dit gebeurt bij mij omdat hij boven aan in de rang staat. Wij hebben een vrij duidelijke rangorde en het is dus niet meer dan normaal dan hij zo regaeert op andere paarden in de buurt. (en uiteraard vind ik het wel leuk dat mijn bijna 20 jarige man boven in de rangorde staat!!:D)

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:22

Mijn pony is soms ook erg gemeen tegen andere paarden. Hij is zelf maar zo'n 1.20m, maar hij dreigt gerust naar een pony van 1.55m.. Onder het rijden doet hij soms ook wel de oren naar achter, hoewel dit wel minder aan het worden is. Trappen onder het zadel doet hij niet (en mag hij ook absoluut niet!). Hij heeft wel een paar keer in een onoplettend moment van mij zijn voorganger in de kont gebeten Clown
Als hij gaat dreigen tijdens het rijden negeer ik het meestal gewoon, maar hij mag absoluut niet bijten of trappen onder het zadel, dan krijgt hij wel een tik.