Welke ruitersportmerken/-artikelen moeten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Welke ruitersportmerken/-artikelen moeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 15:23

ook in NL verkrijgbaar worden??

Deze vraag komt nav een aantal topics over merken en artikelen die niet in ons kikkerlandje verkrijgbaar zijn.

Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie graag verkrijgbaar zien in NL en dan van poetsartikelen tot zadels en alles daar tussen in!!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:48

Kleine goeie pony dekens. Dus geen verkleinde paarden maten zo als je nu vind. Ze zijn loeiduur en passen dus niet mooi. Het moet veel goedkoper kunnen, ik haal nu zelf voor een nette prijs Rhino's voor Dennis uit engeland. Echt een pony model, ze zitten als gegoten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:51

Alle artikelen van Lamicell. Die hebben van die gekleurde setjes die helemaal bij elkaar passen. Haha!

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 16:21

Thanx voor jullie reacties! Hier kan ik iets mee!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:35

Grote maten dekens! De dekens die nu te koop zijn gaan maar tot schofthoogte 1.75 en voor paarden boven de 1.80 is er vrijwel niks. Ook heb ik al stad en land afgezocht naar peesbeschermers die groot genoeg zijn voor zo'n groot paard, maar niet gevonden.

En meer eventing spullen. Als ik nu eventingspullen wil, dan moet ik zeer ver weg reizen (Overijssel ofzo). Betaalbare medical cards (14 euro voor een plastic mapje vind ik belachelijk duur).

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:36

Wat ben je hiermee, als ik vragen mag?

Voor mij mogen ze Boett naar Belgiƫ halen. Als je nu een boett-deken wilt, moet het ofwel uit Nederland ofwel uit Duitsland komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:38

Tessebes schreef:
Alle artikelen van Lamicell. Die hebben van die gekleurde setjes die helemaal bij elkaar passen. Haha!

dat van die kleurtjes kan me niet zo boeien. Maar ik heb zelf heel mooie springschoenen van dat merk, echt superdingen!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:40

volgens mij is Lamicell gewoon te koop hier, ik heb het althans wel gezien bij mij hoflevererancier Knipoog

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 16:42

Visje,

helaas geld het alleen voor de nederlandse markt. Ik vrees dus dat je ze uit Duitsland of Nederland moet blijven halen!

Met deze suggesties ga ik aan het werk om te bezien of het lonend is bepaalde merken/spullen naar Nederland te halen.

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 16:43

Ik zie graag jullie suggesties tegemoet!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:45

Lielle schreef:
volgens mij is Lamicell gewoon te koop hier, ik heb het althans wel gezien bij mij hoflevererancier Knipoog


Maar jij woont wel bijna bij de grens... mss scheelt dat. Lachen

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:46

grote maten dekens idd.. ik heb eenpaard van 1.78 en vaak zijn de dekens van 215 net wat te krap. en ze hebben er ooknooit leuke van.

uhm dekjes voor zadels met lange zweetbladen?
ik heb geen id of dat er wel is in hetbuitenland hoor.. maar ik kan ze iig nergens vinden bij mij in de buurt en die ik vanbokt koop zijn over het algemeen ooknet tekrap.

lamicell is wel te koop maar er is heel wienig van en het zijn hele leuke spullen. tenminste bij mij in de buurt Haha! maja daar hebben ze bijna nix leuks Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:47

Tessebes"]
[quote="Lielle schreef:
volgens mij is Lamicell gewoon te koop hier, ik heb het althans wel gezien bij mij hoflevererancier Knipoog


Maar jij woont wel bijna bij de grens... mss scheelt dat. Lachen
[/quote]
mijn hofleverancier zit in Middelrode, bij Den Bosch Haha! Verder rijd ik idd ook wel eens naar Belgie (Emmers )

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 16:54

Scum schreef:
Ook heb ik al stad en land afgezocht naar peesbeschermers die groot genoeg zijn voor zo'n groot paard, maar niet gevonden.


