Buitenbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal10
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 20:00

Hoi,

Ik sta sinds kort op een leuke pensionstal in Schipluiden.

Nu mijn vraag:

Vanwege het slechte weer de afgelopen tijd is het haast niet te doen normaal buiten te rijden in de bak, de bak is gewoon te nat en de eigenaar van de stal zegt dat dit gewoon een vorm van overmacht is qua regenval. Nu weet ik ook wel dat de eigenaar er zoveel mogelijk aan doet om de bak zo snel mogelijk weer begaanbaar te krijgen. OK dan!

Mijn vraag aan jullie is hebben jullie ook last met het rijden nu buiten of is de bak van jullie stal wel in orde. Natuurlijk weet ik ook wel dat vanwege de vele regen je niet op alles voorbereid kan zijn.

Chantal

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:07

Nou de bak op de pensionstal waar ik sta is geen bak meer
Het is gewoon een zwembad, er is geen droog stukje meer te vinden en als je er in loopt sta je tot je enkels in het water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:08

Ik sta op een nog leukere pensionstal in schipluiden Knipoog en wij hebben nu ook wel een beetje last. het schijnt dat er een aantal bakken hier in de omgevind zelfs helemaal onder water staan.

Ik denk dat vrijwel geen enkele bak met dit weer droog is.

Als ik het vragen mag, waar sta je?

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:21

tell me about it..
wij kunnen ook echt helemaal niks. de bak is zeiknat, de paddocks zijn zeiknat alles is zeiknat!!
dan mis je je binnenbakje toch wel..

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:25

We hebben hier ook al meer als een week nu baantjes kunnen trekken.....jammer dat het alleen zo koud is met dit weer in je badpak!!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:30

er zijn nu nog bakken die nog droog zijn, maar dat zijn meestal de duurdere... onze bak ligt in een polder, met de afwatering op dit moment onder slootniveau... (denk dat dat wel genoeg zegt Lachen )

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:34

Na een regenbui een paar uur wachten is de bak PRIMA Haha! En ben er heel blij mee Haha!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 20:57

De bak van mijn vereniging is nog droog, alleen als het heel erg hard geregent heeft is hij een klein beetje nat, maar prima berijdbaar!

AniekvH
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Daarlerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:17

de buitenvb staan bak van de stal waar ik mijn pony heb staan is ook erg slecht. heel veel plassen en een en al modder. maar jah met een fjord en met mijn stevige nrps heb ik er niet zoveel last van. ze baggeren allebei er zo door heen;)

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:17

buiten bak heeft nieuwe naam ---> blubberbak
Zegt dat genoeg Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:30

MIjn bak is nu voor het eerst in 2 jaar een beetje aan de natte kant. Achterin liggen inmiddels wat plassen in de kuilen en op de hoefslag, voorin is hij super Maar mijn buren zitten alledrie al een week of twee/drie met een compleet zwembad dus ik mag niet klagen Ik heb van het weekend mijn paarden nog kunnen springen in de bak

Vind het alleen minder dat de stal van Otermo langzaam onder water loopt...Dat is de enige stal die niet opgehoogd is omdat het altijd opslaghok was. Ot is dus vanmiddag verhuisd naar de stal van Goldie(die is toch verkocht).
Hij moet alleen voor eind februari/begin maart terug, want dan staat mijn stretcher daar...Kan ik die merrie een beetje in de gaten houden Knipoog

johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:42

de stal van Goldie(die is toch verkocht). Is dat Goldflower toevallig.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:48

NIet dat ik weet Hoezo Verward

Goldie is bij ons gekomen toen ze net drie was en toen heette ze al goldie(geen papier bij). In het najaar is ze verkocht en voor zover we weten staat ze nu in Finland of Litouwen

johnvt
Berichten: 229
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:54

was zomaar een vraag, meer niet

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:56

Het kon zijn dat je dacht Goldie ergens tegen gekomen te zijn of van daarvoor te kennen toch Verward Lachen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:59

Op de stal waar ik nu sta hebben we een eb en vloedbak, die is droog en geen plasje water. Op de manege vlakbij is een hele hoek c.q. rechte lijn helemaal drassig, met plasjes water e.d. Maar die bak is altijd al redelijk slecht geweest vanaf het begin af aan, hij is ong. 2 j oud. De eb en vloedbak is nieuw.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:58

KIJK dat is nu dus DE reden waarom ik mijn paard gepakt heb en verhuisd ben naar een stal MET binnenbak, ideaal hoor!!
Hoor je de regen lekker kletteren op het dak, maar jij hebt nergens last van!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:00

kom ik weer aan.. ik heb helemaaaal nergens last van.. M'n bak is superdroog, je kunt er bewijs van spreke in gaan zitten. Geen natte plekken, geen plassen en hij was niet duur... OK dan!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:04

#Ymke# schreef:
kom ik weer aan.. ik heb helemaaaal nergens last van.. M'n bak is superdroog, je kunt er bewijs van spreke in gaan zitten. Geen natte plekken, geen plassen en hij was niet duur... OK dan!


Wat is niet duur en wat heb je er aan gedaan om hem nu droog te houden???

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:06

Daar kan ik kort maar krachtig in zijn:
ja, wij hebben ook last (heel veel zelfs...)

die bij ons op stal staat niet blank, maar wordt drassig en spekglad...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:12

Agterberg, geen centje pijn. Ietwat vochtig, maar dat is niet te voorkomen. Niet ongelijk, niet glad, geen plassen.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:20

Onassa"]
[quote="#Ymke# schreef:
kom ik weer aan.. ik heb helemaaaal nergens last van.. M'n bak is superdroog, je kunt er bewijs van spreke in gaan zitten. Geen natte plekken, geen plassen en hij was niet duur... OK dan!


Wat is niet duur en wat heb je er aan gedaan om hem nu droog te houden???
[/quote]

Voor de prijzen moet je maar even pbén als dat graag wilt weten.
Ik doe er niks aan om hem droog te houden. Zelfs slepen momenteel niet, want ik heb geen tractor tot m'n beschikking. Ongeveer 1x per week ga ik met de hark even de bak in om de hoefslag een beetje fatsoenlijk te harken (ik weet het een ROTKLUS) en dat is het wel..

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 09:07

Wij hebben een bak echt waar is kurk droog! Heb vorige week ook gewoon heerlijk kunnen lessen!!!
WIj zijn zo blij met onze bak!!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 10:30

Onze buitenbak is ook een zwembad, maar wij kunnen naar binnen, dus daar maakt niemand een probleem van. Als het even kan wordt de bak doorgetrokken met de tractor en kunnen we weer naar buiten.