Mijn pony word gek als ze peesbeschermers ziet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Mijn pony word gek als ze peesbeschermers ziet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 00:45

ik heb een pony die als de dood voor klitteband is...
dat is echt heel irritant ik had eerst een deken met 1 stukje klitteband dat ging nog wel... nu is ze daar aan gewend en heeft ze er geen probleem mee.

toen kreeg ik peesbeschermers.....
en jah alleen al als ze het geluid hoort als ik ze los maak maakt haar gek
en als ik ze om wil doen dan schraapt ze met haar voorbeen over de grond of ze gaat me tussen de muut pletten.

nou moeten jullie niet met oplossingen gaan komen van geef haar eens flink op haar flikker want dat helpt niet... ze is als de dood voor de zweep":S dus dat kan ik haar niet aandoen en een tik op de kont? helpt niet gaat ze alleen maar harder duwen.

ik heb al vanalles geprobeeerd haar er aan laten ruiken en naja ik weet het niet meer!!

het gaat gewoon niet weg Boos!(

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:58

Een paard bij ons op stal zat ook altijd te klieren. Ik heb het gewoon zo gedaan: peesbeschermers al losmaken, langs het been omlaag doen (dus gewoon vasthouden als ze gaat schrapen) en zodra je voelt dat hij goed zit de eerste klittenband vastmaken... je moet er een beetje handigheid in krijgen, dan is het 3 keer en weten ze dat het niet helpt en houden ze op met etteren. Slaan zou ik ook niet doen, gaan ze alleen maar harder van klieren. WEL zou ik me niet aan de kant laten duwen. Stel je voor je zit op je knieƫn en je pony duwt je opzij en gaat per ongeluk op je staan?

Dus, je niet aan de kant laten duwen, laten bijten of schoppen en gewoon die dingen erom knuppen! Ze merkt dan vanzelf dat ze niet zo hoeft te etteren, want ze gaan er toch wel om! Dus, gewoon volhouden en niet teveel van haar pikken! En dus gewoon vasthouden als ze gaat schrapen...

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 01:17

Precies wat Carlaa zegt , en daarbij wil het ook wel helpen als je gewoon heel nonchelant bij haar in de buurt wat gaat spelen met dat klitteband.

Wel een paar meter bij haar vandaan zodat het niet bedreigend is ,
en totaal geen aandacht aan haar schenken verder , maar lekker een beetje flierefluitend rondlummelen met een peesbeschermer in je handen en klittebandjes open en dicht doen , lekker *krrtssssjjj* de hele tijd totdat ze er niet meer op reageerd.

Als ze dat geluidje vaak hoort zonder dat ze er aandacht bij krijgt of zonder dat het direct vlak bij haar gebeurd , dan went ze er aan en gaat het enge , bedreigende ervanaf.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 07:49

Ik ga ook met Carla mee, net doen alsof er niets aan de hand is en gewoon doorgaan.

Alleen pletten absoluut niet pikken, je hoeft niet te slaan maar een flinke gil schrikken ze meestal ook wel van.

Het lijkt mij namelijk dat als jij het klittenband in je handen hebt en hij vindt dat eng hij opzij springt, weg probeert te komen van dat enge.
Dat hij jou probeert te pletten zou er *in het geval van mijn paard* meer op wijze dat die loopt te etteren en aan het kijken is hoe ver die kan gaan.

Als jij de eerste keer toen hij zo reageerde gestopt bent kan dat er ook mee te maken hebben.
Dus dan blijft hij er lekker mee doorgaan, hij zal die geluiden van klittenband wel vaker horen bij jullie op stal lijkt mij?

Dus tip...tsja: gewoon op hem af lopen, klittenband losmaken, langs het been omlaag laten glijden en met een snelle beweging vastmaken, probeert die je te pletten in die tussentijd een grote mond op zetten en desnoods even een por in zijn ribben zodat die weer opzij gaat, gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent en vooral niet stoppen met het omdoen.