Als je ze kunt vinden, dan houd ik me aanbevolen voor de gouden tip! Gebruik nu zogenaamde 3 in 1 beschermers van Kavalkade, die gaan er helemaal om heen en beschermen op zich goed, maar in de modder of andere nattigheid zijn die waardeloos. Maar peesbeschermers model a la Eskadron zijn allemaal te klein. Klitteband te kort en "kapje" te smal. Beschermers van BR gepast die eigenlijk voor de achterbenen zijn, maar die zijn weer te hoog (zitten in z'n knieholtes) en gaan niet mooi over de kogel, maar misschien dat dat voor jouw paard wel iets is? Verder kun je ze via www.letty.nl op maat laten maken, maar ik vind die erg prijzig voor een paar voor erbij om mee te raggen.

Qua merken die ik graag in Nederland verkrijgbaar zou zien: www.horsehealth.co.uk De Foot Perfect hoof moisturiser is erg goed spul, kan het nu alleen via m'n DA krijgen, nog nergens anders gezien.

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 17:14

Jullie zijn geweldig!! Nog meer suggesties??

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 18:00

Kleine knappe peesbeschermers en strijklappen.
Ik heb nu leren peesbeschermers maar zou veel liever de 'gewone' kunstoffen hebben. Die zijn ook veel mooier schoon te houden en zitten, vind ik, mooier dan die ik nu heb(echt het simpleste van het simpelste heb ik nu, het enige wat er te krijgen is).
Dan kan je tenminste voor je shet ook een knap setje krijgen. Ik rij nu met een blauw sjabrak, zwarte peesbeschermers en rode strijklapen. Ik had liever alles in het blauw of grijs oid.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:04

Ik denk dat hele kleine EN hele grote spullen ( afwijkende maten van wat er nu beschikbaar is ) het meest gevraagd wordt..

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 20:53

Ik heb een probleem met de peesbeschermers....... mijn haflinger heeft korte benen, dus hij heeft ponymaat peesbeschermers nodig (paard is te lang) Maar de ponymaat is weer te krap...... Heel lastig!!

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:01

lamicell is inderdaad heel fijn, grote en kleine (dus afwijkende maten) zijn ook veel gevraagd!
En goede beenbescherming etc voor bijvoorbeeld de cross is ook zeer gewenst.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:03

Ja een Duits merk, kan alleen niet zo snel op de naam komen! Die heeft dekens met veel ruimte bij de borst (Tos heeft een gigantisch front en weinig schoft)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:05

Ratjetoe schreef:
Thanx voor jullie reacties! Hier kan ik iets mee!


wat ga je doen dan?

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 21:37

Wellicht zien of ik aan de bovenstaande artikelen kan komen en dan te koop aanbieden Knipoog

Ik ben bezig met een winkeltje/verzendhuis op te starten en was zeer benieuwd waar men in Nederland niet aan kan komen en toch behoefte aan is.'

Ik merk zelf ook dat ik voor bepaalde luxere merken alleen maar terecht kan in het buitenland en dat vindt ik eigenlijk te gek voor woorden in een paardenminded land als NL!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:47

Ortho flex, Tucker en Timberline(voorheen Rocking r) zadels.

ben alleen bang dat je een flinke lening moet afsluiten Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:49

Hoofdstellen die qua maat tussen cob en full in zitten !
Mijn paard valt altijd overal net tussenin, een full is te groot (veel gaatjes erbij is een optie, maar dan wordt het model er niet mooier op) en bij een cobmaat is het net of ik te krenterig ben om een passend hoofdstel te kopen.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:27

Die ene onwijs goede dekens..... Haha!

Jaaa, is erg vaag. Maar ik kan me de naam van het merk niet herinneren. Ik dacht iets engels maar ik heb ze in Duitsland gebruikt, was trouwens meer een amerikaans model. Duidelijker kan niet he...... Haha! Haha! Haha!
Sorry.....