hoe stel ik me op tegnover dit paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 11:48

Allereerst even wat je vooral NIET moet gaan doen:
Niet van te voren al schreeuwen (zie ik helaas heel vaak gebeuren), al een waarschuwend HEEEEEEJ als je eraan komt. Ook niet meteen een knal voor z'n harses verkopen als 'ie met z'n hoofd naar buiten staat.
Wat je van de week deed was in principe heel goed. Maak je groot, loop rechtop, maar let op.... waarom zou je hem aankijken?
Niet doen, want dan maak je contact, en dat hoeft niet en is in jouw situatie zelfs ongewenst. Negeer 'm verder gewoon.

Als je vindt dat je eigenlijk met 'm zou moeten praten, onderdruk die neiging dan en sus je geweten door een liedje te zingen of rustig te neurien. Rustgevend geluid, maar niet direct naar hem gericht.

Vermijd dus contact te maken, maar laat wel door middel van je lichaamshouding zien dat je er bent en dat je dominant bent.
Lijkt me stug dat 'ie dan nog probeert te bijten hoor.

Als je er te onzeker voor bent of hij blijft pogingen doen om z'n tanden in je te zetten, vraag dan of er een rek op z'n box mag, dat je even dicht kunt doen in de tijd dat jij op stal bent en dus steeds naar je kast moet lopen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Amazonbot, joyce83, Ubermetrics en 15 bezoekers