Succes.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:15

Ik ga ook met de andere mee.

Misschien kan je het klitterband geluid ook aantrekkelijk maken. Dennis is d'r helemaal leip van. Ik heb nl altijd bix achter een jaszak met klitterband zitten. Dus klitterbandje open, bix bij Den naar binnen. Het geluid van klitterband is al een beloning voor hem nu Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:20

Ik kende dr ook zo eentje, was een shetlander. Als ie klitteband hoorde bij de spullen die je meenam, dan stond ie ergens acvhetrin, haha. Maar goed, het scheelde dat die shetlander niks met klitteband nodig had.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 11:26

Ik heb ook een jas met een zakje op mijn mouw met klittenband. Zodra hij dus dat klittenband hoor weet hij al.....SNOEPJES..... en zo kan je het ook gaan spelen.
Klittenband op een zakje naaien en als hij het geluid hoort hem dus ook een snoepje geven zodra hij het geluid hoort. Dus zodra je de peesbeschermers laat horen dan een snoepje...

Het idee van in de buurt lummelen en met het klittenband spelen is ook een hele goede.
Gewoon naast hem staan en onschuldig gaan staan praten en geen aandacht voor je paard en dan ondertussen met het klittenband spelen....

Als je het met rust kan gaan oplossen komt het wel goed, maar neem je tijd ervoor want dit doe je niet in een week.

Succes

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:45

Weet je wel zeker dat die peesbeschermers 'm geen pijn doen en dat 'ie ze daarom niet in de buurt wil? Natuurlijk is het onacceptabel dat 'ie je tegen de muur plet, maar ga eens goed na of er geen schuurplekken/zand/klemmen of erge warmte onder blijft?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:50

als het alleen het geluid van het klitteband is zou je kunnen overwegen om peesbeschermers met leren riempjes te halen. ze zijn wat duurder, maar dan heb je dit probleem niet meer

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:55

oh, en zorgen dat hij aan een paal vaststaat, zodat hij kan drazaien zoveel hij wil zondert je te pletten, kun je makkelijk meelopen met hem, en zou het echt gevaarlijk worden kun je wegspringen he
succes

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:06

Dennis schreef:
Ik ga ook met de andere mee.

Misschien kan je het klitterband geluid ook aantrekkelijk maken. Dennis is d'r helemaal leip van. Ik heb nl altijd bix achter een jaszak met klitterband zitten. Dus klitterbandje open, bix bij Den naar binnen. Het geluid van klitterband is al een beloning voor hem nu Lachen .


dit is volgens mij een goede oplossing...
pak anders je peesbeschermers maak het klitteband los en geef `m een snoepje

doe dit tig keer en dan went ie er vanzelf wel aan...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:12

BeNGeL"]
[quote="Dennis schreef:
Ik ga ook met de andere mee.

Misschien kan je het klitterband geluid ook aantrekkelijk maken. Dennis is d'r helemaal leip van. Ik heb nl altijd bix achter een jaszak met klitterband zitten. Dus klitterbandje open, bix bij Den naar binnen. Het geluid van klitterband is al een beloning voor hem nu Lachen .


dit is volgens mij een goede oplossing...
pak anders je peesbeschermers maak het klitteband los en geef `m een snoepje

doe dit tig keer en dan went ie er vanzelf wel aan...
[/quote]

Maar dan loop je ook het risico dat hij alleen die dingen om wil als hij een snoepje krijgt, krijgt hij het niet, flink klieren... Scheve mond

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:38

Hoe ik het zou aanpakken? Een keer constant met het klittenband geluid maken, tot vervelends aan toe, maar in ieder geval zo lang dat ze er rustiger van wordt en ondertussen af en toe eens wat tegen dr praten. (bij dingen die paarden eng vinden vraag ik ze altijd maar op wat kinderlijkere manier of ze het echt eng vinden en op een of andere manier hebben ze dan sneller iets van: mmh...hoeft dus niet)