een chip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 00:11

hoi het paard dat ik heb gekocht heeft een chip, maar die staat natuurlijk nog op naam van die mensen moet je daar voor betalen om het adres te laten veranderen?? en hoeveel kost het dan

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 02:33

Als een paard (of hond/kat) gechipt wordt krijgt de eigenaar daar een kaartje bij, deze moet opgestuurd worden naar de Nederlandse Databank Gezelschapsdieren (NDG), soms doet de dierenarts dat. Voor ong. f5,50 registreren zij het dier en je krijgt er een mutatiekaart bij. Vraag hiernaar bij de vorige eigenaar, die hoor je erbij te krijgen.
Op de mutatiekaart kun je de gewijzigde gegevens invullen en terugsturen naar de NDG, dit kost dan weer f5,50. Je ontvangt een nieuwe kaart en een nieuwe mutatiekaart.
Zit er geen mutatiekaart bij, bel dan even de NDG 0900-4040456 (50ct/min).

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 09:41

Mooi verhaal Lunatic, maar zoals je al zei, dat geldt alleen voor honden en katten.

Wil je een paard overzetten op je naam dan of via de NHS of KWPN de papieren op je naam laten zetten. Ben je lid van de KWPN, bel ze dan, anders de NHS bellen. Als het goed is zit er dus een paardenpaspoort bij dit paard. Hoeveel het kost bij de NHS weet ik niet, maar die willen geld verdienen met alles. De KWPN is het gratis als je daar lid bent.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 11:21

Als het goed is heb je er een paspoort bij gekregen.
Hierin staat een telefoonnummer en daar kan je het beste even naar toe bellen.
Je hebt het paspoort beslist nodig!!!!
Je kunt het paspoort er ook direct naartoe sturen met een brief erin dat het adres niet meer juist is en dat het adres verrandert moet worden.
Je moet jouwn adres erook in zetten en dan moet je duidelijk vermelden dat dit het nieuwe adres is.
Je moet in de envelop F.25,- erbij indoen,dit zijn de kosten om het paspoort te verranderen en op jouwn naam te zetten.
Groetjes:Corina

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:02

Even ter aanvulling van Corine. Ik heb ook mijn KWPN-papieren en zo een keer moeten laten veranderen, en je moet een kopie van je identiteitsbewijs meesturen, dan kunnen ze zich nooit vergissen door onduidelijke schrijven. Ik zou geen geld meesturen, maar even bellen naar de NHS, het nummer is 035-5483600. Dan weet je meteen hoe en wat precies.

Succes ermee!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:28

Als het goed is dan heb je er een paspoort bijgekregen waarin ook het chipnummer vermeld is. Zo ja dan paspoort opsturen naar het desbetreffende stamboek en het dier op je naam laten zetten.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 12:31

ik heb bij aankoop van pendro een mutatiekaart bij met de chipcode gekregen.
Deze vul je in en dan krijg je een nieuwe kaart op jouw naam.

linda

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 17:02

Greetje heeft gelijk. Ook andere stamboeken mogen chippen en paspoorten uitgeven. Je moet dan kijken wie het paspoort heeft uitgegeven. Ik heb namelijk de chips van de paarden die door het I.H.W. gechipt zijn op papier staan. Zullen ongeveer 400 chips zijn.