Hoe leer je continu hinniken af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-01 22:41

Razinda hinnikt de hele tijd, met rijden, longeren, alles. Het is eigenlijk vooral piepen/gillen en soms een 'echte' hinnik ertussendoor. Haha!

Maar het is best wel irritant af en toe. Iemand een idee hoe je dit kan afleren? Ik probeer haar wel af te leiden met oefeningen etc., ik hou er niet van om haar te slaan. Sterker nog, ik heb haar nog nooit geslagen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:42

Or deed het ook best vaak...gewoon genegeerd eigenlijk, het is vanzelf minder geworden.

{edit} typo {/edit}
_________________
<FONT COLOR="white">*Opinions are like assholes...everybody's got one ~ Larry Flynt*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Vraag-Maar-Raak*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-11-14 21:49 ]</font>

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 22:45

Ja inderdaad, gewoon negeren, gaat vaak wel over als ze wat ouder (en verstandiger Verward ) worden.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 23:24

ehhhh.... anti-blaf-band (anti hinnik0band?)

Bij honden werkt het in de meeste gevallen wel. Het is een halsband met een apparaatje op de keel. Blaft de hond dan komt er druk op het apparaatje en komt er een wolkje citronella vrij (onder de neus van de hond). De meeste honden hebben de pest aan citronella, en zijn best slim (conditioneerbaar) dat ze het blaffen en citronella in verband brengen......

Nee, verder geen idee wat je tegen het hinniken kunt doen. Die van mij doet het alleen als ze flink hengstig is.....

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 08:36

Is het vooral richting stal/haar moeder?
Ze is nog jong en ik denk dat het dus vanzelf verdwijnt.
Mijn verzorgpaard deed het toen heel erg, maar dat was puur naar z'n maatje toe in de wei, hij was nauwelijks gewend zonder haar 'weg' te gaan, ook al hoefde hij alleen maar 'uit het zicht' te staan.
Toen de pony eenmaal werd ingereden, was hij er al aan gewend, maar hij moest weer helemaal opnieuw wennen dat ZIJ dit keer de wei uit ging en hij niet...
Ook moest zij er aan wennen dat ze zonder hem de wei uit ging. Dat hij de wei uit ging zonder haar, daar was ze aan gewend, maar andersom....?
Dat was dus een hoop gehinnik!
In elk geval denk ik dat het na een tijdje wel afneemt hoor. Het is een vorm van aandacht trekken, misschien naar haar moeder toe?
Sterkte er mee, en uh..... eventueel dopjes in je oren .... Verward *LOL*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 09:47

Sjors heeft dat in het begin toen hij jong was ook heel erg gedaan. Het is vanzelf minder geworden, alleen af en toe heeft hij nog zo'n bui.
Omar hinnikt alleen als hij wat duidelijk wil maken (eten!, of naar binnen!, en soms als ik aankom als begroeting). Shadow maakt iets duidelijk dmv tegen de deur schoppen en dan zo hoog en zo hard mogelijk. Frusty

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-01 12:40

Ze hinnikt inderdaad naar stal, naar de rest van de paarden. En die hinniken ook weleens terug, dan word ze nog drukker! Ik hoop inderdaad dat het vanzelf verdwijnt!

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 16:13

nou, dat dee ik ook bij mijn paard, maar eh..dat hielp eigenlijk niet echt!elke keer als ik voelde dat hij ging hinneken (dat voel je als hij het ong 2000000000000000000000x heeft gedaan) een heel klein trapje met je hielen net hetzelfde als je aandrijft alleen dan iets harder, want dat duw je het lucht uit zijn longen helpt echt!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 17:38

normaal zou ik zeggen:
castreren!

Maar daar zijn jullie beide niet mee geholpen *LOL*

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 19:47

Loopt je paard dan wel echt ontspannen? Ik kan me moeilijk voostellen dat ze als ze laag en rond en diep loopt (of iets dergelijks), dat je paard hinnikt. Loopt ze dan met haar neus in de lucht op zo'n momenten?

Bij mij helpt het meestal om je paard goed zwaar aan't werkt te zetten. Vele overgangen, wendingen...
En voor de rest hoor ik het hinniken van een paard wel erg graag Lovers . Alleen soms wel vervelend, ja Scheve mond\