Nervo Horse of Nerv Control, of Peace of Mind?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Nervo Horse of Nerv Control, of Peace of Mind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 19:16

Even een vraagje, Quentin is op wedstrijden extreem kijkerig, vooral bij indoor wedstrijden.
Voor hem niet fijn, en voor mij ook niet

vorig jaar heb ik een tijdje Nervo Horse(vloeibaar, stinkt, 2x per dag 1 ml geven op bv brood met appelmoes) gegeven, en of het daardoor kwam weet ik niet, maar heb toen best goed kunnen rijden binnen, en ook toen ik was gestopt(mag het 2-4 weken geven) kon ik hem bijna overal onder controle houden.

paar weken terug in een bak gereden waar ik nog nooit was geweest, een helemaal dichte bak dus weg van de andere paarden(hij is rustiger als de wedstrijdring bij de losrij ring is, dn zijn er anderen in de buurt) en er stonden knipperende kerstbomen etc, hij keek nergens naar, heel t seizoen is ie al braaf geweest.

Nu is ie sinds kort ineens weer kijkerig zelfs in een bak waar ie al veel vaker is geweest, zelfs toen daar kerstbomen, bloemstukken witte hekjes etc stonden keek ie nergens naar, en nu er alleen witte hekjes stonden vond ie ineens alle hoeken eng en was ie nietmeer normaal te rijden

om te voorkomen dat ie weer doorkijgt dat ie binnen flink kan wegrennen en staken als ie iets eng vind, ben ik begonnen met mn restje Nervo Horse te geven, omdat ik 8 feb wedstrijd heb in een bak die hij altijd eng heeft gevonden.
Nu is het bijna op(geef het nu 3 dagen en moet 2-4 weken) en nu twijfel ik of ik opnieuw nervo Horse zal geven, of pavo Nerv Control(poedervorm) te bestellen

Nervo Horse is puur homeopatisch en daar geloof ik eigenlijk niet zo in, Nerv Control kan ook langere tijd gegeven worden en er staa niet bij dat het homeopatisch is, dus op de een of andere manier geloof ik daar meer in

maar ja vorig jaar ging het met de nervo Horse ook goed, e daar ben ik nu al mee begonnen

twijfel dus wat ik nu t beste kan gebruiken voor hem.
Als ik trouwens thuis oefen met enge dingen trekt ie zich nergens iets van aan, t is puur wedstrijdstress
Als hij gewassen&gevlochten is stopt ie ook met eten en gaat ie alleen maar ronddraaien in zn box en heel veel mesten, hij is dus gewoon zenuwachtig, gek paard! vandaar dat ik hem dus altijd op t laatste moment was&invlecht, omdat hij anders niets meer eet en met een hongerig paard rijden is ook niet fijn.

maar alle ervaringen over nervo Horse en Nerv Control zijn welkom!
Degene die hem eerst altijd heeft gereden had het trouwens over Peace of Mind, een soort pasta is dat die je net zoals een wormenkuur geeft geloof ik, op de dag van de wedstrijd zelf, maar weet iemand waar je dat kan halen? op de stal waar ik heb gewerkt kenden ze t wel alleen wisten ze niet meer waar hun het hadden gehaald.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 19:26

helemaal niemand, jammer want ik had graag geweten waar peace of Mind te krijgen is

maar ik heb Nervo Horse opnieuw besteld bij Divoza, daar ben ik al mee begonnen met t restje wat ik over had, dus kan ik er net zo goed mee verdergaan.
hopen dat t helpt!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 20:33

Ik gaf Joris Feelings Control Herbs, pillen, die kun je gewoon blijven geven, ik zelf heb het na 3 weken weer afgebouwd en hij lootp nu zonder. Ik merkte heel veel resultaat. Zijn schrikreacties namen in heftigheid af. Hij schrok nog wel maar ipv van in paniek weg te zakken keek hij er naar en dacht, oh dat is eng en ging verder emt het werk.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 21:43

toen ik starte met wedstrijden gaf ik nervo van het merk sectolin.
kwa prijs valt het ook erg mee,is een pot en daar doe je wel een wedstrijdseizoen mee en die zijn 30 euro.

ik gaf het dus toen ik begon,het werkt echt,ze worden er kalm van maar zeker niet sloom!en houden aandacht goed bij je.

erna ben ik steeds wat minder gaan voeren,en nu geef ik het dus niet meer,het heeft ons dus erg goed geholpen om te starten,ik vond het dus erg fijn spul Lachen

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:42

Rescue Remedy van Bach misschien iets? Fijn voor jezelf en voor je paard.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 12:50

thanx voor de tips Lachen

ik probeer het de komende 3 weken nog met nervo Horse, en hoop dat t net als de vorige keer goed werkt!

probleem met hem is, als ik aan t losrijden ben en hij ziet iets engs, dan heeft ie steun van de andere paarden, en blijft ie rustig

moet ie de andere bak in, dit is dus al helemaal een ramp als de wedstrijdring helemaal afgesloten is van de losrij ruimte, als hij dan iets engs ziet, raakt ie in paniek, gooit zn hoofd omhoog en begint te rennen, echt compleet in paniek! door dat rennen ziet ie ineens nog meer enge dingen, en hij besfet dat ie helemaal alleen is in de bak en dan zit ik dus met een paard dat over de binnenhoefslag loopt te rennen, dat zo goed als stuurloos is

mn moeder vind dat nogal zonde van haar tijd, omdat ik dan dus echt niets aan mn wedstrijden heb, en zij er wel een hele dag aan kwijt is

Nu gaat het gelukkig een stuk beter dan vorig jaar, maar als hij iets engs ziet, dan spant hij zich, waardoor de M2 oefeningen niet te rijden zijn
ik kan hem wel op de hoefslag houden en het tempo redelijk bepalen, maar stelling, lengtebuiging en zijgangen zitten er dan niet op

lisette, ik heb weleens bachbloesem gebruikt, eerst voor mezelf maar ja ik ben totaal niet zenuwachtig of gestressed op wedstrijd, en de keren daarna voor Quentin en voor mezelf, om echt uit te sluiten dat we elkaar zenuwachtig maakten
en ik merkte eigenlijk niet echt veel verschil, een clubgenoot had het me aangeraden, omdat ik er op die manier achter kon komen of het probleem bij mij lag, of bij mij&mn paard of alleen bij mn paard

Ik zag laatst wel een meisje op een ponywedstrijd, die vlak voor ze de ring in moest wat druppeltjes bachbloesem van dr moeder kreeg, en die moeder nam er zelf ook flink wat van, toen zei ze(ik was ringmeester) dat als haar dochter moest springen ze al helemaal een flinke dosis nam, omdat ze anders niet rustig kon blijven!
maar bij hun hielp het dus wel